Week 44 Hallowe'en & Winterball - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Week 44 Hallowe'en & Winterball - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Week 44 Hallowe'en & Winterball

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Week 44 27 oktober t/m 2 november Hallowe’en

De week van Hallowe’en. Na heel veel weken organiseren, mailtjes sturen en dingen regelen is het eindelijk zover. De hele week nog bezig geweest met dingen bij elkaar sprokkelen voor een leuke outfit, maar dan is het toch eindelijk zover.

Wo 29 oktober.
Vandaag kwam Suzanne langs bij mijn bureau met een leuk ‘cadeautje’. De creditcard van Sykes! Ik mocht voor de gehele afdeling online shoppen voor eten op vrijdag. Eindelijk!!! Het heeft me maar 2 maanden vol met mails geduurd. Maar het is me gelukt!!
’s Avonds mijn outfit voor vrijdag geprobeerd. Samen met Pascal mijn gezicht geschminkt. Het zag er echt super gaaf uit. Ook de zwarte pruik met roze strepen klopte er goed bij. Pascal kon gelijk lekker klooien met zijn camera. Blijkbaar is het mogelijk om de camera zo in te stellen dat alles zwart-wit is.. maar 1 kleur niet. Dus ik heb nu een hele mooie zwart-wit-roze foto van mij in Hallowe’en make-up.

Do 30 oktober
Vandaag stond iemand naast mijn bureau, ‘Sanne, are you busy?’. Tja, wat antwoord je daar op.. Ja, ik ben druk aan het werk of nee, eigenlijk verveel ik me een beetje.. Het ligt eraan wie de persoon is :P Bleek het een team lead van het andere gebouw te zijn en ik mocht meehelpen met het versieren van het andere gebouw! Lekker 1,5 uur bezig geweest met spinnenwebben overal ophangen.

Vrij 31 oktober
Daar gaan we! De avond ervoor gelukkig mijn hele outfit al klaar gelegd. Eerst was ik van plan om alles thuis te doen, maar uiteindelijk toch gekozen om dit op het werk te doen. Anders had ik met een skelet-hoofd in de bus gezeten.. misschien toch niet zo heel handig.

’s Ochtends samen met Claire make-up enzo gedaan. Ik verkleed als Abby van NCIS, met skelet gezicht.. Claire is Disney’s Maleficent, inclusief de prachtige hoorns-hoed en de zwarte cape. Allemaal zelfgemaakt. Best goed gelukt. De rest van het team is wat minder uitgebreid verkleed, maar iedereen heeft wel iets gedaan, al was het alleen maar een beetje rode lippenstift in de nek als een beet. Greta heeft natuurlijk de dag van haar leven. Helemaal zwart als normaal, maar nu ook met extra sieraden en make-up op. GAAF! Best leuk, zo’n jonge team-lead hebben.

Natuurlijk zijn er nu ook een heleboel bureaus helemaal versierd. Vandaag is echt een leuke dag. Rond 10 uur worden de boodschappen geleverd en daarna ben ik maar heel weinig bezig geweest met ‘normaal’ werk. Voornamelijk het eten klaarmaken, brood snijden en zorgen dat alles goed aangevuld wordt. Zover ik de reacties heb gezien vond iedereen het super leuk.

Sykes zelf heeft ook een heleboel dingen georganiseerd. Pompoen snijden waarbij de winnaar 50 pond kreeg, afdelingsprijzen voor verkleden en versieren van bureau en zelfs een verkleed competitie voor het hele bedrijf waarbij de winnaar een IPod mini kreeg :D
Pascal mocht vandaag zijn camera meenemen en heeft hele leuke foto’s gemaakt.

’s Avonds zijn Pascal en ik het centrum in gegaan. Daar was door meer dan 100 vrijwilligers een Samhain-stoet georganiseerd. Halloween komt origineel uit Schotland, hier wordt het dan ook Hallowe’en of Samhain genoemd. De stoet begon op de Royal Mile, waarbij ze over de Cockburnstreet (zeg Coh-buh-street) via de Princess garden naar het Museum Square liepen. We stonden langs de route en Pascal heeft een paar mooie foto’s gemaakt.

In het kort: In het begin van de route was de Zomerkoning nog de baas. Aan het einde van de route verliest de zomerkoning zijn troon (en zijn hoofd) en wordt de Winterkoningin gekroond. Dit alles wordt uitgebeeld met geschilderde mensen en zang, dans en fakkels. Heel gaaf. Ik heb ook een heleboel achtergrond informatie gekregen omdat een Nederlandse collega van een ander team (Nathalie) in de optocht meeliep als fakkeldrager.

Toen het begon te regenen zijn we weer lekker naar huis gegaan.

Za 1 november
Vanochtend lekker druk bezig geweest. Vanavond hebben we een ‘Winterball’ van ons werk. Al een paar maanden geleden hebben we kaartjes hiervoor gekocht en de spanning is langzaam opgebouwd. Sommige collega’s hadden geklaagd dat we 10 pond moesten betalen voor de kaartjes. Maar het geld was het in 10 tal waard!
Het thema is: 1920’s. Iedereen was verkleed. Er waren (natuurlijk) een heleboel maffia mensen en een heleboel meiden hadden zich totaal in het thema gestort, inclusief ik. Flapper dress, haar gekruld, dikke smoky eyes. Leuk leuk leuk!
Pascal had zijn haar in een staart en hij was de officiële fotograaf van de avond. Ik heb een flapper dress geleend van iemand, verder een grote witte veren boa om mijn nek en mijn hele hoge hakken aan.

Allereerst met de collega’s van Pascal afgesproken bij een collega (Aija) en met z’n allen met taxi’s door naar het voetbal stadion in de buurt.
Bij binnenkomst horen we door de luidspreker boxen van het stadion 1920’s muziek en staat er een maffiosi klaar om ons welkom te heten. We krijgen het geheime wachtwoord te horen (Sykes) en mogen over de ‘blauwe loper’ doorlopen naar de voetbalkantine.

Waar ik een aftandse ruimte had verwacht hebben ze echt alle registers open getrokken. Ik kan het wel uitleggen maar je kunt het beste op de foto’s kijken die Pascal heeft gemaakt. Pascal is uiteindelijk met zijn collega’s om een tafel gaan zitten en ik met mijn collega’s aan een andere tafel. In het begin hadden we 2 drankbonnen maar die hadden we echt niet nodig. Op iedere tafel stonden 3 flessen rode wijn en 3 flessen witte (gekoelde) wijn. Na een 3 gangen diner (romige tomatensoep, draadjesvlees en crème brulé toe) waarbij de wijn overvloedig vloeide en een live band de sfeer goed opzweepte ging de band weg en kwam de DJ tevoorschijn. De hele avond heb ik giga genoten met dansen en gezellig kletsen met iedereen. Verder kreeg iedereen ook nog ‘monopolie-geld’ dit kon gebruikt worden bij de blackjack en roulette tafels.

Echt, dit feest was SUPER goed georganiseerd. Iedereen heeft het super naar het zin gehad en aan het einde van de avond waren Pascal en ik allebei heel blij dat we met de taxi naar huis konden. Op de één of andere manier moesten we ons adres 3 keer tegen de taxichauffeur zeggen. Ons adres is toch wel moeilijk uit te spreken na minimaal 4 goede glazen wijn… Ik was blij dat ik naast mijn super hoge hakken ook een paar lage schoenen had meegenomen. Yup, goede geslaagde avond.

Zo 2 november.
Wakker worden (rond 11 uur), voorzichtig 1 oog open, daarna 2e oog openen en voorzichtig overeind gaan zitten.. NOPE, no hang-over.. Hurray!! Wel lekker rustig aan gedaan voor de rest van de dag.

Ja, dit was echt een super geslaagde week..
De komende week wordt ook weer lekker druk.. want over 7 nachtjes slapen?? Gaan we op vakantie naar NEDERLAND!!

Doei lieve mensen, tot HEEEL snel..
Groetjes,
Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 32046

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: