Het verhaal voorafgaand. - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Het verhaal voorafgaand. - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Het verhaal voorafgaand.

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 April 2014 | Nederland, Gouda

Hallo allemaal.
Laat ik bij het begin beginnen.
Mijn naam is Sanne en dit reisverslag ga ik samen beleven met mijn vriend, Pascal. Want dankzij hem kunnen we dit avontuur aangaan.

Pascal heeft namelijk een tijd geleden gesolliciteerd voor een functie als helpdeskmedewerker bij Sykes Nederland. Helaas was er op dat moment geen functie voor hem beschikbaar. Op een avond werd de aftrap gegeven aan dit grote avontuur. Pascal werd gemaild door de contactpersoon met de naam Liz.. Onthoud deze naam...

In Nederland was op dit moment geen functie beschikbaar, maar wel ergens anders.. Namelijk: Edinburgh, Schotland!! Of hij daar interesse in had...
Whouw!! Na eerst allebei verbaast naar elkaar gestaard te hebben toch maar terug gereageerd. Ja natuurlijk was hij daarin geïnteresseerd, alleen op 1 voorwaarde, dat zijn vriendin (ikke dus) ook mee mocht.. Want een lange afstandsrelatie? Nowayhozay.. daar doen we niet aan.

Dezelfde dag nog mail terug gekregen. Als ik dan mee wilde, wilde ik dan ook solliciteren voor een baan bij Sykes? Tuurlijk joh! Doen we!

Vanaf hier zijn we een traject in gegaan van bellen, mailen, telefonisch solliciteren, via skype solliciteren met mensen in Edinburgh en ook de beroemde Liz in het echt ontmoet tijdens een sollicitatie in Maarssen.

(tijdsprong)

Woensdag 9 april.Op deze dag krijg ik te horen dat ik ben aangenomen bij Sykes Edinburgh. Hierbij de grap dat Pascal als eerste heeft gesolliciteerd, en ik als eerste bericht krijg!!
Dan is natuurlijk de vraag: Waar ben je voor aangenomen Sanne!!
Tjah.. dat is het leuke.. Dat wist ik op dat moment niet eens :P
Sykes is een wereldwijd bedrijf wat voor andere bedrijven callcenter medewerkers levert. Dat weet ik dan weer wel. Dus mijn functie zou heten: servicemedewerker. Maar waarvoor? voor welk bedrijf? Functieomschrijving? Geen idee!

Wel betekend dit dat ik zou moeten verhuizen naar Edinburgh voor deze baan. Geen probleem natuurlijk!! Mits mijn vriend ook wordt aangenomen, dan kunnen we samen gaan. Zonder hem ga ik nergens heen.

Maandag 14 april. Na nog een aantal tests, wachten, mailen, bellen en nog meer wachten krijgen we eindelijk te horen dat mijn vriend, Pascal, ook is aangenomen bij Sykes Edinburgh. Of we wel 28 april al willen beginnen..

WAIT.. WUT?? dat is binnen 14 dagen! Dat betekend dat we in allereil ons huurhuis moeten opzeggen, spullen inpakken, overig spul opslaan en een ticket boeken voor de boot! Gelukkig waren we al voorbereid en hebben we ons huurhuis al opgezegd. Na bellen met mijn en zijn moeder komen we dan toch tot een beslissing. We gaan ervoor!

's avonds om 6 uur onze contactpersoon, Liz, opgebeld. Kom maar op met dat contract! Pas als we die binnen hebben (natuurlijk) gaan we dingen regelen!! Tevens bij Pas' moeder op zolder een lading verhuisdozen gepakt. Het gaat nu echt gebeuren!

De rest van de avond bezig geweest met familie bellen en als een gek rondjes rennen in huis. *jump jump jump WHOEHOOEEE!!!*

Dinsdag 15 april. Druk bezig met de voorbereidingen voor de verhuizing. We hebben besloten met de auto naar Edinburgh te gaan. 15 uur op de boot en dan het laatste stukje reiden. Met de auto kunnen we ook veel meer spullen meenemen dan met het vliegtuig. Misschien toch maar even met mijn peugeot 206 van 15 jaar langs de garage voor een grote check-up?

Bij het rondkijken in ons huisje besef ik toch dat we best wat spullen verzameld hebben. Dat kan lang niet allemaal mee in de kofferbak... hmmm toch maar dingen opslaan op de zolders van onze ouders..

Aan het einde van de dag nog niks gehoord van Liz..

Woensdag 16 April.
Vandaag de eerste kofferbak-lading met spullen naar de zolder van zijn moeder gebracht. Boeken, Bierglazen, Beeldjes... Dingen die we niet nodig hebben maar ook echt niet willen weggooien.. Ook contact gezocht met Liz.. Is er al meer bekend?? Waar blijft ons contact? Want we boeken nog echt geen ticket naar de andere kant van 'de sloot' voor we een getekend contract hebben...


Donderdag 17 April.
Verder gegaan met huis opruimen. Mijn grootste hindernis toch echt gedaan: KLEDING UITZOEKEN!! Helaas kan echt niet alles mee.. Dus nu staat er een vuilniszak VOL met kleding klaar voor wie het wil hebben, heb ik een kleine weekendtas met kleding die opgeslagen gaat worden en in de kledingkast ligt wat ik mee ga nemen.. Vandaag verder opnieuw contact genomen met LIZ... Die heeft aan Schotland doorgegeven dat we toch Echt willen weten waar we aan toe zijn. Op z'n minst een functieomschrijving is wel wenselijk...

om 14.25 krijgen we mail:
Sanne’s and Pascals contracts are at the sign off stage and will be issued by email very shortly.
*schreeuwd heel hard iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii*
gaat het dan toch gebeuren???
14:45, nog een mail:
Hierin staat welke functie mijn vriend en ik zullen krijgen.
Onder andere voor mij:
www.pottermore.com
Ja, dat heeft inderdaat te maken met HARRY POTTER!!! Hoe gaaf is dat! Wat ik daarvoor ga doen weet ik niet.. Maar ik zie mij al bijna zitten met een puntmuts op *good afternoon and welcome to the wonderfull world of pottermore, how can i make your journey more magic??*
Voor de rest van de dag geeft dit echt giga veel energie..

Contracten kunnen ieder moment worden opgestuurd!! Hoe lang zouden we nog moeten wachten??

Vrijdag 18 april.
Inmiddels is het al half 11 's avonds. En nog steeds geen contract. *zucht* We waren al gewaarschuwd dat de bureaucratie in Schotland nog minder haast heeft dan hier in Nederland, maar onderhand wordt ik er echt gallisch niet goed van. Ze willen ons toch hebben?? Denken ze nou echt dat wij gewoon op de boot stappen zonder een beetje zekerheid??
Adem in.. andem uit.. *hijg hijg hijg*

Dit weekeind eerst lekker Pasen vieren met de familie, afscheid nemen en gelijk nog meer spullen bij de mama's op zolder depodingesen. Volgende week zien we wel weer verder. 28 april beginnen gaat volgens mij niet meer gebeuren. Misschien een week later. Hebben we ook nog even de tijd om meer dingen te regelen. Bijvoorbeeld verzekeringen en dat soort enge dingen.

Zo. Dit is mijn eerste verhaal. Op dit moment nog geschreven vanuit mijn (Sanne) oogpunt. Later ga ik waarschijnlijk ook verhalen van mijn vriend neerzetten.. Mits we EIN-DE-LIJK gaan..

Maar als we gaan wordt het een EPIC avontuur. Samen verkassen naar het *zonnige* Schotland.....

Slaap lekker lieve vrienden.. Ik ga dromen van loch's, schapen en eeuwenoude kastelen...

  • 25 April 2014 - 20:27

    Nelleke:

    Leuk verslag en ik kan me goed voorstellen dat vooral het laatste weekje krakend spannend was.
    Tim was pas nog in E
    dinburgh geweest, zei hij, hij vond het een prachtige stad.
    Gaat dus helemaal goed komen met jullie daar in Schotland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 31973

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: