Boswandelingen en bunnies - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Boswandelingen en bunnies - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Boswandelingen en bunnies

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Zondag 1 juni 2014
Vanmiddag gezellig samen geweest met mijn (bijna ex) collega’s. Het was echt super gezellig. Rond half 3 kwamen we aan in het café, waar al minimaal 10 man zat. De meeste mannen zaten al aan het bier, zonder problemen.. Eentje was blijkbaar al aan zijn 2e bezig.. Juk.. bier om 2 uur ’s middags…
We zijn tot half 5 gebleven. Gezellig gekletst, nog een groepsfoto gemaakt en hints en tips gekregen over mooie en leuke plekken in Edinburgh. Zoals Claire, die wilde vertellen waar een super mooi natuurgebied was aan de rand van de stad, waar haast niemand kwam, ongerepte natuur enzo. Dat is een stuk bos rondom de rivier de Leith, Tot ik haar vertelde dat dat mijn achtertuin was :P
’s Avonds met z’n 2en een filmpje gekeken. James Bond – Skyfall. Die hebben we op onze eerste (niet) date gekeken in de bioscoop, maar nooit afgekeken omdat we de laatste trein anders misten.. NU, 1,5 jaar later hebben we toch de film afgezien :P

Maandag 2 juni
Fijn, dat vroege opstaan. Ik begin er nu langzaam aan te wennen. Vandaag was het lekker druk op het werk. Ik had bij aankomst al een paar mailtjes klaarstaan die ik kon beantwoorden en de telefoonlijn werd na 8 uur ook regelmatig gebeld. Zoals een dame waarvan de dochter ruim 300 euro had uitgegeven op een spelletjes site.. “ik weet van niks mama, dat was ik niet”.. whoeps..
Tussendoor natuurlijk wel genoeg tijd om mijn minion-muur aan te vullen. Wolver-minion, Super-minion en Spider-minion hangen er nu mooi bij :P
collega’s beginnen nu zelfs verzoekjes te geven. Dan geef ik eerlijk toe dat ik gewoon plaatjes nateken van het internet… maar misschien heb ik deze week wel tijd/zin om zelf iets te verzinnen.
’s Avonds bleek dat Pascal meer oplette dan ik.. Het lampje op onze sky-box was van oranje naar wit gesprongen! Wat betekend dat? Dat we eindelijk online zijn thuis!! De komende 10 dagen mogen we de box niet uitzetten en wordt (als het goed is) de internetsnelheid steeds beter. Zoals jullie misschien al wel gezien hebben ben ik gelijk bezig gegaan met foto’s uploaden op de site. Het gaat alleen bagger langzaam als de foto’s 5 mb per stuk zijn…
Vanavond samen weer Netflix gekeken en toen was de dag alweer voorbij.

Dinsdag 3 juni
Vandaag is de laatste dag van mijn collega Leon. Best wel jammer, want hij zit naast mij op kantoor. James zat tegenover mij dus als Leon morgen weg is, heb ik niemand direct naast me zitten..
Wel trakteert Leon vandaag op cake en zelfgemaakte koekies.. Echt heel slecht.. Vanmiddag maar weer ruim een uur in het bos gaan wandelen…
Verder gaat het nu goed met de werkdruk. Ik heb af en toe emails om te beantwoorden en tussendoor komt er ook wel eens een belletje binnen. Ik typ nu (in mijn pauzetijd) mijn dagboek in plaats van alles aan het einde van de week. Zo hoop ik wat extra details te kunnen onthouden.

Het werk was verder gezellig. Lekker domme grapjes maken en ondertussen serieus de telefoon opnemen, of dat in ieder geval proberen.

Vanavond na het eten lekker een uur het bos in gegaan. Ik zag gelijk al 2 eekhoorns op de parkeerplaats spelen en in het bos schoten minimaal 6 konijnen de bosjes in. Ik ga het bos in via een ‘onofficieel steegje’ dus daar komen niet veel mensen. Daarna een willekeurige kant opgelopen.
Oma, u vroeg of het bos heel uitgebreid is? Of ik gewoon 1 kant op kan lopen en onbeperkt kan doorlopen? Dit is helaas niet het geval. Het natuurgebied is gevormd langs de rivier de Leith. Op de volgende site staat wat informatie: http://www.waterofleith.org.uk/river/

Zover ik begrepen heb is het ‘bos’ waarin ik tot nu toe gewandeld heb een combinatie van 2 landgoederen uit de jaren rondom 1840. Er zijn duidelijk paden aangelegd en riviertjes gemaakt, maar in de laatste 200 jaar is de boel wel wat verwilderd (en mooier geworden). Er zijn nog wel 2 overkappingen over, die rond 1860 gebouwd zijn om de jonkvrouwen de plek te geven om te zitten en hun parasol neer te kunnen zetten. Met een beetje fantasie zie ik een jonkvrouw daar wel zitten (*kuch* Renske *kuch*) met een mok mede in haar hand en een serene uitdrukking op haar gezicht.

Natuurlijk weer een paar foto’s en filmpjes gemaakt. Maar ‘de schoonheid van de natuur is niet op de foto vast te leggen’. Hoe zweverig het ook klinkt, het is echt waar. Hoe kan ik dit het beste omschrijven? Uhmmm…

Misschien als volgt: weet je het gevoel als je door de dierentuin loopt en dan het ‘tropisch regenwoud’ binnenloopt? Daar hangen meestal boxen aan de muur waaruit ‘natuurgeluiden’ komen, de groene bomen en struiken hangen half over de paden heen en in de rivierstroompjes en onder de bladeren zie je steeds wat bewegen. Je weet zeker dat er dieren zijn (er staan overal borden die dat aangeven) en af en toe zie je in een ooghoek wat wegschieten. Je begint er net aan gewent te raken en dan BAM!! Is het alweer afgelopen en loop je door plastic lamellen en een schuifdeur weer naar buiten.

Zoiets, allen het houd NIET op!! En het is ECHT!! De eekhoorns spelen in de bomen en de konijnen schieten over de weg.. In de bomen en struiken hoor en zie je de vogels zitten en je hoort continu het geklater van de verschillende beekjes en stroompjes. Als je daar een foto van probeert te maken vat die niet de emoties/geluiden/het gevoel erbij. Dus bedenk de foto’s die ik online zet, alleen minimaal 10x mooier.

Vandaag ben ik ergens linksaf geslagen en daar een uur rondgedwaald, paadje op, paadje af.. even zitten en rondkijken en terug lopen.. Morgen loop ik weer een andere kant op, kijken wat daar te beleven is.

Woensdag 4 juni 2014
Vandaag lekker handig geweest op weg naar het werk. Ik stond bij de bushalte (ruim op tijd) en wilde mijn portemonnee uit mijn tas halen, bleek ik die van Pascal in mijn tas gepropt te hebben!! Ik moest dus terug lopen naar huis om deze om te wisselen met als gevolg dat ik mijn bus niet heb gehaald. De bus erop ging pas 50 minuten later dus ik was veel te laat op mijn werk.. Gelukkig hebben ze er geen probleem van gemaakt. De komende dagen werk ik elke dag een beetje over.

Vandaag heb ik ook mijn eerste echte boze klant aan de telefoon gehad. Deze beste man werd al een week van het kastje naar de muur gestuurd om uiteindelijk bij ons uit te komen. Helaas kon ik hem ook niet helpen en ik wilde hem een email adres geven (die hij nog niet had geprobeerd) waarvan ik (bijna) zeker weet dat de oplossing daar te vinden was. Toch vond deze man het nodig om mij tot in de details uit te leggen waarom het bedrijf waarvoor ik werk een frauduleus bedrijf is en dat hij ging klagen bij verschillende instanties. Natuurlijk weet ik dat zijn argumenten op totale onzin zijn gebaseerd (het internet) maar ja, dat mag je niet zomaar zeggen..Nope.. niet leuk..
Maar jah… even rustig ademen en weer doorgaan. Gelukkig was het belletje daarna super gezellig. Een oudere dame die meerdere keren per maand belt om een probleem met een betaling (voor steeds hetzelfde bedrijf).. We vermoeden hier langzamerhand dat ze de betaling expres verkeerd doet om even een gezellig gesprek te hebben. Zeker omdat het meestal gaat om een betaling onder de 10 euro en ze aan het einde van het gesprek meestal zelf met de oplossing aankomt :P

Verder weer lekker bezig geweest met mails beantwoorden en zorgen dat de chaos op mijn bureau een wat meer ‘professionele’ uitstraling krijgt.. aka de vele post-it’s netjes ophangen :P Ik moet echt een keer punaises of naalden regelen.. dan kan ik de vele aantekeningen en papiertjes aan de ‘muren’ van mijn hok plakken. :P

’s avonds kon ik helaas niet in het bos wandelen vanwege rare weersomstandigheden die ik niet vaak tegenkom hier.. Er kwam spontaan water uit de lucht vallen! En niet een paar druppels zoals bijna iedere ochtend, maar echt bakken tegelijk! Dus vanavond maar binnen gebleven.. Morgen beter.

Donderdag 5 juni
De week is alweer over de helft. Nog 6 nachtjes slapen en dan komt mijn zus met haar huspup en kiddo op visite! Oh ik heb er echt super veel zin in! Vandaag was ik wel op tijd op mijn werk. Gelijk op het rooster gekeken. Volgende week late dienst. Dus dat moet ik werken van 12:30 tot 21:00.. Juk.. Eerlijk gezegd heb ik dan liever vroege dienst, dan heb ik tenminste nog wat aan mijn dag..

Ook zag ik op het rooster dat ik voor woensdag gewoon ben ingepland.. nouuu dat gaat dus niet gebeuren he! 2 van mijn collega’s (vervangende teamleiders) zijn druk bezig geweest met bellen en regelen, maar nu heb ik toch echt vrij. Goedzo.. Woensdag de hele dag de tijd voor familie.

Verder hebben diezelfde 2 collega’s vandaag sollicitatie om teamleider te worden. Op onze afdeling, maar ook ergens anders in het gebouw. Ik ben benieuwd.

Ik heb vandaag ook tussendoor nog 2 documenten getypt. 1 in UK en 1 in NL. ‘Hoe om te gaan met agressieve klanten.’ Er zijn wel documenten beschikbaar, en cursusmateriaal. Ik heb er alleen een samenvatting van gemaakt wat op 1 pagina past en wat in 1 oogopslag te lezen is. Vooral de hint en tip zinnen gaan goed helpen. Stok achter de deur enzo. Ook opgestuurd naar mijn T2’s (vervangende teamleaders) via de mail. Die waren helemaal enthousiast en nu wordt het misschien officieel op intranet gezet :D

Vanavond na het eten ben ik weer gaan wandelen in het bos. Door de regenval van gisteren is het rustig kabbelende beekje aangegroeid tot een super grote (modder) stroom. Waar dinsdag nog de kiezels gezien konden worden en je met een gerust hart door het water kon oversteken, is het nu een bruine, kolkende watermassa waar ik niet bij in de buurt kom. Ik heb wel een uur weer heerlijk kunnen wandelen en foto’s gemaakt. Vooral de foto’s van het water die ik (Bewust) op de zelfde plek heb gemaakt als dinsdag zijn leuk geworden. Zoek de verschillen :P

Ook heb ik iets anders ontdekt, de paadjes tussen de planten door waarvan ik dacht dat het wildsporen waren? Dat zijn waarschijnlijk gewoon geulen die zijn weggesleten door het stromende water. Ik zag vandaag verschillende waterstroompjes de heuvels aflopen, richting de rivier.
De volgende keer dat het zo hoost buiten ga ik misschien toch het bos in, kijken hoe de natuur er dan uit ziet…

Vrijdag 6 juni
Alweer de laatste dag van de week… Time flies if you’re having fun!! Vandaag weer lekker gewerkt, niet veel te vertellen. Weer (in de pauze’s natuurlijk :P ) dit dagboek bijgewerkt en opgeslagen. Na het werk wilde ik dit document naar mezelf toe mailen, maar toen ging ineens het brand alarm af. Ik dacht eerst dat het een test was, tot iedereen inderdaad naar buiten liep.. Prut prut prut… geen tijd meer om mijn mail te verzenden.. Dus maar mijn spullen gepakt en naar huis gegaan.. Dit is de grootste reden dat mijn blog een dag later is.. Ik had dit weekeinde echt geen zin om alles opnieuw te typen..

Vanmiddag een heel stuk gewandeld in het bos, deze keer weer ergens afgeslagen tot ik ineens in een woonwijk liep.. Echt heel raar, je denkt eerst in het midden van een bos te dabberen, tot je een heuveltje oploopt en allemaal huizen ziet staan.
Het meest vreemde is wel dat in het midden een groot leeg gebouw stond, inclusief hout tegen de ramen aangeschroefd en een uitstraling waar ‘la villa volta’ bij de Efteling jaloers op is.
Daaromheen stonden minimaal 10 huizen, van afdeling ‘ hele dure villa’… Echt een gezellig woonwijkje dus. :P

Op de terugweg zag ik ineens wat in de bosjes bewegen. Toen ik even bleef wachten kwam er ineens een jong konijn de weg op geschuifeld. Natuurlijk geprobeerd het dier te vangen, wat wonderwel lukte!! Daardoor wist ik gelijk dat er iets mis was met het dier, normaal is een wild konijn binnen een seconde pleitos wanneer ze een mens zien, maar dit dier kon helemaal niks zien.
De oogjes zaten helemaal dicht met prut en ontstekingsvocht. Een ‘normaal’ mens zou waarschijnlijk *gatsiedarrie!!* o.i.d. hebben geschreeuwd en het dier niet eens hebben aangeraakt..

Maar ja, ik denk dat we onderhand wel hebben vastgesteld dat ik niet normaal ben :D
Ik ben op een bankje gaan zitten, konijn op schoot en heb in de zon alle tijd genomen om de oogjes van het dier zo schoon mogelijk te krijgen. Aan het einde van een paar minuten prutten waren de ogen van het dier weer zichtbaar. ( Rustig maar mensen, het dier heeft er geen blijvende schade aan overgehouden, ik wist wat ik deed. Waar ruim 8 jaar werkervaring in een dierenspeciaalzaak toch maar goed voor zijn. )

Ik moest ook gelijk denken aan mijn vorige dier-avontuur in Nederland. Ik was in de stromende regen op de fiets op weg naar huis toen ik ineens een (rode rivier) kreeft op het fietspad tegen kwam. Ook daar deed ik het meest logische wat je maar kunt bedenken (*ahum*). Afstappen, kreeft met paraplof in het fietsmandje scheppen en mee naar huis nemen. “Pascahaaaall!! Kijk eens wat ik gevonden heb!!”

Nadat ik een tijdje met het konijn in het voorvak van mijn vest had gewandeld kwam het diertje weer wat meer ‘tot leven’. In plaats van passief in het vestzak te ‘hangen’ met de oren strak naar achter en de ogen dicht, gingen langzaam de ogen weer open en de oortjes omhoog. Op dat moment was ik echt super blij!! De ogen zagen er relatief helder uit, in aanmerking nemende dat de oogleden waren opgezet en het dier net nog dichtgeplakte ogen had natuurlijk..

Ik zat er eerst aan te denken om het diertje mee naar huis te nemen. Maar wat dan? Het is een wild konijn, waarschijnlijk vol met ziektes, vlooien en weet ik het wat.. Thuis heb ik absoluut niks om het dier in te stoppen, te voeren of wat dan ook. Ten tijde van de kreeft wist ik tenminste dat we een aquarium in huis hadden waar de kreeft (later flip genoemd) in kon.

En trouwens, Pascal zag me aankomen.. “Pascaaahaall!!! We hebben een nieuw huuiiiisdieeeeeer…”
Nope, nope, nope.. niet handig. Dus ik heb nogmaals de ogen van het konijn schoongemaakt en tegen het dier gezegd: ‘Ik zet je nu op de grond en geef je 3 seconden, als ik je daarna opnieuw kan oppakken, neem ik je mee en ga ik thuis nogmaals je ogen schoonmaken, deze keer met afgekookt water en soda.. vervolgens sluit ik je op in de badkamer tot je bent aangesterkt en weer vrijgelaten kan worden wil je dat niet? Dan ga je er maar als een speer vandoor.’

Lang verhaal kort, ik kwam zonder konijn thuis :P Het dier loopt nu in een stuk van het bos waar ik weet dat er ook andere konijnen lopen.. Als dat maar goed gaat :D Natuurlijk na thuiskomst al mijn kleding in de was gegooid en zelf onder de doushe door gesprongen. Gewoon voor de zekerheid. Zoals ik al zei, je weet nooit wat zo’n wild dier met zich mee draagt.

Later op de dag nog een keer gewandeld, deze keer samen met Pascal. Hij is het er mee eens dat de foto’s in geen geval de schoonheid van de natuur kunnen weergeven. Het geeft echt een totaal ander gevoel om echt IN het bos te lopen dan naar de foto’s te kijken.

Zaterdag 7 juni
Weekeind!! Weer lekker niks hoeven doen!! Whoop whoop :D
Vanochtend weer ‘uitgeslapen’ tot 8 uur en daarna weekboodschappen in huis gehaald.
Daarna ‘even’ het centrum in om onze buspas te verlengen. (of in ieder geval het abonnement dat op de pas staat…)
Toen we uit de bus stapten zagen we ineens een super dure auto staan. Ik dacht eerst een Ferrari maar het was waarschijnlijk een Maserati. Wij heel verbaast ernaar gekeken natuurlijk, wat moet zo’n dure bak nou weer in het centrum van Edinburgh??
Tot we de hoek om liepen,… want daar stonden nog minimaal 15 van die dure monsters!!
Later bleek dat morgen (zondag) de Gumball300 race langs Edinburgh kwam ofzo, geen idee. Een samenvatting die 1 van de medewerkers mij gaf nadat ik hem vroeg wat er in piepsnaam aan de hand was: “Some rich people with far to much money drive far to expensive cars from New York to Miami. After that the cars get on a plane and the race continues from Paris to Dubai. After that there is a big party with more money spending and luxury.”

Oke, nu begrijp ik het :P

Pascal was helemaal enthousiast en heeft aardig wat foto’s gemaakt. (ik zet ze OOIT ook wel op deze site) Daarna zijn we toch maar de bus abbo gaan verlengen en naar huis gegaan. De rest van de dag hebben we het huisje opgeruimd en schoongemaakt en heerlijk gegamed.

Zondag 8 juni
Vandaag een heerlijk zonnige dag. Ik heb ruim een uur met een boekje in het bos op een boomstronk gezeten. Lekker vitamine zon binnen krijgen en doen alsof ik bruin wordt. Ik heb bij het inpakken van kleding voor het leven hier voornamelijk warme kleding meegenomen. Want Schotland, dat is toch een koud, nat land? Dus met opgestroopte broekspijpen en een t-shirt het bos in.. Misschien toch regelen dat er wat zomerkleding vanuit Nederland deze kant op komt..

Verder heerlijk energie opdoen en bijkomen van de week. Nog 3 nachtjes slapen, dan komt mijn zus op visite!! Whoop whoop! Ik begreep van mijn moeder dat ze vandaag op de boot gereden zijn richting de UK. Ik heb er zin in!!

Vanavond een skype gesprek gehad met mijn vader. Hij vertelde dat helaas 1 van onze parkieten die we bij hem in de voliere hadden achter gelaten overleden is.. *snik*. Kleine Rik is niet meer. Kita zit nu ‘alleen’ bij de rest van de vogels (kanaries enzo) en is daar lekker de baas aan het spelen. Ik had al verwacht dat ik de kleine birdies niet terug zou zien. Maar dat de eerste al zo snel weg zou zijn. Neen, dat had ik niet verwacht… But, that’s live.. Lets go on..

Maandag 9 juni
En dan is het alweer maandag, eerste werkdag van de week. Deze week heb ik ‘late dienst’ wat betekend dat ik werk van 12:30 tot 21:00. Misschien vinden sommige mensen dat fijn, lekker kunnen uitslapen enzo.. maar laat mij maar lekker vroeg vrij zijn.. Dan heb ik nog wat aan mijn dag.. En JA ik WEET HET.. een paar weken geleden was ik nog aan het klagen over mijn vroege uren, maar nu ben ik er aan gewend :D

Gisteren was het Pinksteren, dus vandaag is het in Nederland 2e Pinksterdag.. Hier in Schotland is het een gewone werkdag. Maar ja, net zoals met Hemelvaartsdag.. we werken wel voor Nederlandse bedrijven.. die vandaag dus gesloten zijn :P Vanochtend wel een paar belletjes gehad, mensen uit onder andere Dubai, India en Amerika, die niet weten dat het bedrijf gesloten is. Daarna is het vrij rustig gebleven.

Dus nu tijdens mijn pauze de rest van het weekeind intypen in een word document.. ik zit nu al op 5 volle pagina’s!! Vanavond tijdens mijn ‘lunch’ pauze maar de tekst uploaden..
Dan kunnen jullie allemaal meegenieten :P

De rest van de dag mailtjes beantwoorden, op de site van de bedrijven kijken, Engels cursusmatieriaal voor mijzelf terugvertalen in het Nederlands en dat soort dingen.

Vandaag kwam ook Jesse voorbij. Een nieuwe Nederlands sprekende collega!! Whoop whoop!!
Deze week is hij nog in training en vanaf volgende week hoort hij ‘echt’ bij het team. Als hij volledig is ingewerkt hoop ik dat de roosters weer een beetje gladgetrokken worden. Een paar weken achter elkaar dezelfde werktijden hebben is wel lekker :D

Nu is het 17:00 uur.. in Nederland is het dus 6 uur... *sudden realisation* Waaiittt waaatt!!! Ik ga dus geen Nederlandse telefoontjes meer krijgen, alleen Engels!! En dat heb ik nog NOOIT gedaan!!! Oh crap…

Net even snel naar mijn collega gerend (Yoko).. uhm. How High am I on the priority list for the calls?? Because I’ve never had an English call before… “Well, your the only one for Global Collect, there are some overflow agents, but you’re the first one..”

Uh oh.. En ik heb alle info in het Nederlands voor me liggen :P LETS CHANGE THAT!! Gelukkig hebben we een printer op de afdeling :P en ik heb het meeste ook wel in UK in de map liggen…

Zo, maar eerst pauze. Lekker spagettie + saus uit de magnetron. Mjummie :P

Tot spreeks lieve vrienden…

  • 09 Juni 2014 - 19:39

    Berdien:

    Ben ik natuurlijk heel erg benieuwd naar het vervolgverhaal 'rangorde'.
    Blijft een leuk vervolgverhaal inclusief een maandwissel in een week.
    Groetjes aan Renske, Mark en Simen deze week en een hug aan Pascal.
    B, G, en R.

  • 09 Juni 2014 - 19:55

    Sanne Van Dijken:

    Whoeps.. Ik zie nu inderdaad dat ik de eerste paar dagen met 'mei' heb gelabeld.. ga ik gelijk veranderen.. :P
    En met 'rangorde' bedoel ik dat als het nummer van mijn werk wordt gebeld, de telefoontjes over de 'agents' moeten worden verdeeld. Ik krijg bijna alleen maar NL telefoontjes omdat ik daarin getrained ben. Mijn collega's die geen NL spreken krijgen natuurlijk sneller Engelse telefoontjes.

    Als ik wat langer ervaring heb met Engelse telefoongesprekken, kom ik hoger op de lijst te staan. Ik sprak net met een Engelse collega (Donald) die mij vertelde dat hij vandaag ook tot 9 uur werkt en hij zal de telefoon eerder krijgen dan ik.. AKA: waarschijnlijk geen telefoon voor mij vanavond. Gewoon wachten tot het 9 uur is..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 32037

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: