Scheepje varen.. Samen naar de overkant. - Reisverslag uit Newcastle-under-Lyme, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Scheepje varen.. Samen naar de overkant. - Reisverslag uit Newcastle-under-Lyme, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Scheepje varen.. Samen naar de overkant.

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Newcastle-under-Lyme

Tjah, daar zitten we dan, op de boot naar New Castle.

Gisterochtend ( donderdag 2 mei) zijn we begonnen met onze auto (Els) inpakken. We konden bijna alles meenemen.
Alleen de tv en de bureaustoel lukte niet meer.
Met de tv hebben we Lia blij gemaakt, haar oude tv (mooi aquarium) staat nu op zolder. De bureaustoel staat daar ook, die wacht braaf op onze terugkomst.

Of we nu zielig zijn? Nee hoor, de computer, 2 grote tassen met kleding en alle gewenste beddengoed (vacuüm verpakt) is in de kleine Els gestouwd.

Om 14:00 zijn we gaan reiden. We werden uitgeleide gedaan door Rob en Lex. Die reden achter ons aan in de auto van Rob.

Op de snelweg naar Ijmuiden was mijn Tom Tom nog even over de peeuw. Dat ding wist spontaan het bestaan van de A5 niet meer. Dus dan rij je met 110 over de snelweg en wordt er in een Ernie voice-over je toe geschreeuwd: probeer hier om te keren... tuurlijk joh :P

Uiteindelijk zijn Rob en Lex voorop gaan reiden en zijn we veilig aangekomen. ( Nadat we eerst aan de verkeerde kant van de sloot en vervolgens aan de verkeerde kant van het hek stonden... hihihihi)

Om 16:00 uur reden we de boot op. Ellen heeft dit live meegemaakt. Ik had verwacht dat het moment dat we de boot op reden, de verbinding zou wegvallen, maar dat viel mee.

Eerst onze hut bekeken. Dit is een mooie bezemkast van alle basis gemakken voorzien. Een heerlijk stapelbed, een badkamer met doushe, wc en wastafel en een giga spiegel. Ach ja, ik ga werken voor pottermore.com.. dan kan ik ook wel een nachtje in een hok slapen ter grote van een slaapkamer onder de trap. Even lekker in de stemming komen :P

We hebben helaas op de boot gezelschap van zo'n 150 voetbal ideoten.. sommige zelfs helemaal verkleed en kwamen al zwalkend met een biertje in de hand de boot op. Handig jongens.. bezopen op een schip rondlopen..
Blijkbaar is er zaterdagavond een wedstrijd tussen cardiff en new castle ofzo. Maakt niet uit.

Nadeel is dat deze mensen op een andere manier schijnen te communiceren dan 'normale' mensen. In plaats van een 'Hallo' of 'goeden avond vriend' komen er geluiden uit als"HEEEE!!!! HOMO!!!', 'HOERUHHHH', en andere ondefinieerbare geluiden die blijkbaar op een zo hard mogelijke manier naar de persoon naast zich gebracht moeten worden. Vooral als er een andere groep langs komt. Dan is het ECHT noodzakelijk om de hele boot mee te laten genieten van je gelal.

Eigenlijk hebben we daar vooral 'last' van gehad met het avondeten. Tijdens een heerlijke pizza hadden we deze beste mannen ongeveer overal rondom ons heen zitten. Pascal had een heerlijke (!pittige!) salami pizza en ik eentje met zalm.

Daarna kwam een oproep die de rest van de bootreis heeft veranderd."Dames en heren, de stilte lounge met 'gratis' wifi is vanaf nu geopend." Waaaiiit... STILTE lounge??? Run forrest run!!

Dus we hebben de rest van de avond heerlijk gezeten voorop het schip, met uitzicht op de zwarte zee en een laptop op schoot. Koffie en thee staan gratis in de hoek, we hebben voor 16 uur aan wifi en geen lallende, dikbuiken om ons heen. Hemels!!! En die 10 euro per persoon?? die hebben we er al dik uit :D

Rond 22:00 nl tijd ook nog een hele tijd via Skype met Ellen zitten kletsen. Gewoon gezellig nergens over praten. <3

Daarna onze hut op gezocht. Ik sliep binnen 10 minuten. Als je lekker moe bent, je buik is vol en de koffie is uitgewerkt, is er niks lekkerders dan in je bedje kruipen en door de deining van de golven in slaap gewiegd worden...

zaterdag 3 mei.
En nu is het alweer zaterdagochtend. We hebben het ontbeitbuffet alweer gehad, de dikbuiken zijn een stuk stiller en de wifi lounge is nog steeds open.

We zien newcastle nu in de vensters verschijnen.. Over een kwartiertje lopen we naar de kleine Els toe en rijden we de boot af.
Dan is het nog zo'n 180 km naar Edinburgh reiden..

Daar hebben we een hotel voor de komende week geboekt. Vanmiddag hebben we om half 4 een bezichtiging bij een huurhuisje en (als deze aanwezig is) duik ik vanavond in het zwembad.

Ik weet niet wanneer we weer internet hebben. Wifi in het hotel is betaald .. dus dat ga ik niet elke dag doen. Misschien dat we ergens bij een starbucks ofzo gaan zitten, kopje belachelijk dure koffie halen maar wel wifi in de lucht.. we zien wel.

Beste mensen, het avontuur is nu toch echt begonnen.
En morgen? Tjah, dan zijn alle officiele instanties gesloten, dan kunnen we eigenlijk niet veel meer dan naar de buren van het hotel te lopen en daar onze tijd te verdoen.?

Ons hotel staat namelijk NAAST de Edinburgh Zoo.. arme wij.. :D

Dag lieve vrienden...

• 03 Mei 2014 - 14:03

Berdien:

Dank jullie wel voor je geweldige reisverslag.
    Geniet van jullie reis en morgen van de Edinburgh Zoo.
    Kus
    B&G

• 03 Mei 2014 - 19:02

Daniëlle:

Geweldig zo'n reisverslag! Mooi dat jullie de overtocht zo rustig hebben gehad!

• 05 Mei 2014 - 00:52

Dinie En Frits:

hallo sanne en pascal

om zo te horen ben je goed aan gekomen dat met die dronken lappen op de boot
    daar kun je soms goed last van hebben
    want dat kennen we wel
    heb je een mooi hotel het is een mooie omgeving he
    ik heb toch niet te veel gezegt
    nou dan moet je maar eens een keertje in een open bus gaan rijden dat is heel leuk
    wij hebben nu ook een nieuwe pc ik kan nu fatsoenlijk internetten
    wij wensen je nu het allerbeste
    en we denken veel aan je

groetjes van dinie en frits