Week 30 - 21 tot 27 juli - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Week 30 - 21 tot 27 juli - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Week 30 - 21 tot 27 juli

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

27 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Zo, 1e week met herinneringen ophalen is afgeschreven. Op naar de week erop. Op het moment van schrijven van deze blog is het zondagavond 10 augustus. Vandaag was weer heel gezellig. Nu zijn we allebei uitgerust voor de komende week. De computer staat nog in de slaapkamer. Pas zit/hangt in de luie stoel en ik lig in bed met mijn blocnote en een stapel pennen. Op de computer speelt de serie Mythbusters. Oh ik hou van Netflix.. echt waar.

Op het moment van het intypen van de blog is het woensdagavond 20 augustus. In de tussentijd had ik geen zin/tijd om het verhaal in te typen. Nu zit ik op mijn werk, avonddienst tot9 uur. Even tijdens ‘de pauze’ de blog intypen en online zetten.

Oké, nu weer terug naar het verleden. Week 30, 21 tot en met 27 juli..

Week 30

De werkweek:
Sanne werkt van 8 tot 16:30, Pascal werkt van 7:30 tot 16:00.
Dat betekend dat voor de eerste keer Pascal eerder thuis is dan ik!
Deze week gaat het werk steeds beter. Ik zit nu gewoon beneden, terwijl ik voor 2 clients tegelijk werk. Ik ben nr. 1 bij de ‘gast-client’ en Jesse & Erwin zijn nr. 1 bij onze eigen client. Daarnaast ben ik lekker emails aan het beantwoorden.
En natuurlijk de nodige onzin ouwenelen met ‘de buren’. Ik bedoel, als ik langer dan 3 uur serieus achter een computerscherm moet zitten werken, dan ontplof ik!

Een grap links en rechts, af en toe een rondje lopen en tussendoor het doorspreken van een klant. Zo overleef ik de dag wel. Ook al komen er soms ook negatieve telefoontjes tussendoor. Ik heb nu wel standaard een document naast mij liggen met ‘Hoe om te gaan met agressieve klanten’. Gewoon, als extra rugsteun. En een zin bovenop mijn beeldscherm, geel omrand: “Remember, they are at least a thousand mile away!”

Het document wat ik maak ziet er ook steeds professioneler uit. Inhoudsopgave, inleiding, te gebruiken websites, basis do & don’ts (met humor) en een paar stappenplannen voor basis taken. Niks meer tussen verschillende mappen en documenten clicken & scrollen. Alles wat ik nodig heb in 1 document. HOPPA! De grote hoeveelheid NL mails is weggewerkt. Aanstaande zaterdag komt een nieuwe Nederlandse die getraind gaat worden vanaf maandag. Ik hoop dat ze snel begint.

De rest:
’s Avonds na het werk koken, eten, even uitrusten, puzzelen en dan slapen. Pfff time flies when you are tired! Halverwege de week een berichtje van Mandy op facebook. The Sims 2 is gratis te downloaden! Gelijk uitgezocht hoe dit werkt en dit gelijk gedaan. De laptop is helaas een beetje ziekjes dus die kunnen we niet gebruiken. Maar binnen 24 uur staat mooi wel The Sims 2 + alle uitbreidingen op de computer. JEEEHAA!! Ondertussen deze week ruim 2,5 uur gebabbeld met de zusjes Femke en Judith via Skype. Zo, dat was ook even nodig. Of we volledig zijn bijgepraat? Vast niet.. Maar we zijn weer redelijk op de hoogte van elkaars leven. :P
Het weekeind zijn we weer de stad in gegaan. Zaterdag weer een paar uur ‘nutteloos’ struinmen door het centrum, weer een paar straten verkend en iets ‘nieuws’ ontdekt. Een GRATIS museum! Hier zijn we vervolgens zondag naar terug gegaan.
We waren ‘iets’ te vroeg zondagochtend.. om half 10 stonden we voor de deur, terwijl het museum pas om 11 uur open ging. Daarom zijn we bij een cafeetje om de hoek koffie gaan drinken.

Het cafee heet: The Elephant House
Does that ring any bells my dear Potterheads?
Yep.. Dit is het café waar miss J.K.Rowling haar 1e boek heeft geschreven. Dagelijks kwam ze daar binnen, kocht ze 1 kopje koffie en zat ze de hele dag te schrijven. Dit omdat ze zo arm was dat ze thuis was afgesloten van gas & elektriciteit.

Nu is het daar natuurlijk een dikke trekpleister voor Potterheads. Vooral het meidentoilet, waar de hele muur is volgeschreven met bedankjes. Prachtig! Er is op de muur van het toilet bijna geen plekje meer onbeschreven. Overal staan leuzen als: Thank you for making my youth! ~ The boy who lived! ~ Thank you JK! ~ I love you Harry!! En ga zo maar door.

Pascal vertelde mij dat het mannentoilet een stuk meer meevalt.. maar boven het toilet is wel geschreven: “This way to the ministry of magic” En dan een dikke pijl naar beneden naar de toiletpot.. Gaaf hoor!!

Nadat we onze koffie ophadden (echte filterkoffie, lekker!!) liepen we weer terug naar het museum waar we ons voor ruim 2 uur prima vermaakt hebben. Vooral de natuurafdeling natuurlijk. Een echt compleet T-rex skelet, waarbij ik gelijk aan de film “night at the museum” moest denken.. Maar dit skelet bewoog niet..

Verder heel veel flashbacks naar de filmreeks Ice age. Zo was er een dodo, een sloth ter grote van een giraffe, mammoettanden ter grote van een volwassen olifant en nog veel meer.

Verder allemaal opgezette dieren, interactieve verhalen en een goed beeld van wat de mensen allemaal de natuur hebben aangedaan in de afgelopen jaren. De dodo is natuurlijk een heel goed voorbeeld hiervan. Maar er was echt ZOVEEL te zien.. niet te geloven. Er stond en hing zoveel daar in die hal, dat een levensgrote hamerhaai die ergens tussendoor hing niet eens opviel. Kun je het je voorstellen?

Verder een hele afdeling ‘ruimte en stenen’. MANDY!! Als je ooit langskomt sleep ik je daar mee naartoe! Pascal stond al te dromen bij een giga stuk Amethist. Die was groter dan Pascal zelf! “Als ik ooit veel geld win dan wil ik DIE!” “Is goed hoor, dan zeul jij dat ding de trap op :P” Hoe groot was deze Amethist? Ik zou makkelijk in de holte van de steen passen. En dat was nog maar 1 helft..

Vervolgens de afdeling ‘kunst en cultuur’ helemaal genegeerd en doorgelopen naar ‘Techniek & Ontwikkeling’. Daar hing onder andere een vliegtuig/helikopter ding aan het plafond, stond een racewagen op de grond en een stoomtrein ‘in de hoek’.

Nadat we ruim 2 uur daar hadden rondgestruind zijn we weer richting het centrum gelopen. We hebben waarschijnlijk nog lang niet alles gezien, maar we komen daar wel weer een keertje terug.
Natuurlijk hebben we (zoals we elke zondag doen) bij de subway gelunched. Daarna naar huis gegaan en toen was week 30 alweer voorbij.

Hoewel we nu alweer 4 weken later zijn, staat dit verhaal alsnog online..

(gepost op woensdag 20-08-2014)

Groetjes lieve vrienden in Nederland,
Tot snel,
-xxx- Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 32034

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: