Er is er een jarig.. - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Er is er een jarig.. - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Er is er een jarig..

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Maandag 26 mei 2014 en dinsdag 27 mei
Deze dagen zijn eigenlijk heel snel voorbij gegaan. Niet veel gebeurd behalve opstaan, werken, koken, netflix kijken en slapen. Sorry mensen.. Ook wij hebben soms rustige dagen.

Woensdag 28 mei
Morgen is een leuke dag, Pascal is jarig morgen!! Na het werk in een andere bus gestapt.. Recht het centrum van Edinburgh in. Daar een media zaak ingelopen en wat voor de jarige Job gehaald. Natuurlijk ook wat ballonnen op de kop getikt.. je kunt niet jarig zijn zonder ballonnen.. hoe oud je ook wordt.

Daarna naar huis doorgesjeest en lekker saai huisvrouwtje gespeeld (opruimen, koken, dat soort sjizzle). Afgelopen zaterdag hebben we bij de weekboodschappen al alles in huis gehaald om: TAART TE BAKKEN!! Wat gaan er trouwens veel appels in zo'n bakvorm.. we hadden zaterdag 2 kg appels gehaald maar ik ben vanavond nog even naar de overkant gerend (saintsbury's) om een extra kg te halen.. Die bakblikken moeten wel vol zijn natuurlijk :P
Dus vanavond met z'n tweeen heerlijk in de keuken bezig geweest. Aan het einde van de rit stonden 2 hele mooie appeltaarten te geuren in de keuken.... Het was nog best wel een queste om er vanaf te blijven, dat kan ik je wel zeggen..
Zoals ik later ook op facebook heb gezegd: Liefde is: samen appeltaart bakken. Gewoon samen bezig zijn, en aan het einde samen de zooi opruimen .. jup perfect! Ik kon niet langer wachten en heb hem vanavond al zijn cadeautje gegeven. Een paar dvd's een een tegoedbon voor een avondje weg. Bioscoop, bowlen, midgetgolf.. zoiets..

Donderdag 29 mei 2014
Er is er een jarig, hoera hoera!!! Pascal 27 jaar alweer.. Vanochtend er (nog) niks aan gedaan en hem rustig laten slapen. Toen ik op mijn werk aankwam zag ik dat hij om 6 uur al begon met opmerkingen en felicitaties van Facebook ‘liken’. Tot zover blijven slapen dus :P

Vandaag is het, naast de verjaardag van Pascal, ook Hemelvaartsdag. Waar ze in Nederland, België en Duitsland een nationale feestdag hebben, is het hier in Schotland gewoon een werkdag.
Alles goed en aardig, maar we werken wel voor Nederlandse en Vlaamse bedrijven!!

Dus wat betekend dat? Van 6 tot 8 uur 1 telefoontje gehad. En dat was een man uit Brazilië die ik helaas teleur moest stellen. Er is ECHT niemand aanwezig op het bedrijf meneer…
En van 8 tot 3 ook 1 telefoontje gehad. Mijn collega Kumi die een test-call deed om te kijken of mijn lijn wel open stond :P

En sjah, wat doe je dan? De hele site pottermore.com doorgelezen, zelfs de terms and conditions.. verder hangt mijn bureau nu vol met post-its.. voornamelijk met tekeningetjes van Minions, en andere karakters uit de film ‘Dispicable me’.

De taarten die we gisteravond hebben gemaakt zijn een groot succes trouwens. Op de afdeling van Pascal hadden ze zoveel eten dat ik de 2e taart op mijn afdeling heb gezet. Die is ook wel opgegaan :D ( ik heb zelf ook he-le-maal niet daaraan goed meegeholpen.*kuch*)
Heel veel lieve complimentjes gekregen van mijn collega’s. Zelfs iemand die de moeite had gedaan om via google translate de vertaling ‘dat was een goede taart’ op te zoeken en met een dik accent tegen me te zeggen.. Lief toch?

Rond 2 uur kwam iemand van ‘Footlocker’ naar beneden om mij iets nieuws uit te leggen. Blijkbaar heeft die site afgelopen weekeinde een 30% off actie gehouden.. Er was zoveel animo voor dat de site er het hele weekeinde uit heeft gelegen.. Dus nu heeft die afdeling een paar duizend emails die allemaal verwerkt moeten worden… Of ik daarmee kon helpen? JA GRAAG!! Dus het laatste uurtje van mijn werkdag bezig geweest met mail beantwoorden.

Niet dat dat heel moeilijk is hoor. Mail klaarzetten, Engelse of Nederlandse ‘template’ (vooraf getypt verhaal) in de mail zetten en per mail een individuele actiecode toevoegen… Maar toch, ik had weer wat te doen :D

Na het werk de ballonnen die ik gister had gehaald opgeblazen en in de huiskamer opgehangen. Ik heb nog geprobeerd om slingers oid op de kop te tikken.. maar de enige die ik kon vinden waren witte vlaggetjes met hartjes, ringen en duifjes erop.. En ik wil een verjaardag vieren, niet een bruiloft :P

Ik weet niet hoe jullie avondeten regelen als iemand jarig is, maar bij mij thuis (en ook bij Pascal) mag de jarige job/jet kiezen wat er op de verjaardag wordt gegeten… Dus wij hebben vanavond heel gezond spare-ribs gegeten met patatjes en als toetje ben en jerry cookie dough ijs!! Oh mjummie!!
Jahah,… ik moest mij echt opofferen vanavond :P

We hadden via skype afgesproken met Lia, Lex en Michelle.. Even heerlijk gekletst en voor Pascal gezongen. Was hij heeeel blij mee (sarcasm :P) Toch makkelijk, internet.. Alleen knuffelen gaat wat moeilijker online.. *snif*

Later op de avond werden we ook nog even aangenaam verrast met een skype gesprek met Rob en Margreet :D Ook gezellig gekletst met Rob en daarna was de dag alweer voorbij.

Vrijdag 30 mei 2014
9:30
Vandaag is de laatste dag van een collega (leidinggevende James) en dinsdag is de laatste dag van een andere collega (Leon). Daarom hebben we allemaal wat lekkers meegenomen. Ik heb 2 flessen frisdrank en een ontbijtkoek meegenomen. (Dank u wel tante Jonny voor de koek.. We hebben er zelf al lekker van gesnoept en nu kunnen mijn collega’s er ook van genieten). Verder staat er chips, taart, donuts (het is vrijdag!), bonbons.. Gelukkig ook een beetje gezonde dingen als druiven, olijven, kaasplankje en dat soort dingen. Er wordt al lekker van gesnoept en mijn collega James is er nog niet eens!! (gniffel)

Toen ik om 14:30 weekeind ging vieren, was het eten al voor meer dan de helft weg.. Ik had al bewust geen lunch meegenomen, wat maar goed was, ik was best vol aan het einde van de dag :P

Nog even over het werk, vandaag had ik lekker veel te doen. Ik heb iets van 60 emailtjes vertuurd voor het ene bedrijf, terwijl ik voor het andere bedrijf 8 telefoontjes heb opgenomen en natuurlijk af en toe wat nomnoms heb gepakt.

Na het werk had ik nog een paar uur over.. Toch wel lekker, om 14:30 klaar zijn met werken, dan ben ik rond 15:10 thuis, als ik rustig aan doe met mijn bureau opruimen en de laatste documenten doorsturen ben ik WEL 20 minuten later thuis en heb ik nog bijna een halve dag aan licht over :D

Dus in de middag besloten dat ik het bos in wilde, ff een uurtje wandelen en de week 'overzien'. Dus ik was mij omkleden, kisten aan, lange broek, trui.. dat soort dingen.. toen keek ik naar buiten en dacht ik bij mijzelf: WHAT THE HECK ARE YOU DOING GIRL!!!
Hardop gelachen en nogmaals omgekleed. FF wat anders.. ¾ broek, t-shirtje, en slippers. :D :D

Bij de ingang van het bos de slippertjes in mijn tas gepropt en lekker ruim een uur op mijn blote vootjes door het bos gebanjerd. HEERLIJK!!

Natuurlijk waren er wandelpaden, goed onderhouden met beukenhoutsnippers, nie echt leuk voor mijn poezelige voetjes.. dus lekker naast de paden gelopen, in het gras. Ook gezellig gekletst met een dame in het bos.
Ze liet mij zien dat ergens in het midden van het water een 'dipper' zat. Een bruin vogeltje met een witte bef. Ze vertelde mij dat er in de lente meer waren, maar door andere mensen zijn er andere dieren gezien die de dipper als lunch gebruiken namelijk de 'otter' en de 'minks'...OWHHHH gaaaf!!!

Natuurlijk geen van deze dieren gezien, maar we hebben nog tijd genoeg.. minimaal een half jaar..

Zaterdag 31 mei 2014
Weekeind!! whoohoo!! Lekker bijkomen van het werk en 'dingen gaan doen'. Heerlijk weer, strakblauwe lucht en kortebroeken weer op een zaterdag.. Dan MOET je wat doen>?? neeehhh...
Vandaag lekker rustig aan gedaan.. 's ochtends uitgeslapen, rond 11 uur in de auto gestapt om boodschappen te doen, gestruind over de 2e hands markt en de gehele ASDA weer rondgedabberd. Daarna langs de 'Royal Mail' gelopen om onze SKY BOX op te halen.. helemaal enthousiast aangesloten thuis.. komt ons internet pas ´online´ op 4 juni... aargh!!!! prut prut prut.. Nog minimaal een week trage wifi die we ergens anders vandaan trekken... plech... Pascal heeft geen wifi op zijn computer maar daar heeft hij wat op verzonnen.. Hij sluit zijn mobiel (met wifi) aan op de computer en zo kan hij toch internetten... Wat een slimme deur toch weer die gozer van mij <3

Maar oke, de rest van de dag lekker rustig aan gedaan... Was weggewerkt, afwas gedaan, huisje opgeruimd en dat soort saaie maar noodzakelijke dingen gedaan..
En daarna lekker samen een bubbel gebouwd. WAT IS DAAAAT NOU WEER!!
Een bubbel? Dat is een ontspannen omgeving creeren waar je kunt ontspannen en lekker jezelf kunt zijn zonder op de tijd te letten.. ff lekker opladen terwijl je bezig bent met iets doen wat je leuk vind.

Zo had ik een 'hut' gebouwd op het logeerbed met 3 dekbedden en 2 hoofdkussens en ik had de laptop op een stoel voor me staan. Koptelefoon op, zak met nom noms naast me en lekker gamen. Voor Ik het wist was het alweer 18:00 uur. HEERLIJK dagje 'niks' doen.

Zondag 1 juni 2014
En dan is het alweer vandaag. Vanochtend heerlijk uitgeslapen en weer achter de computer gekropen. Vanochtend lekker rustig aan doen en even een paar pagina's typen om jullie laten (mee) genieten van onze avonturen. Vanmiddag rond 14:00 heb ik afgesproken met mijn team van Sykes. Samen met Pascal gaan we met z'n allen de kroeg in. Of ik om 2 uur al aan het bier ga? K dacht ut nieee.. maar het gaat zeker gezellig worden.

Dus nu: time to lunch and to go.
Tot spreeks lieve vrienden.

  • 01 Juni 2014 - 14:17

    Oma Mien:


    Bedankt Sanne voor je uitgebreide mail.ik ben weer helemaal op de hoogte.
    Ik begrijp,je zult niet overspannen worden door het harde werken.maar er zullen vast wel weer drukkere dagen komen
    Goed hoor dat de appeltaarten goed gelukt zijn ,en dat heel mensen ervan hebben kunnen genieten.
    Ik vroeg me af Sanne, ken je daar ver in het bos lopen,of zit er wel een grens aan.?
    Veel werk en woonplezier samen,en tot de volgende keer.
    Leuk hoor om jullie zo zo'n beetje te kunnen volgen
    Lieve groeten van oma

  • 01 Juni 2014 - 20:40

    Regine:

    Hallo Sanne en Pascal

    Leuk om zo op de hoogte te blijven wat jullie elke dag doen
    Was het gezellig Zondag middag in de pub
    Het is wel jammer dat het op je werk niet zo druk is hoop voor jouw dat dit gauw veranderd
    Nu nog even wachten tot jullie internet hebben voor je het weet is het 4 Juni
    Nu de hartelijke groeten en een dikke knuffel vanuit Nunspeet en tot het volgende blog
    Doieeeeeeeeee

  • 03 Juni 2014 - 12:37

    Jonny Van Dijken:


    Pascal, alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Fijn, om op deze manier op de hoogte te blijven. Goede tijd samen!!
    tante Jonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 31984

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: