Eerste werkweek - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Eerste werkweek - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Eerste werkweek

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Maandag 5 mei
Vandaag is nog zo'n groot punt in ons Schotland verhaal.
De eerste dag van vele werkdagen... spannend en leuk, kippenvel van top tot teen.

Om 7 uur stonden we allebei naast ons bed. Om half 8 zaten we beneden aan het ontbijt. Whouw wat een luxe! een lopend buffet met verschillende afdelingen. We begonnen bij de kaas en vleesafdeling.. Nou jah.. 'Kaas'.
Blijkbaar wordt halfgesmolten geel plastic hier verkocht als kaas.
Gatverdarrie wat een plakkerige, kleverige zooi zeg. Ik ben blij dat wij onze eigen AH jonge kaas in de koelkast hebben liggen. Voor straks als wij ons eigen ontbeit moeten maken.
Volgende afdeling. Engels ontbeit. Sunny side up eggs, worstjes, scrubled eggs, gehakt, tomaten, chamignons, muffins, nou jah.. eigenlijk alles waar je 'lovehendels' heel vrolijk van worden :P Natuurlijk ook een afdeling met yoguert en fruit en hendels met verschillende vruchtensappen.

En dan heb je het toch wel gehad zeker? Nope!! een heuze pannenkoekenmachine! Druk op een knop en 10 sec later heb je een verse Pancake op je bord liggen.. Sanne sloopt natuurlijk gelijk het voor-dinges eraf zodat er niet alleen 'oke' voor 1, maar op een knop voor 3 pannekoeken tegelijk gemaakt kunnen worden.. tjah... why not?? hihihihi

oh jah, in een hoekje staat ook een reuze brood-gril-machine met een lopende band voor geroosterd brood..

Ja, we zijn zoooo zielig hier :D

Maar oke, terug naar de eerste werkdag.. (hihihihihi)
om 09:30 moesten we aanwezig zijn. Door onze voorbereiding, planning en de on-sanne-achtige behoefte om op tijd te zijn stonden we om 09.45 al in het gebouw. Dus we hebben een automaat kop koffie aangeboden gekregen ( is nog best te haggelen eigenlijk) en gewacht tot het tijd was.

De eerste dag bestond voornamelijk uit voorstellen, foto's maken voor onze pas, ruim 2 uur aan uitleg wat we moeten en vooral niet moeten doen tijdens een 'fire-drill". Ja mensen.. 2 uur.. niet overdreven... veiligheid wordt hier echt heeeeeel serieus genomen. phoeh.. alsof ik niet begrijp dat ik de trap OP moet rennnen en uit een raam moet gaan hangen als beneden een vuur laait.. of met marchmellows bij het vuur moet gaan staan.. gezellig toch??

Helaas kan ik nit te diep ingaan op wat onze baan inhoud. Dit in verband met geheimhoudingsplicht. We werken namens Sykes voor andere bedrijven en de klanten van deze bedrijven weten niet dat ze met tussenpersonen te maken hebben.

's Avonds waren we allebei KA-POT. Bij een tussenstop van de bus het eerste restaurant die we zagen. Platform 5 on Haystreet.
Super lekker eten voor een goede prijs. Zeer aan te raden.

Na het eten doorgegaan naar het hotel, gedoushed omgevallen en de volgende dag weer wakker geworden.

Dinsdag 6 mei.
2e werkdag. We waren al wat minder gestressed om naar het werk te gaan. Nou moet ik nog vertellen dat ik gisteren helemaal netjes gekleed was, make-up helemaal goed en zelfs op hakken. Tjah slim he.. op hakken in Schotland.. Daar kwam ik na een kwartier al achter.. maar vooral toen we van de bus naar het Sykes gebouw moesten lopen... 5 minuten heuvelop.. dussss... volgende onderwerp :P

Vandaag had ik mij wat minder belachelijk netjes gekleed, Gewone gympen, relaxed shirt en dat soort dingen. Na het super de luxe ontbijt doorgegaan naar het werk, waar ik bij de ingang doei doei heb gezegt tegen Pascal. Hoewel het maar een relatief klein kantoor is, zitten we ieder op een andere afdeling. Hij zit op de derde verdieping en ik op de begane grond. Ik heb veel geleerd over mijn werk. Ik mag wel zeggen dat ik voor Pottermore.com werk (Leuke site mensen!!)

Smiddags om 4 uur was ik klaar en ben ik doorgegaan naar het hotel. Pascal was pas om 5 uur klaar.

's avonds hebben we afgesproken met een oud klasgenoot van Pascal. (Mark). Met een grote groep mensen gezellig pizza gegeten.

Daarna weer totaal uitgeput in het hotel aangekomen.

Ik heb nog een uurtje baantjes getrokken in het zwembad en in de sauna gezeten.. ach wat zielig:P

Woensdag 7 mei 2014
Ach wat gaat de tijd snel. Derde werkdag alweer. Veel geleerd, mocht zelfs meeluisteren met telefoontjes (niet pottermore, daar hoef ik helaas geen telefoontjes voor te beantwoorden) Ik was deze dag net als Pascal rond 5 uur klaar, dus we konden samen naar huis. Deze keer luxe hamburgers gegeten bij "Bar 2007".
's avonds weer heerlijk gezwommen.

Donderdag 8 mei 2014
Vanochtend hadden we samen een paar uur vrij gekregen om administrative dingen te regelen. Ik had in Nederland allemaal enge verhalen gehoord over het aanvragen van een National Insurence Number en het verkrijgen van een bankrekening.

Lang verhaal kort (ik heb nog 6 minuten voor internet op is) Pascal had binnen een half uur een afspraak voor NIN te krijgen, om half 10 stonden we in de bank, om half 11 hadden we een afspraak om een bankrekening te krijgen en om half 12 zaten we met een big smile in de bus naar het werk.

MÉT bankrekening. Waar doen sommige mensen moeilijk over ???? hihihi

Vanavond laatste avond in het hotel. Morgen gaan we tijdelijk in een ander huisje zitten en HOPENLIJK kunnen we woensdag ons definitieve huisje betrekken... Maar jah, volgens mij zijn alle planningen die ik tot nu toe online heb gezet niet echt uitgekomen :P

Morgen nog een dagje werken en dan zaterdag en zondag vrij. Ik houd jullie op de hoogte.. Als ik langer internet heb zal ik ook foto's online zetten..

Doeg lieve mensen, Slaap lekker
(3 min internet over)

  • 09 Mei 2014 - 00:02

    Berdien:

    Ha harde werkers,
    Wat fijn dat jullie 1e week zo goed is verlopen. Super dat het aanvragen van een bankrekening en een verzekeringsnummer zo snel zijn geregeld.
    Geniet van jullie hotel mèt zwembad en sauna en tot gauw.
    Fijn weekend.

  • 09 Mei 2014 - 04:01

    Dinie:

    hallo beste mensen
    het is weer een heel verslag zeg jullie hebben weer veel meegemaakt
    en het gaat jullie ook allemaal goed af
    we vinden het maar weer fantasties
    lieve sanne geniet er maar van samen met pascal

    groetjes dinie en frits

  • 09 Mei 2014 - 11:39

    Oma Mien:


    Hallo Pascal en Sanne, bedankt voor je lange verslag,van een drukke week.
    Fijn dat alles is goed gegaan,en dat jullie hopenlijk je plekje hebben gevonden.
    Geniet van alle nieuwe dingen, en dat jullie maar gauw een eigen huisje vinden.
    Groetjes van oma

  • 09 Mei 2014 - 19:54

    Edith D.:

    Hoi, bezige bijen, Lekker bezig deze week !Fijn dat 't met de bankrekening gelukt is. geeft weer een rustig gevoel.Fijn weekend!

  • 09 Mei 2014 - 22:59

    Ilona:

    Hallo Sanne en Pascal! Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat in Schotland!
    Het allerbeste en groeten uit het oranjehofje!

    PS jullie huisje staat nog steeds leeg..

  • 11 Mei 2014 - 12:17

    J.welfing:

    Leuk om jullie reisverslagen te lezen. Succes met jullie avontuur daar. Maak er wat moois van. We blijven het volgen.

  • 13 Mei 2014 - 17:16

    Jolanda :

    Geweldig om te lezen dat het jullie daar zo goed bevalt. Veel plezier nog! Ik blijf deze site bekijken en ben zeker zeer benieuwd naar de foto's die komen gaan. ;-)

    Xxx

  • 15 Mei 2014 - 00:51

    Jonny Van Dijken:

    Hallo lieverds,
    Geniet, geniet, en niet met mate.
    Volg jullie...!
    tante Jonny

  • 18 Mei 2014 - 21:46

    Sanne Van Dijken:

    Hallo lieve mensen. Het volgende verslag is in de maak... ik ben druk bezig met typen :P
    Ik probeer onder de 5 pagina's te blijven.. hihihihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 31977

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: