Week 41, 6 t/m 12 oktober Kasteel tuin - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Week 41, 6 t/m 12 oktober Kasteel tuin - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Week 41, 6 t/m 12 oktober Kasteel tuin

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Deze week is echt al zo lang geleden dat ik geen idee heb wat er door de weeks is gebeurd. Tussen 3 en 18 oktober heb ik ook niks op Facebook gezet, dus er zal wel niks belangrijks zijn gebeurt.

Werk is nog steeds leuk. Ik werk volledig zelfstandig en er zijn zelfs collega’s die mij nu dingen gaan vragen. Uhm mensen? Jullie werken hier langer dan ik hoor...
Op naar belangrijkere dingen.. Het weekeind :D

Zaterdagochtend natuurlijk weer boodschappen voor de gehele week gehaald. Weer binnen 45 minuten klaar. Vantevoren boodschappenlijst maken, daarna vaste route lopen en ieder weet precies wat er moet gebeuren. Heerlijk zo op elkaar ingespeeld zijn.

Pascal had ergens gelezen dat er twee jaar geleden een rotsverschuiving was geweest onder het kasteel. De afgelopen twee jaar is Edinburgh bezig geweest met het opruimen van de rotzooi en het opnieuw aanplanten van de begroeiing. Een paar werken is dit park weer open gesteld voor het publiek. Een goede reden voor ons om in de bus te stappen naar het centrum.

In het centrum aangekomen bedachten we ons dat het misschien handig was geweest onze wandelschoenen aan te trekken ipv gymen.. ach jah, je kunt niet alles hebben :D

Bij onze vaste bushalte eruit en daarna het park in. Daar hoorden we langzaam muziek steeds harder worden.. What the... Hoempa hoempa muziek?? Blijkbaar is er dit weekeinde een Beerfest aan de gang. We zagen overal mensen in lederhosen en Dirndl jurkjes lopen.. Tjah, het is oktober, blijkbaar horen daar ook Oktoberfests bij.. *zucht*
Snel voorbij de biertenten gelopen.. Het was nog maar 1 uur ’s middags maar we zagen al meerdere mensen met pinten bier voorbij lopen en de geluiden die uit die tenten kwamen klonken ook niet al te nuchter meer... Gezellig! (sarcasme!)

En hoe wordt het bier daar aangeleverd? Flesjes, Fusten? NOPE!! Er stond gewoon een hele tankwagen achter de tenten, met een slang werd het festifalbier zo de tenten in gepompt.. blech.

Nee, toch niks voor ons, wij lopen lekker verder de natuur in. En whouw dat stuk park was nog mooier dan de rest. Het is duidelijk dat hier veel minder toeristen lopen. Het gras was niet strak plat gemaaid maar er was kans voor de natuur om een beetje te verwilderen. De paden waren wel bijgehouden maar niet volgestort met beton.

Zo kwamen we resten van oude bouwwerken tegen waar ergens tussen het mos een plaquette hing dat het vermoedelijk een kapel was geweest. Verder via een zigzagweg tegen de berg opgelopen.

Halverwege kwamen we een team tegen die lampjes in de bomen aan het hangen waren. Dat gaat straks rond december een prachtig gezicht worden. Natuurlijk één van de medewerkers aangesproken en gevraagd hoeveel lampjes er gemiddeld in zo’n boom gaan.

De boom die ze op dit moment aan het aanvallen waren werd maar aan 1 kant volgehangen, dus dat was ‘maar’ 300 meter aan lampjes. Kanonne!! Ze vertelde verder dat het belangrijkste was dat vanaf het centrale park de lampjes zichtbaar moesten zijn. En dat ze een aantal weken geleden een grote boom in het centum van een stad had volgehangen met een mijl aan lampjes!! (1,2 km)

Pff... dat zijn er best een heleboel.. Er stonden dan ook wel ‘een paar’dozen met lampen klaar om gebruikt te worden.. Was best een leuk gezicht.

Daarna verder omhoog geklommen richting het kasteel. Ondertussen probeerde Pascal mij uit te leggen hoe hij beslist waar en hoe hij foto’s maakt. Voorgrond, achtergrond, voorwerp wel of niet in beeld.. pff wat een beslissingen gaan aan die prachtige foto’s vooraf.

Deze wandelroute geeft toch weer een totaal ander beeld van Edinburgh. Ook nu zijn we weer in het centrum van de stad. Maar wel heel anders dan door de touristische straten lopen. Veel groener, rustiger, maar ook veel modderiger :P uiteindelijk op de een of andere manier weer op het plein voor het kasteel uitgekomen, waar we via een ander steeegje aand de andere kant weer naar beneden zijn gegaan.

Uiteindelik op de Grassmarket uitgekomen waar een boeren markt werd gehouden. Dat maar even in gedachten houden voor als we speciale ingredienten nodig hebben voor het eten.

Ondertussen was het alweer 4 uur en zijn we langzaam, via weer een prachtig achterafsteegje, terug gelopen waar we de bus hebben gepakt naar huis.

’s Avonds gezellig samen gekookt. Knoflook aardappelen en gegrilde kip uit de oven. Oh wat lekker.

De zondag hebben we weer rustig aan gedaan. Energie opdoen voor de komende week.

De foto’s van dit weekeind komen vast wel een keer online.
Ik kan blijkmaar maar 150 foto’s online zetten.. en die staan er al :P dus ik moet mijn lijsten met foto’s even kritisch doorscrollen om te kijken welke wel en niet nodig zijn.
Ik zie wel wanneer ik daar tijd voor heb. Misschien als we op vakantie zijn?

Lieve mensen, ik wens jullie een goede avond toe.
Tot snel in Nederland.

Dikke zoen,
Sanne

• 08 November 2014 - 10:31

Nelleke:

een mens maakt wat mee, wat een leuk verslag, Sanne. Volgens mij zijn jullie nog lang niet uitgekeken. veel plezier en een fijne vakantie in Nederland.

• 08 November 2014 - 11:05

Edith Doppenberg:

Was weer een genot om te lezen!! Kan me voorstellen dat je je thuis begint te voelen .

• 08 November 2014 - 13:16

Oma Van Dijk:

Lieve Sanne,
    Wat heb ik weer genoten van je verhaal., met al jullie belevenissen.
    En dat zijn er nog al wat.
    Heel erg bedankt.
    Goed weekend en tot de volgende keer, en kijk uit naar de foto's
    Lieve groeten van oma van Dijk