visite en voetbal - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu visite en voetbal - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

visite en voetbal

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Maandag 9 juni 2014
Ik zit nog steeds op mijn werk, net de blog van vorige week online gezet.
Net tijdens het koffie halen met de schoonmaker gepraat. Nou moeten jullie weten dat Sykes prat gaat op recyclen. Er staan verschillende kleuren bakken door het hele gebouw. Groene deksel = overig afval, gele =plastic, blauw = papier en er zijn ook ‘beca-bins’ dat zijn bakken waar de gebruikte plastic bekers in moeten. In het midden zit een gat waar de rest-koffie in gaat en daaromheen gaten waarin de plastic bekers opgestapeld worden.

Nou ZOU je denken dat deze bekers apart worden ingezameld en afgevoerd, toch?? Sta ik net bij de koffiemachine mijn beker bij te vullen.. komt de schoonmaker, tilt de deksel van de beca bin en FLOP! Zo alle plastic bekers in de vuilnisbak met groene deksel… WAIT WUT!!
Wat is dan het nut van apart inzamelen? Nou, legt die man uit, doordat de bekers zijn opgestapeld, nemen ze minder ruimte in beslag. En de rest-koffie die normaal ook in de vuilnisbak terechtkomt, gaat nu de afvoer in. En terwijl hij dat zegt kiept hij zo de koffie (drap) in de gootsteen..
Tot zover het scheiden van afval enzo.. lol

Ik heb trouwens een Sykes thermosmok gekregen van mijn (oud) collega Leon. Die hoor je normaal pas te krijgen als je een half jaar bij Sykes werkt.. maar hij ging terug naar Duitsland en zei dat het niet meer in zijn bagage pastte.. Prima joh..
Net ontdekt dat er precies een ‘americano’ en een ‘double capucino’ samen in 1 mok passen :P
*stuiter stuiter*

Net een ‘call back’ gedaan. Een nummer uit nieuw zeeland. Is maar 12 uur tijdsverschil…
Helemaal voorbereid op mijn eerste echte Engelse telefoontje:
“Hello, this is (…) customer service, you requested a call back?”
Krijg ik een duffe man aan de telefoon (het is daar dus 8 uur ’s ochtends)
“Uhm, no?”
Fijn.. echt heeeeeel fijn.. nou dank je wel he.. “oh, okey, sorry for the intrusion, have a nice day!”
“yeah thanks, bye”*click* tuut tuut tuut…

Top van mijn dag, ken niet beter. *prutte pruttel prut prut*
Over een half uurtje mag ik naar huis :P

Thuis aangekomen nog even gegamed en daarna het bed in. Best saai, om 21:30 thuis komen van het werk, je kunt niet veel meer.

Dinsdag 10 juni
Vanochtend het huisje maar opgeruimd zodat we dat vanavond niet meer hoeven te doen.
Zonet ook mijn eerste echte natte pak gehaald hier in Schotland. Op het moment dat ik de bus uitstapte kwam de regen met bakken uit de lucht. Ik had 2 opties. OF als een gek gaan rennen in de hoop dat ik iets droger zou overkomen, OF rustig wandelen en vrolijk blijven. Een andere dame die bij mij in de bus zat koos voor optie 1 en ging bijna op haar plaat bij het nemen van de bocht naar het werk.. Dus ik heb maar gewandeld.. en de nattigheid op de koop toe genomen.
Vandaag is de dag na 2e pinksterdag, en dat is duidelijk te merken. Een stuk meer telefoontjes en e-mailtjes om te verwerken. Verder heeft het bedrijf een nieuwe site op intranet gezet met basisinfo van de verschillende ‘Merchants’ waar we mee werken. Omdat ik ‘minder’ te doen heb dan de rest van het team heb ik al toegang gekregen tot deze site en mag ik alle teksten ‘proeflezen’ en een quiz bouwen van de informatie van de site..
Dat houd me wel bezig vandaag.. :D

Net ook even overlegd met Greta, mijn T2. Ze vertelde mij dat ik vanaf 5 uur op alle telefoonlijnen beschikbaar sta, dus in alle talen. Ik sta het hoogste in prioriteit op de Nederlandse lijn, voor de rest ben ik ‘overflow’. Oftewel, als een andere agent in gesprek is en er belt toevallig NOG iemand in die taal, dan krijg ik het telefoontje pas. Niet veel kans dus (pfieuw!!)

Woensdag 11 juni
Vandaag lekker een dagje vrij!! WANT!! Mijn zus komt langs! Had ik daar al iets over gezegd? Volgens mij nog maar 1 keer per dag :P Rond 11 uur stonden ze op de stoep. Renske, Mark en Simen..
Ik had verwacht dat de kleine Simen er niks van zou begrijpen, op vakantie en dan ineens ‘Tante Sanne’ en ‘Oom Pascal’ tegen komen, maar hij had nergens last van, behalve heel veel enthousiasme :D

Ze hadden allemaal cadeautjes meegenomen. Onder andere 6 pakken DE koffie voor Pascal’s verjaardag, mijn plant die ik in NL had achtergelaten (spathiphyllum) en een hele tas vol leesboeken van de schrijver Terry Pratchett. Awesome!! We hebben echt een super gezellige dag achter de rug. Samen gezellig gestruind door Edinburgh.. Berg op, berg af, het kasteel, de Princes garden en Grassmarket gezien. Niet de meest logische route genomen, maar dat zou afgezaagd zijn :P Wat een schat is Simen toch, ik heb me heerlijk vermaakt met hem in de wagen de berg op/af sjeezen, hem op mijn nek laten hobbelen en aan mijn hand meesleuren. Gelukkig hebben we samen energie voor 10. Mark heeft nog een foto van Pascal en mij gemaakt bij het kasteel, zodat we toch een foto samen hebben.

Na een paar uur heerlijk te hebben rondgestuind, bijgekletst en lekker moe geworden, zijn we met de bus terug naar huis gegaan. Thuis aangekomen met z’n allen pan-tosties gegeten en vervolgens is iedereen even zijn/haar eigen bubbel ingegaan terwijl ik pastasaus maakte. Uiteindelijk lagen de 3 mannen te slapen (bank/bed/logeerbed) en hebben Renske en ik samen in het bos gewandeld. Lekker samen bij gekletst, dom gedaan en genoten van de natuur.

Teruggekomen vanuit het bos was de pastasaus klaar dus we hebben voorzichtig de mannen wakkergemaakt. Simen wilde echt niet wakker worden, het hijsteren in het centrum had aardig wat energie genomen.

‘En zoals dat gaat met leuke dagen’ was het alweer veel te snel voorbij… Rond 8 uur stapten ze weer in de auto voor de rit terug naar het hotel. Volgende week donderdag op vrijdag logeren ze nog bij ons op weg terug naar Nederland..

Pascal en ik zijn na het uitzwaaien naar boven gestommeld en ik ben uitgeput op het bed gevallen. *snurk*

Donderdag 12 juni
Weer een ‘gewone’ werkdag. ’s Ochtends het huis opgeruimd, afwas weggewerkt en tas ingepakt. Om 12.30 begonnen met werken. En van 14:45 tot 21.00 een totaal van 2 telefoontjes gehad, waarvan 1 test-call van Yoko om te kijken of mijn ‘training’ headset het deed. Jesse wilde/moest namelijk meeluisteren met mijn calls om te ‘leren’. Helaas heb ik na de test-call geen telefoontjes meer gehad tot 21.00. en toen mocht ik naar huis. Weer een dag voorbij..

Vrijdag 13 juni
Laatste dag avonddienst. Deze week werd al steeds meer duidelijk dat (blijkbaar) Nederland vandaag een voetbalwedstrijd speelt, tegen Spanje. Mijn collega’s stonden er versteld van dat ik niet eens wist dat (blijkbaar) deze 2 teams in 2010 in de finale tegenover elkaar stonden. Sorry hoor!!

Om 17:00 waren de meeste collega’s alweer weg. Sommige delen van de werkvloer zijn zelfs de lichten al uit. Schuin tegenover mij zit een spaanse collega die flink sjachie is over het feit dat ze moet werken vanavond. Ik heb absoluut niet mijn sokken op de stoel van mijn collega en zit helemaal niet achterover geleund een boekje te lezen. Een andere collega heeft ook helemaal niet zijn mobiel voor zich liggen met de wedstrijd op livestream. ~

Rond half 9 begint mijn collega ineens te juichen, rond te rennen, armen in de lucht pompen en gekke bekken naar mij trekken. Ah.. Spanje heeft een Penalty erin geschopt. Oké,.. prima.. waar was ik in mijn boek? 9 uur, klaar met werken. Net nog even de herhaling gezien van iets wat later geheid ‘de vliegende Hollander’ genoemd gaat worden. Zover ik het begrijp was het een super mooie goal.
En dan snel door naar de bus. Tijdens werktijd absoluut niet via Facebook overlegd met Pascal dat we vanavond een biertje gaan pakken in het centrum. Dat was natuurlijk al ver van tevoren afgesproken :P. Rond 10 uur was ik eindelijk in het centrum, net op tijd om de het feestje mee te vieren dat Nederland (blijkbaar) met 5-1 heeft gewonnen van Spanje.. Whahaha, wat een grap.
Samen met een aantal collega’s van de afdeling van Pascal een pint Grolsch gedronken en daarna weer naar huis gegaan. Rond 23:00 waren we weer thuis. Op tijd zat denk ik zo.

Zaterdag 14 juni
’s ochtends weer heerlijk uitgeslapen tot 8 uur. Daarna samen boodschappen gedaan voor de hele week en dat soort saaie dingen. Vervolgens moesten we wachten tot we gebeld zouden worden door SKY. Op de een of andere manier staat daar in de documentatie dat we (nog) geen internet hebben ofzo.. Dus we hebben vanochtend speciaal een telefoon moeten aanschaffen, zodat ze ons op ons huisnummer konden bellen.. *zucht* Tot half 4 gewacht op het telefoontje, die al met al 3 minuten duurde. Daarna hadden we geen zin meer om ’s middags wat te gaan doen buiten het huis.

’s avonds heerlijk gezond pizza gegeten en rond half 8 in de bus gestapt. Rond 8 uur hadden we afgesproken met het team van Pascal. Samen gezellig wat drinken en elkaar ontmoeten. Er zijn aardig wat nieuwe gezichten bij dat team gekomen (waaronder Pascal) en op deze manier leer je elkaar beter kennen. Was wel gezellig. Niet heel indrukwekkend. Op de busreis terug waren Pascal en ik er over eens dat we liever met een groep vrienden een avondje spelletjes spelen/gamen of iets gaan doen dan achterover gezakt in een stoel elkaar aankijken en over onzin ouwenelen. Zeker als je de mensen minder goed kent. Maar toch, ik heb nu gezichten bij de verhalen.

Zondag 15 juni.
In de loop van de ochtend samen naar het centrum gegaan. De buspas moet nog verlengd worden en Pascal zoekt nog steeds nieuwe schoenen. Dat wilden we eigenlijk gisteren doen maar omdat we tot half 4 hebben moeten wachten op het telefoontje hadden we daar gister geen tijd voor. Samen weer heerlijk door het centrum gestruind. We vonden op Grassmarket een super leuk winkeltje met kinderspeelgoed. Allemaal hout enzo. Verder stond de bubbelmachine boven de ingang aan. Dus tjah… Dan MOET je wel even over straat heen en weer rennen.. BUBBELS!!! Verder een andere hoek van Edinburgh verkent. Het voordeel van een buspas is dat als je niet helemaal meer weet waar je bent, je gewoon weer in een bus stapt naar Princess street. En van daaruit weer verder lopen :D
Ik snap niet dat iemand in Edinburgh nog kleding koopt van meer dan 20 pond. Ongeveer elke 150 meter staat een 2e hands winkel voor een akelig goed doel. De meest leuke kleding hangt daar voor een paar pond. Als je dan weer langs een ‘design’ winkel loopt en je ziet een ‘basic black dress’ hangen voor 69,- pond, ga je toch even nadenken :P
Trouwens nog steeds niet de goede schoenen gevonden, we blijven zoeken.

En dan is het weekeind alweer voorbij. De komende week ochtenddienst. Dus dan ben ik om 15:00 weer vrij. Dat betekend weer lekker in het bos wandelen de komende week :D. Donderdag op vrijdag komen Renske, Mark en Simen bij ons logeren op de weg naar huis. En zaterdag viert mijn broertje zijn verjaardag. Helaas kunnen we daar niet bij zijn :(

Slaap lekker lieve vrienden, tot spreeks.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 590
Totaal aantal bezoekers 31983

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: