Week 45 3 t/m 9 november. Bijna vakantie.. - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Week 45 3 t/m 9 november. Bijna vakantie.. - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Week 45 3 t/m 9 november. Bijna vakantie..

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Week 45 3 t/m 9 november
Dit is voornamelijk een week van voorbereiden geweest. Vroeg opstaan om om 6 uur op mijn werk te kunnen staan, daarna naar huis, boodschappen doen en alles opruimen.
Opruimen, schoonmaken, klaarzetten, zorgen dat de was is weggewerkt.

Op woensdag werd ik om half 7 met een schok wakker. Ik was alleen thuis, Pascal nergens te vinden. Ik snapte er helemaal niks van. Waarom is mijn wekker niet afgegaan? Na een minuut rondrennen in huis, proberen zo snel mogelijk klaar te zijn om naar het werk te gaan begon het langzaam te dagen..
Het was niet half 7 in de ochtend, maar half 7 in de avond.. Ik was gewoon in slaap gevallen na een zeer vermoeiende dag.. *zucht*. De rest van de avond maar even rustig aan gedaan en vroeg gaan slapen. Blijkbaar had ik de energie nodig.

Op donderdag kwam ineens het besef: we leven alweer een HALF JAAR in Schotland! Een half jaar geleden (ongeveer) zijn we naar Edinburgh verhuisd om een nieuw leven op te starten. Het enige wat we meenamen was wat in de auto paste, de rest lieten we achter op de zolder bij onze moeders.
We hadden allebei geen baan in Nederland, waren opzoek naar een ‘doel’ en een ‘toekomst’.

En zie ons nu! We wonen in een prachtig (huur) huis, aan de rand van een natuurgebied waar we de rust en ruimte hebben. Verder wonen we op een 15 minuten busrit van Edinburgh, een echte wereldstad. Daarnaast hebben we allebei een vast contract voor een full time baan bij een bedrijf die ons accepteert zoals we zijn, waar we ruimte krijgen om te groeien en zelfs gestimuleerd worden om onszelf te verbeteren!

Aan het einde van iedere maand hebben we nog een stuk geld over in plaats van andersom. We kunnen leuke dingen doen, maar we kunnen ook heerlijk een weekeind thuis blijven en lekker ‘niks’ doen en ontspannen. Nu ik dit typ moet ik echt aan een Nederlands liedje denken: •“Een eigen huis, een plek onder de zon” van René Froger.
Hier is de songtekst: http://tinyurl.com/nqs8pg8
Alleen zingt René “toch wou ik dat ik net iets vaker, iets vaker simpelweg gelukkig was.”
En ik BEN gelukkig hier. Soms ren ik wat te snel om alles mee te maken, maar als ik weer eens rustig zit na te denken, bedenk ik mij dat we echt gelukkig zijn hier.

Nogmaals, een half jaar geleden stonden we op de drempel van een nieuw avontuur. We wisten niet waar we aan begonnen, waar we terecht zouden komen. Ik had in mijn hoofd: ‘We proberen het gewoon voor een half jaar. Is het wat, dan blijven we wat langer. Is het niks? Dan zien we wel weer.’

En nu? Nu kan ik mij zelfs niet indenken hoe het is om terug te verhuizen naar Nederland. We voelen ons hier thuis, we hebben nog lang niet genoeg gezien. We hebben nog zoveel te doen..

Waar dit ineens vandaan komt? We gaan op vakantie!! Voor 2 weken terug naar Nederland. Mensen knuffelen en kijken of er überhaupt nog iets veranderd is.
Op zaterdag hebben we nog de laatste boodschappen gedaan en de spullen klaargezet. Wat moet terug naar Nederland, hoeveel nemen we mee?

Zondag ochtend lekker vroeg opgestaan en uitgebreid ontbijt klaargemaakt. Even de koelkast leegmaken van alle vers-producten.. Anders loopt het over 2 weken uit zichzelf de koelkast uit. Dus we MOESTEN wel een dwars-door-de-koelkast-ei eten.. arme wij :P

Rond 10 uur zaten we samen in de auto. Tom tom ingesteld, alles ingepakt en gaan met die banaan! Op weg naar Newcastle. Lekker rustig aangereden en genoten van de omgeving. Ik achter het stuur en Pascal foto’s maken van de omgeving. Halverwege pauze gehouden bij hetzelfde café waar we op de heenweg ook zaten. “Purdy Lodge Café”.
En ook daar elkaar aangekeken en beseft hoe het leven in een half jaar tijd totaal kan omdraaien. Een half jaar zaten we daar ook, aan dezelfde tafel, met een kop koffie voor ons. Toen met veel onzekerheden, benieuwd wat de toekomst zou brengen. En nu vol met plannen.. Woot woot! Het leven is goed :D

Rond 3 uur kwamen we aan bij de boot, die om half 6 zou gaan varen. Met nog ruim 2 uur te gaan hebben we nog even rondgelopen in de shopping-mall die in de buurt was. Daarna de auto in de rij gezet en lekker in het zonnetje gewacht tot we de boot op mochten reiden.

Alles ging hetzelfde als op de heenweg. Auto parkeren, noodzakelijke dingen uit de auto halen en in onze hut leggen en kaartjes halen voor de stilte-wifi-lounge. Daarna gegeten aan het buffet. En heerlijk rustig aan gedaan. Last minute ook nog besloten om een filmpje te kijken in de bioscoop aan boord. Gezellig de film ‘Guardians of the Galaxy’ gekeken. En dit was een hele leuke ervaring.
Bedenk jezelf: We kijken een film die zich afspeelt in de ruimte, met rondvliegende ruimteschepen en dat soort dingen. Intussen zitten we op een boot op een ‘ruwe zee’. Kun je het je voorstellen? Op het scherm zit je in de cockpit van een ruimteschip, terwijl in real-live de boot heen en weer gaat. Het was net alsof we op zo’n meebewegende stoel zaten. Prachtig!

Om half 1 ’s nachts was de film afgelopen en zijn we terug naar de hut gelopen. Daar heerlijk neergeploft en in slaap gewiegd door het schip. Wetende dat als we wakker werden de volgende ochtend, we in Nederlandse wateren waren…

Groet,
Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 31991

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: