Laatste week Nederland - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Laatste week Nederland - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Laatste week Nederland

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 Mei 2014 | Nederland, Gouda

Zaterdag 26 april
Ik dacht het dit jaar niet mee te maken, maar toch is het gebeurd.
Slenteren over de 'oranjemarkt' en lekker ergeren over 'andere mensen'.
Vandaag was een echte het-maakt-niet-uit-wat-we-gaan-doen,vandaag-genieten-we dag. Bestaan die?? Oh jawel!!

Samen met Pascal en Lia (zijn moeder) over de Oranjemarkt in Bodegraven gelopen. Vantevoren besproken dat we niet (te) veel gaan aanschaffen, we kunnen het toch niet mee nemen naar Edinburgh. Dus waar komen we mee thuis? Justem, 21 boeken :P

MAAR dan moet ik erbij zeggen dat Pascal echt een juweeltje heeft gevonden. 10 boeken van Raymond E. Feist voor € 15,-... Tjah.. Ook al kunnen ze niet allemaal mee, die werden toch echt wel gekocht. Nog meer opslag bij zijn moeder op zolder.. voor later in de reusachtige boekenkast. En ik heb ook een handvol lees-en-laat-liggen boeken gehaald. Van die heerlijke stuiverromans. Die ik ook echt laat liggen waar ik ze heb uitgelezen... Op de boot, in de bus, in het hotel.. voor de volgende toevallige Nederlander. 's middags langs Rob (zijn vader) en Margreet (vrouw van zijn vader) geweest. Rob stelde voor om ons vrijdag uit te zwaaien bij de boot. Zo lief!! 's avonds nog naar de autocross geweest. Mooi gezicht joh.. They take a left turn.. They take another left turn!! (jeff dunham) Ik heb zelfs gezien hoe een auto een mooie koprol maakte, de race uitreed en nog 2e werd (van de 10).

Zondag 27 april.
Vandaag hebben we echt als rustdag ingesteld. Pas om 8 uur het bed uit, zolder van Lia opgeruimd, spulletjes bij elkaar geraapt, auto volgepropt met dingen die naar Ellen (haar moeder) gaan en rond het middaguur naar Nunspeet gereden. In Nunspeet ook niet veel uitgevoerd behalve de auto leeggeruimd. En daar op de bank onderuit gehangen.

Maandag 28 april.
Afgesproken met mijn tante Jonny. Super gezellig gepraat. Allemaal lieve cadeautjes gehad, waaronder een plank met de tekst "hugs&kisses". Super lief.. Bedankt tante Jonny!! Daarna doorgelopen naar tante Gerda en neef Jobert, ook daar even gezellig gepraat. Ook de visite bij Sjoerd (haar vader) was gezellig. Lekker grapjes kunnen maken, uit ons nek 'ouwehoeren' en de plannen voor de toekomst doornemen. De rest van de maandag bezig geweest met de zolder van Ellen opruimen. Iets met steeds nieuwe zooi dumpen, want er is genoeg ruimte..

Dinsdag 29 april.
Jup, laat de emoties vanaf dit moment maar stromen *diepe zucht*.
's ochtends Femke, Marleen en Judith over de vloer gehad. Koffie, VERSE muntthee en een paar koeken verder heerlijk gepraat, herinneringen opgehaald en hard gelachen. Afscheid nemen bestaat niet? Ugh.. we zien elkaar over een paar maandjes weer..
Tussendoor verder gegaan met de zolder opruimen en de was wegwerken. 's middags stonden Mandy, mijn zus (Renske), haar zoontje (Simen) voor de deur. Ook daar super gezellig mee gekletst. ook mijn zwager (Mark) kwam na zijn werk nog gezellig langs.

Ik kan je zeggen, na zo'n dag schoonmaken, opruimen, maar vooral de emoties van vrienden en familie zien ben je totaal, tot je sokken toe afgefikt en moe. Ik was blij dat ik mijn bedje in kon kruipen die avond.
Energie opdoen voor...

Woensdag 30 april.
DE EFTELING!!
Want als je al bijna 2 maanden bezig bent met organiseren, plannen en dingen regelen, je in je laatste week van voorbereidingen bent en eigenlijk iedere minuut nodig hebt om dingen op tijd klaar te hebben is er niks beters dan een dagje ertussenuit om alles te vergeten en gewoon lekker DOM te doen :D

Zo gezegd zo gedaan. Vanaf 11.30 tot 18:00 lekker rond gehuppeld in de Efteling. Zoals het liedje gaat "Heel de dag is het dan feest, tot we eruit zien als een beest, en we heerlijk naar de speeltuin zijn geweest." *giegel*.
Gewoon, gezellig, dom doen is wel de perfecte samenvatting van de dag.
2 staartjes in, rondrennen en dom doen.. Tenminste, dat was het doel van Sanne :P Pascal, Ellen en Sven hielden het toch maar bij lekker rondsjokken en af en toe zuchtend het hoofd schudden als Sanne weer eens voorbij kwam gestuiterd *whoooeeiiiiiiiiiii*

En natuurlijk belachelijk reageren op meiden die het verzinnen om LETTERLIJK uit te roepen: Oh, Ehm. Djee!! Of nog erger.. OH MY FREEKING GOHD!! En dat om een 'Selfie' die niet helemaal goed gelukt was of een ander niet te missen verschrikkelijkheidje..
1 keer ben ik echt naast zo'n meid gaan staan: "och meisje, is het echt zo erg?" ze wist niet waar ze moest kijken en ik lag in een scheur.. vervolgens heel volwassen keihard gaan lachen en weggestuiterd natuurlijk :D

Aan het einde van de dag helaas niet in de droomvlucht geweest. Deze was down-to-maintenence... maar wel in de vogel-rock, Pyton, Ravelijn, Villa Volta, Fata morgana en natuurlijk het sprookjesbos geweest :D
Daarna Lekker gezond gegeten (snackbar) en dag dag gezegd tegen mama en broertje..

Absoluut geen traantje gelaten, even kapot geweest of het moeilijk gehad op het moment dat de auto van mama de hoek om reed, terug naar Nunspeet. Neehh.. ik ben een grote meid. Ik heb het er absoluut niet moeilijk mee dat ik mijn moeder wel spreek over Skype, telefoon enzo, maar niet kan knuffelen tot ze op vakantie komt in Schotland.
(en ik heb ook absoluut geen pak met zakdoekjes naast me liggen nu.. *snif*)

donderdag 1 mei
laatste volle dag hier in Nederland. Laatste dingetjes geregeld vandaag.
vanochtend wilden we 'even' naar Gouda om de laatste spullen in te slaan.
JUP.. even staat voor een reden tussen aanhalingstekens.

Vooral het 'even' langs de ANWB... oh gossie, wat zijn sommige mensen TRAAAAAAGGG.... dat kan echt heel irritant zijn, vooral als je auto geparkeerd staat bij een veel te dure parkeermeter, 2 dames achter de kassa niet weten waar ze het over hebben, de voorraad van het assortiment niet klopt en de acties die groots worden aangegeven in de stoepborden pas op maandag ingaan... "Adem in.. Adem uit"

Gelukkig was dame nummer 2 wel zo aardig om de stille hint 'vrijbuiter' te geven.. Gelijk daarnaartoe gereden. Daar bleek ik gelijk te hebben in "Action is your friend" ik schat dat de helft van alle producten op de "vacantie" afdeling van de Action oorspronkelijk van de vrijbuiter afkomen.
Zo ook de laatste dingetjes die we bij de vrijbuiter hebben gehaald. We hadden ECHT geen zin meer om ook nog eens daarlangs de reiden.
Voor het verschil in prijs 1 voorbeeld. Excact dezelfde omvormer van NL naar UK stopcontact: € 2.79 bij Action. € 4.99 bij de Vrijbuiter.

Daarna terug gegaan naar Bodegraven. Vanmiddag samen met Pascal de hondjes van Lia (Luna en Sophie) uitgelaten en vanavond samen met Lia en Lex (zijn broer) heerlijk gegeten.

En nu? Samen met Pascal een filmpje kijken, laatste avond in Nederland. Zodadelijk in ons eigen bedje slapen, onder onze eigen dekens op onze eigen kussens. En morgen.. morgen is de grote dag.

We worden door Rob en Lex uitgeleide gedaan, stappen dan de boot op..
Daar kunnen we gedurende 15 uur EIN-DE-LIJK uitrusten. We hebben daar onze eigen hut. En als we wakker worden zijn we in Schotland.
Waar ons grote avontuur gaat beginnen.

Slaap lekker lieve vrienden.

• 01 Mei 2014 - 22:51

Berdien:

Hee lieffies,
    Goede reis morgen. Heel veel plezier en wellicht tot snel.
    Berdien (en de rest van het gajus).

• 02 Mei 2014 - 21:14

Oma Mien:

Wat een geweldig verhaal.het gaat zo een heel boek worden Sanne.
    En nu op naar het grote avontuur. Heel veel succes in jullie nieuwe baan,
    probeer van alles te genieten,want het is wel heel byzonder wat jullie allemaal gaan ondernemen,enne.....veel plezier in de dierentuin.
    Lieve groeten van oma