Update van Pascal - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Update van Pascal - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Update van Pascal

Door: Pascal

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

3 maanden en 7 dagen al weer in Schotland, wat is het land is prachtig, tot nu toe weinig last van regen gehad (met uitzondering van vandaag). De omgeving is super, we hebben alle twee en goede baan, alle twee genieten we elke dag weer van de omgeving en de natuur die we hier hebben. Ik zou het totaal niet weten hoe ik zou vinden om terug te komen in Nederland. Aan ene kant heb ik zin om mijn famillie weer te zien, aan de andere kant heeft Schotland voor mij zo veel meer te bieden. De omgevingen zijn voor mij vergeleken in Nederland zoooooo veeel beter, I love to talk English. We wonen in de hoofdstad van Schotland maar behalve dat het groot is, is het voor mij totaal niet te vergelijken met Amsterdam. Er is zo veel meer groen, je hebt kastelen! Je ziet overal waar je kijkt de geschiedenis, het is bijna te veel om te beschrijven. Ik weet nog steeds meer dan 90% niet van het verleden van de stad maar je ziet het overal om je heen.

Soms heb je stukjes waar je oud en nieuw achitechuur elkaar tegen komen. Soms is dit zeer lelijk maar in andere gevallen geeft dit weer een super effect. Het modere weg gestopt achter een oud gebouw.

Ik heb zojuist de foto's bekenen die ik vanaf het moment dat we in schotland kwamen tot nu heb gemaakt met mijn telefoon. Ik kan zeggen dat jullie nog geen 20% hebben gezien van de foto's die gemaakt zijn. Ik zou willen dat ik dit allemaal kon delen zonder me af te vragen of jullie het wel mooi/leuk/intersant vinden.

De uitzichten zijn zo geweldig, ik kan niet uitleggen waarom het is maar overal waar je kijkt is er wel iets te zien, misschien is het iets kleins, misschien iets groters. Maar bijna elk stukje heeft wel zijn eigen charm of uitzicht op iets.

Op mijn werk gaat het ook zeer goed, heb na 2 maanden online bezig geweest te zijn heb ik al een bonus verdient omdat mijn statiestieken al goed genoeg waren hiervoor, daarnaast probeer ik ook nog wel wat te blijven doen met mijn ICT werk ervaring. Zo probeer ik kleine dingetjes voor collega's op te lossen, bv missende links weer aanmaken, het netter maken van een internet pagina etc.

Met de bonus die ik heb verdient afgelopen maand ga ik een goede camera kopen: Nikon 5200.

Met deze mooie camera ga ik zeer waarschijnlijk nog meer foto's maken, nog meer dingen uitproberen. (hmm nu al bijna geen ruimte meer om foto's te plaatsen, misschien toch ook maar externe HD kopen zodat ik ze daarop weg kan schrijven). Zeer waarschijnlijk krijg ik volgende week vrijdag/zaterdag (16 of 17 Aug) de camera. Heb nu al echt wel zin om die uit gegaan proberen en te zien welke mooie shots daarmee kan maken.

Oh btw hebben jullie afgelopen week de nieuwe profiel foto's van Ellen en Sanne op facebook gezien? Dat zijn 2 van mijn foto's.

Om alles op te sommen, ik geniet met volle teugen van mijn leven hier. Vermaak me prima op me werk en krijg er bonusen, de natuur is super, de omgevingen zijn nooit saai, ik krijg eerdaags mijn nieuwe camera dus dat beteken nog meer foto's, ook iets waarin ik een passie heb gevonden!

Tot snel,
Pascal

p.s. kijk ook even naar de toegevoegde foto's ^^

  • 11 Augustus 2014 - 17:53

    J.welfing:

    Fantastisch te lezen, dat het goed gaat met jouw. Het lijkt erop,dat je je bestemming gevonden hebt. Maak er goed gebruik van en veel succes verder.
    Groetjes mede namens Annie. Johan

  • 11 Augustus 2014 - 18:43

    Nelleke:

    Wat een enthousiast verslag, Pascal. Leuk dat je je werk en het wonen in Schotland zo mooi vindt, en dat heeft ook zo zijn uitwerking, gefeliciteerd met je beloning! Geniet van je nieuwe fototoestel.
    groeten aan jullie allebei, nelleke

  • 13 Augustus 2014 - 17:17

    Berdien:

    Wat leuk dat jij een hele andere insteek hebt.
    Jij beschrijft het 'buitengebeuren' en Sanne het 'dagelijks leven'.
    Maar ja, als jij ons aan de fotohand neemt, krijgen Gert Jan en ik spontaan heimwee. Want wat is het toch een prachtig land en wat een geweldige stad om in te wonen.
    Ben erg benieuwd naar de volgende aflevering.

    Groetjes B

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 31976

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: