Week 28 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Week 28 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Week 28

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Week 28. de tijd vliegt echt als een gek voorbij.
Ik werk deze week van 6 tot 14:30, Pascal werkt van 11:30 tot 20:00.

Deze week heerlijk gewerkt. In de loop van de week verder getrained met een nieuwe 'client'. Oftewel, een nieuw bedrijf die ik mag toevoegen aan mijn lijstje. Hiervoor heb ik vanaf woensdag emails beantwoord. Dit kan ik gewoon tussen mijn andere clienten doen, als ik niet aan de telefoon ben. In het begin is dit nog heel onwennig. Ik heb 'templates' gekregen, dat zijn vooraf getypte brieven/mails. Maar wat kun je wanneer gebruiken? En iedereen heeft ook zelf aanpassingen gemaakt en dingen toegevoegd aan deze templates. Het is wel van dat we 'persoonlijke' berichtjes mogen maken. Ik krijg er steeds meer handigheid in, weet welke templates waarbij gebruikt kunnen worden. Miss. 'G' vertelde mij dat ik uiteindelijk emails binnen een kwartier helemaal kan verwerken, van het openen van de mail, via het schrijven van het antwoord tot het verwerken van alle andere dingetjes eromheen. Ik ben benieuwd. Vanaf volgende week ga ik echt 'online' op deze client, dus ook de telefoon opnemen :D.

Verder is het deze week heerlijk weer. Ik zit voor het grootste deel van de dag op de begane grond, dus ik heb geen last van de warmte. Pascal zit op de 2e verdieping (top floor). Daar is het een stuk warmer, ook al staat de airco aan. Als ik helemaal online ga voor de nieuwe client, wer ik ook boven. Dat is echt een groot verschil, in zowel sfeer, drukte als warmte.

In de pauzes zit/lig ik buiten in het gras.Proberen mijn huit wat minder wit te krijgen. Tot nu toe reflecteer ik nog steeds.. *zucht*

Ik zal nu verder gaan met de belevenissen buiten het echte werk om.

Woensdag 9 juli.
Voetbal avond. Pascal kwam gelijk uit avonddienst door naar the Black Bull. Ik had de hele middag thuis gezeten. Een beetje prutten, in bad, moete doen om mijn haar wat minder op stro te laten lijken, dat soort dingen. We waren allebei zo moe van het werk dat we halverwege de 2e helft van het voetbal al naar huis zijn gegaan. We braken allebei ongeveer bij de enkels af. Nope, de kroeg in gaan na een vroege/late dienst is niet aan te raden.

Donderdag 10 juli.
Vandaag kwam een man naar de boiler kijken. De druk zakt steeds onder de 1 bar terwijl het gemiddeld 1,5 bar hoort te zijn. Uiteindelijk blijkt dit een probleem te zijn met met een overdruk dinges. De man heeft 'iets' gedaan en nu lijkt het een stuk beter te gaan. Tevens gekeken naar de vochtplekken in de badkamer. Want daar ligt vloerbedekking op de vloer.. jup.. handig.
Officiele hints? Goed luchten en aanvallen met 1 op 1 chloor/water mengsel. Juist, dank je. Oh jah, en ook zelf een manier bedenken om het doushescherm wat niet goed werkt af te schermen...
Sanne's oplossing? Duck tape! :D

Vrijdag 11 juli.
Laatste dag van miss 'G'. Allemaal kleine hapjes meegenomen door haar en de collega's. Onder andere een handgemaakte cupcake-sphere, helemaal proffecioneel gedecoreerd enzo.. LEKKER!
En ik mij maar afvragen waarom ik niet afval.. hmm... raar...

Vanaf 18:00 was het officiele afscheidsfeestje in een pub in de buurt. Ze hadden daar allemaal speciaalbieren. Waaronder het biertje KWAK. Oh mjummie! Helaas hadden ze niet het 'echte' glas wat erbij hoord. Deze glazen werden te vaak gejat..
Ik had mijn vulpen bij me, dus allemaal herinneringen met collega's opgehaald over 'vroeger' op de basisschool. Leuk om te horen hoeveel overeenkomsten er zijn in de verschillende landen. Onder andere het sparen van de balletjes uit de inktpatronen en het maken van lijmballen. En het leren schrijven met kroonpennen en daarna pas de vulpen. Toen Pascal om half negn terug kwam van zijn werk was ik ook weer net thuis uit de kroeg. Allebei hadden we geen zin meer om te koken.. PIZZA!

NEE, als de een ochtend dienst en de ander avonddienst heeft is er thuis niks aan. Tegen de tijd dat Pascal thuis kwam was ik mij al een halve dag aan het vervelen. Verder was het eten, even praten en dan alweer slapen om de volgende dag er weer vroeg uit te moeten.

Zaterdag 12 juli.
Af en toe is sleur of dezelfde dingen doen geen probleem. Uitslapen, Luxe-ei-ontbeit, over 2e hands markt struinen en daarna weekboodschappen doen. Dit doen we nu elke zaterdag. Maar het is heerlijk, ontspannen en gezellig. Het perfecte begin van het weekeind.
Deze week op de markt weer een paar juweeltjes opgepikt. Het 4e boek van de Twilight serie, Directors Noteboek van de 1e film en 'The short second life of Bree Tanner'. 3 boeken, samen 1 pond. Whoop Whoop!
Vandaag weer bewezen dat een vrouw endorfine aanmaakt als ze iets gaafs heeft gekocht. Ik was ruim een uur extra blij dan normaal. Nog meer huppelen en lachen :D

Weer thuis gekomen contact opgezocht met miss 'M'. Aanstaande dinsdag gaat ze uit haar appartement en tijdelijk bij vrienden wonen. Haar spullen worden daarom opgeslagen in een 'storage box'. Dus tjah, dan is het best handig dat een collega een auto heeft en aanbied te helpen..
Gelukkig was alles al ingepakt op het moment dat ik aan kwam gesjeest zaterdag middag. Samen de boel 2 verdiepingen naar beneden tillen en Els volgeladen.

Vervolgens met z'n 2en in de auto gestapt en naar de opslag gereden. Zo'n opslag-gebouw waarbij je een ruimte kunt huren, brrrr eng! Donkere gangen waarbij het licht pas aangaat als je er loopt en achter je weer langzaam uitgaat. Zoveel mogelijk ruimte is gebruikt om te kunnen verhuren, dus er is niet echt ruimte voor ramen. Jup.. Perfecte locatie voor een griezelfilm. OF 2 meiden met teveel fantasie en een trolly met piepende wielen :D

Miss 'M' had eerst een ruimte van 40 m3 gereserveerd. Ze dacht dat ze die ruimte wel nodig had, uiteindelijk had ze een hok van 20 m3 en nog ruimte over.. Best raar om te zien dat haar hele leven op zo'n kleine ruimte past.

Aan het einde van de dag had miss 'M' nog spul wat ze niet wilde opslaan maar ook niet wilde verhuizen naar haar vrienden... En dat mocht ik allemaal hebben! Ook nog 'iets kleins' meegenomen voor een ander collega. Dat stond nog in de hoek van de huiskamer van een vorige bewoner die het nooit had opgehaald. Wat het was?

Een volledige BENCH PRESS SET! Jups.. Sanne zeult met een gewicht van 20 kg 2 verdiepingen naar beneden.. Toch maar niet meer dan 25 kg gezeuld. Ik heb mijn rug nog wat langer nodig dan vandaag. Toen we klaar waren met 'de kleine prutjes' in de auto te proppen hing ELS toch wel iets lager in haar vering.

You know what miss M? Just forget about the gas money.. You gave me enough stuff!
Als klap op de vuurpijl tracteerde ze ook nog op Mc. Donalds. Mjum jum,..

Pascal keek toch wel een beetje raar op toen ik voor de deur stond met een electrische gitaar in mijn handen.. hihihihi En moest ook wel even lachen toen ik vertelde wat er nog meer in de auto lag..

> Vankje voor gewichtheffen, grote stang, 4 kleine stangen en +/- 200 kg aan gewichten voor op deze stangen. NOPE die ga ik NIET de trap op zeulen. Die collega komt ze maar halen en in zijn eigen auto tillen. Het liefst voor het einde van de week, ik wil zaterdag weer boodschappen kunnen doen. En anders ben ik bang dat ELS door haar vering zakt.
> Gitaar + Versterker. Geen kabels erbij helaas, die heeft ze zelf gehouden voor haar andere gitaren. En nee, zowel Pascal als ik kunnen geen gitaar spelen ..
> Heel veel keukenspul. Bestek, mengkom, wokpan, messen, snijplanken, chopsticks.. Nou ja, van alles eigenlijk. Ik kan weer lekker verder prutten in de keuken :D
> Keuken-trollie-kastje. Die was ook wel leuk om bij haar de trap af te zeulen, in de auto te proppen en bij ons weer de trap op te slepen. Maar hij staat wel mooi in de voorraadkast.
> Electronica, bureaulamp, stijltang, fuhn, webcam... Wait.. stijltang? WUT>?

De rest van de zaterdag avond ben ik bezig geweest met de auto uitladen, trap op en af struinen, afwassen van de keukenspulletjes (voor de zekerheid) en super happy zijn.

Iemand anders in of rondom Edinburgh die wil verhuizen? IM IN!!!

Pascal heeft vandaag een heerlijk rustige, ontspannen middag gehad. Onder andere lekker ruim een half uur 1 op 1 met Lia geskyped, gegamed en gedabbberd in huis.

oh jah, blijkbaar was er vanavond ook een belangrijke voetbalwedstrijd.
Iets met Nederland die 3e plek heeft gewonnen.. Niet gezien, jammer dan.

Zondag 13 juli.
Lekker uitgeslapen, rustig wakker worden, ontbeiten en rond 11 uur het centrum in. Onze buspas liep vandaag af dus die moest opgeladen worden, anders wordt het heel moeilijk/duur om morgen naar het werk te kunnen.

Op de terugweg, nadat we uit de bus waren gestapt, het laatse stukje niet over de weg maar door het bos gelopen. Jup, het is nog steeds prachtig. De laatste dagen heeft het haast niet geregend dus de modderstroom van een paar weken terug was weer een rustig kabbelend beekje geworden.
Pascal opperde om 'even' pootje te baden. We hadden toch allebei slippers en een stoffen broek aan. Vervolgens een hele tijd door het water en over het stenen strand gedabberd, Heerlijk!
Nog een stuk van een stenen pijp en een paar mooie stenen gevonden.
Heerlijk warm weer, zonnetje erbij. Prachtig.

Nu zitten we ontspannen thuis. Pascal achter de computer aan het gamen en ik in de luie stoel opgekruld en deze blog aan het schrijven. Yup, schrijven.. met (vul)pen en papier. Op het 2e beeldscherm van Pascal kijken we LCS. Leage of Legends Championchip Series.

Vanavond samen koken en morgen begint de nieuwe werkweek. Deze keer zijn onze werktijden wat meer synchroom. Pascal begint om 7 uur en ik begin om 8 uur.

Over iets minder dan 3 weken komen Ellen en Sven deze kant op!! whoop whoop!! Als je echt iets aan ons (door) wilt geven, neem contact op met Ellen, misschien past het nog in de auto.. Naast de giga voorraad DE koffie en zoute drop :P

Verder dank ik jullie voor het lezen van weer een lekker lange blog en jullie interesse hier in Edinburgh.
Wat vinden jullie van mijn 'nieuwe' manier van schrijven? Eerst alles over het werk en daarna alles buiten het werk om?

Tot spreeks lieve vrienden.
-xx- Sanne

  • 17 Juli 2014 - 21:45

    Edith D.:

    Super geschreven weer Sanne !! Lijkt erop dat je je draai aan't vinden bent. Nog even dan staat er een filmpje op You Tube van een gitaar spelende Sanne misschien ? Veel plezier samen daar.Groetjes Edith.

  • 18 Juli 2014 - 09:13

    Henk:

    Sanne en Pascal,
    Leuk weer van jullie te horen. Hier is het op dit moment heel erg warm. Zoals je gezien hebt zijn we gisteren wezen eten in Rotterdam. Lullig dat jullie er niet bij waren ;-). Was heel gezellig. Met hen gaat ook alles goed.
    Hoop volgende week weer een bericht van je te vernemen.
    Henk

  • 18 Juli 2014 - 09:13

    Henk:

    Sanne en Pascal,
    Leuk weer van jullie te horen. Hier is het op dit moment heel erg warm. Zoals je gezien hebt zijn we gisteren wezen eten in Rotterdam. Lullig dat jullie er niet bij waren ;-). Was heel gezellig. Met hen gaat ook alles goed.
    Hoop volgende week weer een bericht van je te vernemen.
    Henk

  • 23 Juli 2014 - 07:21

    Ilona En Henk:

    Nog steeds goed naar jullie zin zo te horen.

    Een fijne week weer, groeten uit het oranjehofje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 32035

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: