week 26 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu week 26 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

week 26

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Maandag 23 juni
Vandaag om 8 uur begonnen.
's middags om half 2 kreeg ik op het werk ineens een mailtje van de afdelingshoofd:
"To make things a little bit more fun for summer and as a big THANK YOU for all your hard work,
we have decided to treat you all to a fabulous Summer Party, with pizza and lots of delicious treats and prizes."

Wat een leuke verassing!! Verder stond in de mail dat het thema Hawaii, Summer was, dus dat je je in dat thema mocht verkleden.. ’s Middags gelijk na het werk het centrum in gegaan waar ik net voor sluitingstijd in een 2nd hand store een zomerjurk heb gevonden. Verder ook voor een collega een super leuk minions-aan-het-strand T-shirt en wat versiering op kantoor gevonden.

Daar was ik net op tijd voor de afspraak met de huuragent. De waterdruk in de ketel staat heel laag en daar ging hij naar kijken. Dus onze huur-vuur-kikker kwam binnengestormd, is half in de keukenkastjes gekropen om bij een hendel te kunnen en heeft mij aangewezen waar we de ketel kunnen bijvullen. ( uitleg: het is een echte schot van 1,55 meter, super druk, praat heel snel en kan niet stil blijven staan.. door dat hij altijd haast heeft, heeft hij een rood hoofd van het rennen.. vandaar mijn bijnaam) Rond half 8 kwam Pascal ook thuis van het werk, net op het moment dat Stuart de deur weer wilde uit stuiteren.. Op naar een volgende afspraak waar hij eigenlijk al te laat voor was :P

Na het eten mijn jurk aan Pascal laten zien, die het er mee eens was dat het een heel felgekleurd druk jurkje was.. Ik heb laatst ergens gelezen dat ontwerpers de kroon op de collectie een naam geven.. dan zou dit jurkje wel “bad trip” hebben geheten :P

Dinsdag 24 juni
Tijd voor Pizza dag!! Pascal en ik zitten ieder op een andere afdeling, dus hij kon helaas niet mee doen. Vanaf vandaag tot vrijdag mag ik om 6 uur beginnen. Dus ik zat om half 6 in de bus met mijn jurk aan... gelukkig had ik nog wel een legging in huis en een paar sandalen.. Verder had ik een lange wollen trui over de jurk aan.. want vandaag is niet echt een warme dag :P

Van 6 tot half 8 ‘druk’ bezig geweest met bloemen knippen uit de papieren bordjes die ik gisteren gekocht heb. Die heb ik opgehangen op een stuk muur naast mij. ’s Middags waren er allemaal lekkere hapjes geregeld, en later werden er ook nog pizza’s bezorgd. Tussendoor kregen we via de mail een quiz door gestuurd, 1 vraag per keer. Antwoorden mochten we in de box bij de afdelingshoofd gooien.

Winnaars van de quiz kunnen ‘Pride points’ winnen. Dat zijn een soort beloningspunten hier op het werk. Als je meer doet dan ‘gewoon’ is ofzo. Met die punten kunnen tegoedbonnen (van bijvoorbeeld Amazon) worden verkregen. Al met al een heel gezellige dag. Voornamelijk de dames hadden zich goed uitgeleefd met bloemetjesjurken, bloemen in het haar en slippers.

Verder heb ik vandaag mail binnen gekregen dat ik morgen getraind ga worden voor een nieuwe client! Ik heb mijn T2 zo vaak om extra werk gevraagd, dat hij in het hele gebouw is gaan rondvragen of iemand nog behoefte had aan een overflow agent… Ja dus :D

Woensdag 25 juni
Wat een verassing toen ik vanochtend op het werk aan kwam! Ik had een email in mijn inbox staan met de winnaars van de Pride points. De quizz had ik helaas niet gewonnen.. maar onderaan de mail stond:

“We would also like to highlight the artistic talents of one of our newest members of CG2, Sanne Van Dijken, who included a number of rather amusing little doodles including a Hawaiian palm tree, a tropical parrot and a fancy PRIDE crown. Sanne has won 5 Pride Points for amusing us all with her Artistic talents, and also for decorating the CG2 Ground floor with bundles of awesome hand crafted paper plate flowers! :D”

Whoop whoop!! Kijk, DAT vind ik nou leuk. Want tjah, natuurlijk had ik bij iedere quiz vraag ook een tekeningetje gemaakt, gewoon omdat het kan.. Om 8 uur begonnen met mijn training. Daar ben ik de rest van de dag druk mee bezig geweest. Ja, zo vliegen de dagen wel voorbij :D

’s avonds nog even gekeken op Facebook. Daar bleek dat Sykes op de pagina foto’s heeft geplaatst van onze pizza party! Helaas sta ik er niet (zichtbaar) op. Ik was aan het lunchen terwijl de foto’s werden gemaakt. Wel zijn de paper plate flowers zichtbaar aan de muur en het puntje van mijn hoofd achter de computer, achter de plastic bloem. Ik zal de foto’s toevoegen aan deze blog. Ik bedoel, als Sykes op facebook de foto’s openbaar post, mag ik ze ook gebruiken voor mijn blog, vind ik…

Donderdag 26 juni
Voor vandaag niet zo heel veel te melden. De hele dag in cursus gezeten, veel geleerd en mensen ontmoet van de andere afdeling. ’s Middags thuis een brief op de mat met mijn National Insurance Number.. EINDELIJJK!! Nu mag ik over een week beginnen bij de client waar ik vanaf het begin bij wil werken… Waarom heb ik de afgelopen 2 dagen ook al weer in training gezeten?? :P

Vanmiddag op mijn ‘Pride points’ pagina gekeken, blijk ik ook nog 15 punten te hebben gekregen omdat ik voor een andere afdeling mailtjes heb beantwoord toen het zo druk was.. Whoop whoop!! Nog even sparen en ik kan een e-reader halen :D

Vrijdag 27 juni
Oh heerlijk.. bijna weekeind. Laatste dagje werken van 6 tot 14.30. Verder mij vrijwillig aangemeld om de komende 2 weken weer de vroege dienst te draaien. Oke, het is ’s ochtends vroeg het bed uit, maar ’s middags ben ik om 15:00 al thuis en heb ik heerlijk de rest van de dag om… uhm… niks uit te voeren :D (en afwassen, schoonmaken, opruimen, koken en dat soort dingen)

Zaterdag 28 juni
’s Ochtends lekker boodschappen gedaan bij de ASDA. Dat gaat echt steeds sneller. Met 1,5 uur waren we al weer thuis. We hadden uitgebreid over de kringloopmarkt gestruind, en ontspannen boodschappen gedaan. Het is gewoon dat we eindelijk uit beginnen te vogelen waar de spullen in dat gigantische warenhuis liggen.

Verder kreeg ik vanochtend een SMS van Jesse, mijn collega. Een vriend van hem moet voor morgenochtend (per direct dus) zijn appartement uit. Of ik kon helpen, taxi spelen met mijn auto.
Via Facebook verdere afspraken gemaakt. Vanmiddag komt Sanne ‘to the rescue’ met haar heldenwagen Els.. de afgeragde Peugeot 206…

13:38.. berichtje via FB: ‘Iemand’ staat buiten zijn huis… en zijn sleutels, mobiel en alles liggen binnen… Tatatadaa!!! Super Sanne to the rescue!!
Gelukkig mocht hij bij een buurman even op internet om om hulp te vragen en zijn adres door te geven.. Hij denken dat ik langskwam met inbreekspullen.. NOPE! Ik heb hem gewoon ontvoerd. Hij ziet later maar hoe hij zijn huis binnen komt :P

Thuis nog geprobeerd om uit te zoeken hoe je het beste bij jezelf kunt inbreken zonder de boel te slopen, zelfs nog iets gehaald in de winkel maar het kon niet baten.

Daarna samen doorgereden naar Aron. Daar stonden hij en zijn vriendin al klaar met de eerste IKEA tassen vol met prutjes. Het is trouwens nog best spannend om met een andere bijrijder door het centrum van Edinburgh te toeteren. Zeker als het best druk is en de auto over verhit raakt door het stil staan bij de stoplichten.. Handig…

Maar verder hebben we het gered en hebben we absoluut niet het laatste ritje op een speciale manier gemaakt. De achterbank lag plat, kofferbak volgepropt met de laatste spullen uit het huis en ik had ECHT niet Jesse + Aron opgepropt op de bijrijder stoel.. Jesse beweerd dat we ergens bijna een T-botsing hebben gemaakt (auto die bijna volop in onze rechter zijkant knalde) ik weet van niks.. Maar jah.. er zaten ook 2 mannen voor mijn zijspiegel..

Onder het reiden was Aron continu grappen aan het maken, sarcastische opmerkingen aan het lanceren en mijn ogen traanden van het lachen… Bij de laatste 500 meter dreigde ik de deur open te gooien en de jongens uit de auto te knikkeren, midden op een druk kruispunt. Natuurlijk puur voor de gein..

Zegt die geinpolum: “Please, we are there for 99%, just keep calm.. There is almost nothing that can go wrong now..” Ja hoor… 3 seconden later komt er een politieauto de hoek om, net op het moment dat we geen kant op kunnen omdat ons stoplicht op rood staat.. WHELP!! Politie rijd langs ons heen op het moment dat het stoplicht op groen springt. Niet nadenken, DOEN! Gas erop en de bocht doorgaan. Jesse is uit de auto gesprongen en heeft net gedaan of hij daar ‘toevallig’ liep terwijl Aron en ik begonnen de auto uit te laden. Politiewagen hebben we niet meer gezien,.. *hijg, zucht, bijna hartinfarct*

Maar jah, zoals ik al zei.. NA-TUUR-LIJK hebben we dat niet gedaan.. we zijn heel verantwoordelijk geweest, hebben niet gevaarlijk gedaan en zo… *kuch*

Na de ‘verhuizing’ nog een kop thee gedronken bij Aron. Met een sloot melk en suiker natuurlijk. Zoals het ‘hoort’ blijkbaar.. . Om half 8 was ik weer thuis, blij dat ik na het eten lekker ons bed in kon kruipen.

Zondag 29 juni
In de loop van de ochtend zijn we samen ‘even’ het centrum in gegaan. Langs minimaal 5 schoenwinkels gestruind, lekker gelunched bij de Subway en daarna naar huis.. MEEEHNNN ik snap niet hoe mensen vrijwillig een hele dag gaan ‘shoppen’… ik was blij dat ik weer thuis was.. Trouwens nog steeds geen schoenen gevonden voor Pascal.. Wel ruim een uur geslapen om bij te komen van dat gestruind. Daarna een paar spelletjes gespeeld en rond half 5 in de bus gestapt..

Want tjah.. Nederland ging Mexico finaal inmaken.. en dat moesten wij zien.. zeggen ze. Samen met een aantal collega’s van Pascal hebben we er een super gezellige avond van gemaakt.
Na de 2-1 overwinning was het dusdanig laat dat Pascal en ik echt geen zin hadden om thuis eten te gaan koken, dus zijn we maar in ‘The Black Bull’ blijven eten. Heerlijke fish ’n chips voor mij en een reuze hamburger voor hem. Daarna weer naar huis gegaan en toen was het weekeind alweer voorbij.

Tot spreeks lieve mensen
-xxx-
Sanne


  • 02 Juli 2014 - 13:31

    Berdien:

    Wat een heerlijk Sanne-like chaotisch verhaal.
    Maar uitstekend te volgen.
    Dank voor het delen. Gefeliciteerd met het verdienen (winnen) van je points.

  • 06 Juli 2014 - 13:59

    Henk:

    Klonk weer heel gezellig Sanne! Bedank Pascal ook voor het leuke verhaal van vorige week. Hoe is de sfeer op het werk? Is het heel hierarchis Frans of zijn het meer zelfsturende teams op zijn Engels?
    Ik hoor binnenkort weer van jullie. De verslagen zijn heel leuk om te lezen. Ik denk dat jullie daar later ook met heel veel plezier aan terug lezen.

  • 06 Juli 2014 - 18:35

    Renske:

    echt grappig om te lezen. heel gaaf trouwens dat je zo beloond wordt voor het jezelf zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 31979

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: