week 29, Jazz festifal - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu week 29, Jazz festifal - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

week 29, Jazz festifal

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hallo lieve mensen,

Allereerst mijn excuses dat jullie zo lang hebben moeten 'wachten' op nieuwe verhalen. De laatste keer dat ik wat online heb gezet is 13 juli geweest. Nu ik dit schrijf is het alweer 9 augustus! 4 weken later!

Eén van de redenen dat het zo lang heeft geduurd is dat we heerlijk druk zijn geweest. Een andere reden is dat ik eenvoudigweg geen zin had om rustig te gaan zitten en hele verhalen te schrijven. Ik had zoveel te doen!

Ik heb op Facebook gekeken wat we allemaal hebben gepost en daar herinneringen aan toegevoegd. Verder ga ik op z'n Sanne's lekker uit mijn nek zwetsen. Zoals het hoort.

Op dit moment (zaterdag 9 augustus) lig ik met een fleece kleed, een stapel pennen en een blok lijntjespapier in de 'achtertuin' in het gras. Gezinnen lopen langs met honden, af en toe maak ik een praatje en op de achtergrond hoor ik de rivier ruisen. Een lekker warm zonnetje schijnt met regelmaat tussen een paar wolken door. Its just lik e a holliday, just a 5 minute walk from our front door.

Maar we duiken nu het verleden in. Het heden vervaagd en we gaan 4 weken terug in de tijd.

Zondag 13 juli.
Vandaag laatste post online gezet. Weer een heel verhaal. Alle spullen die ik van miss 'M' heb gekregen hebben het eigen plekje gevonden in het huis. De gitaar in een hoekje in de huiskamer, de keukenkastjes zijn al aardig vol en de rest staat mooi overal.

Maandag 14 juli.
De deze week werk ik van 8 tot 16:30. Pascal werkt van 7 tot 15:30. van 8 tot 12:30 zit ik beneden op onze 'eigen' client en beantwoord ik mails van de 'andere' client. Vanaf 13:00 zit ik boven helemaal online op de andere client. M is vandaag helaas ziek. Dus mijn eerste dag is gelijk een vuurdoop, ik zit als enige Nederlander op de hele lijn.Gelukkig alleen lieve klanten, geen schreeuwers. Vandaag kwam een Teamleider van het andere team ook naar mij toe om te vragen of ik wilde overwerken. 150% uitbetaald, niet telefoon opnemen, alleen e-mails wegwerken. Toch maar een uur overgewerkt vandaag.

Verder heeft Pascal op het werk een compliment gehad van zijn baas. Zijn klantenservice is (ver) boven gemiddelde en daarom mag hij nu moeilijkere zaken aanpakken. En dat al 1 maand nadat hij officieel online is! *trotse vriendin*

Dinsdag 15 juli.
Ik ben begonnen met een eigen template-document schrijven. Dank je Mandy voor het leren hoe ik een inhoudsopgave bouw! ctrl+clik = nooit meer scrollen! Heb ik toch nog wat aan mijn HBO opleiding in het echte leven..hihihi.. Teamleider en trainer zijn helemaal enthousiast. Ik mag nu volledig zelfstandig e-mails schrijven en templates maken. Ook hebben ze mij gevraagd om elke avond mijn 'update' document door te sturen. Waarom? Zodat deze gebruikt kan worden bij de training van toekomstige Nederlanders in het team! Mails beantwoorden gaat ook steeds sneller. Steeds vaker kan ik een template in de mail plakken, persoonlijke info toevoegen en de mail versturen. Dat is echt veel sneller dan de mail 'from scratch' moeten typen met een Engels voorbeeld. Ik kan veel dingen inzien. Ik begon met 63 mails in de que, om 16:30 had k er 68.. Huh? Ja.. We krijgen echt heel veel e-mails binnen van mensen die 5 of 6 keer per dag een update vragen over een bestelling. En als je dan net een mail hebt beantwoord die ze 8 uur geleden hebben gestuurt.. “zie update van 12:30 uur, er is nog geen verandering..” Vandaag 3 uur overgewerkt.

Woensdag 16 juli.
Ik kom goed op dreef. E-mails van nieuwe klanten heb ik (als ik er niks tussendoor krijg) binnen 10 minuten verwerkt. Klant aanmaken, informatie verzamelen, template invoeren en aanvullen, mail versturen en bestelling updaten. Als de klant daarna nog een email stuurt gaat het helemaal snel. Toevoegen aan zaak, antwoorden en klaar. Helaas ook boze klanten aan de lijn gehad. Bestelling vastgelopen, wachten al een (lange) tijd en het blijkt dat de bestelling geannuleerd moet worden, geld retour, bij opnieuw bestellen blijkt dat korting is verlopen of product niet meer bestelbaar is.. Ja, dat zijn de mindere kanten.
Ik heb nu officieel te horen gekregen dat dubbele e-mails niet beantwoord hoeven worden. “close without reply”. Dan gaat het snel.. Einde van de dag nog 35 mails te gaan. Vandaag 1 uur overgewerkt.

Donderdag 17 juli.
Het ochtend-middag ritme wordt al makkelijker. Morgen is miss M's laatste dag. Vandaag is er geen officiële Nederlandse agent meer voor de andere afdeling. Ik weet niet hoe Sykes dit gaat oplossen, want ik wil eigenlijk gewoon op mijn afdeling blijven werken. Collega naast me wordt nu ook getraind om Nederlandse mail te beantwoorden en ook in een ander team krijgt iemand een snelcursus. En ja, daar worden mijn templates voor gebruikt. TROTS!! Vandaag niet overgewerkt. Ik vond het allang goed.

Vandaag trouwens op 'killer-heels' en met nette kleding aan naar het werk. Collega K en ik zouden een hakkenrace gaan houden, maar ze was haar hoge hakken vergeten. Jammer :P Wel heel veel complimenten gehad van de collega's. “waar haal je die prachtige benen vandaan?” “Dat mag je wel vaker doen!” En Erwin was aan de telefoon toen ik binnen kwam, was wel leuk om te horen dat hij even niet meer wist wat hij moest zeggen toen hij mij zag. Jup.. is goed voor mijn zelfvertrouwen.

Vrijdag 18 juli.
Ook vandaag weer heerlijk gewerkt. Mailtjes vliegen erdoorheen. Veel problemen opgelost en klanten blij gemaakt. Aan het einde van de dag waren alle achterstanden weggewerkt en was toen ik naar huis ging de email lijst bijna helemaal leeg. Lekker op tijd naar huis om van het weekeinde te genieten.

Vandaag is ook een hele speciale dag van Pascal en mij samen. Vandaag hebben Pascal en ik officieel 1,5 jaar een relatie! We hadden al afgesproken geen cadeautjes voor elkaar te kopen. We wonen samen in SCHOTLAND, dat is al een cadeau op zich. Toch kwam Pas 's avonds met een heel leuk idee. We zijn samen uit eten geweest in het centrum van Edinburgh. Helemaal officieel, hij in net pak, ik met mijn mooie hakken en jurk aan. D'awh! Leuk & Romantisch.

Zaterdag 19 juli.
De dag weer heerlijk doorgekomen, 2e hands markt overgestruind, weekboodschappen gedaan, was weggewerkt en lekker uitgerust. 45 uur in 1 week werken is toch best vermoeiend.

Zondag 20 juli. Samen weer het centrum in. We hadden op het internet iets gelezen over een Jazz themed achtig iets. Het was een prachtige dag, strakblauwe lucht en een warme zon.

~~ Had ik al gezegd dat het nu zomer is in Schotland? WARM! *sarcastisch geklaag*.. Ja hoor... Daarvoor zijn we niet naar Schotland verhuist! En daarvoor hebben we zeker onze tassen niet ingepakt. Lange broeken, dikke truien, t-shirts met lange mouwen? Check! Luchtige, korte en zomerse kleding voor Sanne? Not so much! Gelukkig heb ik deze week in het centrum een leuke rok gevonden, dus ik ben nu wel klaar voor de Schotse zomer. Oke, terug naar het verhaal ~~

Samen met de bus naar het centrum waar we precies nog het einde van een super duper gave optocht mee kregen. Eente met giga poppen op de schouders van dansende mensen. Veren, trommels en mensen gekleed alsof het carnaval is in Rio. En dat onder een strakblauwe lucht. Heerlijk!

In de princes garden waren verschillende optredens die met muziek en dans te maken hadden. Daar hebben we heerlijk een tijd rondgewandeld en genoten van de verschillende optredens en de vele verschillende mensen en culturen die we zagen.

~~ nu moet ik vertellen dat de princes garden vroeger een meer was, dus nu ligt deze onder straat niveau als een echte kuil. De zon scheen heerlijk, geen zuchtje wind in de lucht dus de warmte bleef lekker hangen. Daarnaast heel veel mensen en veel gedans. Eigenlijk was het daarbeneden dus een oven.. Ik vind het knap dat mensen daar langer dan 2 uur konden blijven. De frisdrank en ijsverkopers deden goede zaken :P ~~

Pascal heeft mooie foto's gemaakt en daarna gingen we weer heerlijk naar huis.
En zo is een week alweer voorbij.

4 weken later staat deze week toch online.

Tot spreeks lieve vrienden en vreemdelingen

Sanne



  • 13 Augustus 2014 - 17:12

    Berdien:

    Leuk een dansende pauw op 2 poten....
    Blijkbaar had je je blog toch goed bijgehouden.
    Enne zomer in Schotland kan best hoor.... Herfst in juli trouwens ook ;-)

    t'was weer leuk.
    Tot de volgende keer.
    B

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 31981

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: