Berichtje van Pascal - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Berichtje van Pascal - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Berichtje van Pascal

Door: Pascal

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hi beste lezers,
Ik zal ook eens een stukje schrijven over hoe het met me gaat en wat ik zoal doe overdag, in het weekend is vooral met zijn tweeën dus daar hoef ik natuurlijk niet zo veel meer over uit te leggen.
Ik werk op een andere afdeling dan Sanne, ik werk voor een Bank (een van de grootste van Amerika).
Hierbij zijn we vooral bezig met de creditkaarten van bedrijven, deze worden door het bedrijf aangevraagd bij de bank en dan verdeelt onder de medewerkers.

Hierbij doen wij, de helpdesk, dingen zoals het verhogen van limieten, het vervangen van kaarten, maar ook het na bellen als mensen achter lopen met terug betalen of als er mogelijk fraude is.
Er zijn op mijn afdeling verschillende teams, zo zit ik in het Nordic + Dutch team, dit betekend dat wij belletjes krijgen vanuit Noorwegen, Zweden, Finland, Denemarken en dan natuurlijk Nederland en de Nederlands sprekende Belgen.

Door dat wij met zeer fraude gevoelige informatie werken mogen we naast de belletjes opnemen niet veel. We kunnen niet op internet, mogen geen pennen bij ons hebben, geen papier en zeker geen elektronische apparaten. Het enige papier dat op de vloer is wordt geseald dus hierop kan ook niet geschreven worden.

Mijn doordeweekse dagen zijn met enige regelmaat ingedeeld: 's ochtends rustig opstaan, hele dag werken en 's avonds lekker ontspannen met een spelletje spelen of lekker met Sanne een filmpje kijken.

Ik geniet heel erg van de omgeving hier, het is er heel erg mooi en ben ook heel blij dat ik deze uitdaging samen met Sanne ben aangegaan. In het begin was het veel geregel en soms erg veel stressen maar nu hebben we de meeste dingen geregeld en is het heerlijk genieten van ons eigen huisje en de omgeving. Ik vind het heerlijk om Engels te praten en eigenlijk was het altijd al een droom van me om in de UK te wonen, het hoefde niet perse in Schotland maar nu ik hier woon ben ik wel SUPER blij dat we hier heen gegaan zijn.

Tuurlijk missen we dingen vanuit Nederland, vooral mijn familie en ook zeker de honden van mijn moeder die ik toch ook heel zeker heb helpen opvoeden en trainen. Het is voor mij vooral lastig dat ik niet even naar mijn moeder kan om haar een knuffel te geven om even bij te kletsen. Schotland maakt dat voor een deel goed maar zal dat zeker niet vervangen.

Voor de rest moet ik eerlijk zeggen dat ik Nederland niet mis, ik mis niet de platte akkers of het Nederlands eten. Dit doen we hier toch wel genoeg, ook hier zijn gewoon aardappeltjes, vlees en groeten te koop dus dat hoef ik gelukkig niet te missen. Het in Nederland zijn was makkelijk omdat je daar alles wel kent en je weet hoe gaat met regeltjes enzo (i.v.m. de belastingen, artsen etc.), daarom is deze uitdaging zo leuk voor mij, het is het uitzoeken en opnieuw regelen van dingen dat eerst stress oplevert maar dan als je het geregeld hebt zo veel voldoening geeft.

We wonen nu 1 maand en 21 dagen al weer in Schotland en ik denk dat dit wel een van de grootste uitdagingen van mijn leven geweest is tot nu toe. Ik weet niet wat de toekomst mij zal brengen maar ik denk niet dat ik dit had willen missen of uit de weg had willen gaan!

Nou dat is het voor mij nu weer even. Ik zal proberen eens per maand een kleine update vanuit mijn oogpunt te geven, ik ga niets beloven maar zal mijn best doen en jullie af en toe op de hoogte proberen te houden.

Ondertussen veel lees plezier met de verhalen van Sanne en tot spreeks.
Hartelijke groeten,
Pascal

  • 26 Juni 2014 - 22:11

    Oma Van Dijk:

    Hallo Pascal, bedankt voor je verhaal leuk om ook iets van jou te horen.
    Fijn dat alles zo goed gaat en je het zo naar je zin hebt.
    blijf ervan genieten,hebben jullie nog vakantie,om even over te wippen.?
    Wie had toch kunnen bedenken dat alles zo zou lopen?
    Veel plezier en tot de volgende keer. Groetjes van Oma

  • 26 Juni 2014 - 23:37

    Kiek Van Der Star-Coenraats:

    Hallo Pascal, leuk om iets van je te horen en vooral omdat je het zo naar je zin hebt....zeker is het een ervaring die je nooit had willen missen....ik vind het knap dat jullie zo'n stap hebben durven maken....en als het dan ook nog goed uitpakt is het helemaal super hoor !! Het werk wat je doet lijkt me ook leuk en ik ben blij dat het allemaal goed lukt en Engels praten is ook erg leuk....als wij naar Denemarken op vakantie gaan is dat ook de taal die wij spreken echt leuk om te doen. Ook heb ik al hele mooie foto,s gezien van de omgeving waar jullie wonen echt super mooi....woon je ver van je werk of valt het mee ! ....dat je je moeder mist kan ik mij heel goed voorstellen...ik denk dat ze jou ook erg mist..jullie moeten elkaar maar regelmatig bellen om elkaar te horen en gezellig te kletsen. Nou Pascal ik ga mijn bedje op zoeken want morgen vroeg op om te sporten......lieve groetjes en een dikke kusss van mij ...ook voor Sanne, en hou me op de hoogte ! ....kiek

  • 27 Juni 2014 - 10:32

    Sjoerd:

    Fijn dat jullie het er zo naar jullie zin hebben. Dikke knuffel

  • 27 Juni 2014 - 15:18

    Ellen Akerboom:

    Hé Pascal,

    Net wat Sanne in de aankondiging al zei: "Een echt Pascal verhaal"
    Heel leuk om dit te lezen :) Joh, ik kan mij zo goed voorstellen dat jij je moeder mist! Ik weet zeker dat zij jou ook mist. Dat je dit platte kikkerlandje absoluut niet mist, begrijp ik al helemaal als ik de foto's van de prachtige omgeving waar jullie nu wonen zie hahahahahaha.

    Dus het werk wat je doet is met geen pen te beschrijven? Lekker is dat hihihi

    Pascal, schrijf vaker zo'n leuk epistel, wordt met vreugde tegemoet gezien.
    Ik zie er enorm naar uit om jullie allebei eind volgende maand plat te kunnen knuffelen.

    liefs,
    Ellen

  • 27 Juni 2014 - 15:45

    Berdien:

    Hi Pascal en Sanne,
    Wat leuk om nu een bijdrage van Pascal te lezen.
    Groetjes en een fijn weekend gewenst.
    Berdien en de rest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 31989

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: