Week 43 20 t/m 26 oktober Our Dynamic Earth - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Week 43 20 t/m 26 oktober Our Dynamic Earth - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Week 43 20 t/m 26 oktober Our Dynamic Earth

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Week 43 20 t-m 26 oktober
Blog geschreven op: 14-12-2014

Ma 20 oktober
Vandaag het bureau van Greta versiert voor haar 24e verjaardag.
Normaal draagt ze alleen maar zwart, nu is haar bureau helemaal roze, met Hello Kitty en prinsessen tiara’s. Verder heb ik een happy-birthday-boekje gemaakt dit weekeinde met allemaal positieve dingen over Greta. Eerst wist ze niet wat ze er mee aan moest, daarna was ze er heel erg blij mee.
De rest van de week heeft ze zelfs regelmatig een tiara gedragen en waren haar e-mails in het roze.

Do 23 oktober.
Vandaag is de verjaardag van Kumi. Haar thema was “Rainbows and Unicorns”. Ook haar bureau is helemaal roze, met een paar leuke knuffels erbij. Vandaag voor Kumi en Greta samen een nom nom party georganiseerd. Omdat het een dubbele verjaardag was heb ik extra uitgepakt met het eten. Alles op mooie zilveren schalen en in de kleuren van de regenboog gesorteerd. Fruit, groenten, snoepjes.. Het zag er echt heel leuk uit en de dames waren er heel blij me.

Deze hele week ben ik elke dag in het centrum geweest. Dingen organiseren voor de 2 verjaardagen, boodschappen doen, shoppen. Ik was blij dat de week voorbij is. Pascal was elke dag pas rond 8 uur ’s avonds thuis terwijl ik al om 5 uur moest beginnen. We hebben elkaar dus niet veel gezien.

Zaterdag daarom niet veel gedaan. De standaard boodschappen, maar verder niet veel.

Zo 26 oktober.
Vandaag samen Pernille (Penny) en Sergio naar het centrum geweest. Penny is een collega van Pascal. Via Sykes konden we met z’n vieren gratis bij ‘Our Dynamic Earth’ naar binnen. Normaal kost dit 12,50 per persoon, dus dat was wel leuk. We hadden een interactief dagje uit verwacht zoals NEMO in Amsterdam, met allemaal proefjes en leuke dingen om te doen.
Het was net iets anders. Het was een verhaal vanaf de oorsprong van de aarde tot de huidige tijd. Wat ik wel heel positief was, dat de optie (heel politiek correct) werd open gelaten HOE de aarde ontstaan is. Big bang theorie was een optie, net als de evolutie theorie.

We werden van kamer naar kamer geleid, elke keer werd er een filmpje afgespeeld en gebeurde er iets met de omgeving. Zo stonden we bij het ontstaan van de bergen op een grote trillende plaat om de verschuivingen in de aarde aan te geven en was er een echt groot stuk ijs van Antarctica die aangeraakt kon worden. Verder waren er overal filmpjes die je kon bekijken. Heel leuk om een keer mee te maken, maar met 1,5 uur waren we er doorheen.

Het was leuk, maar niet wat we verwacht hadden. Pascal had zijn camera meegenomen maar we hebben helemaal geen foto’s gemaakt.

Aan het einde met z’n allen langs ‘Oink’ gegaan. Dat is een restaurant iets waar je maar 1 soort eten kunt halen. Namelijk ‘Pulled Pork’. Een broodje vol met heerlijk varkensvlees met saus en sla naar keuze. Voor 5 pond heb je er een flinke lunch aan. LEKKER!!!

Daarna zijn Pascal en ik naar huis gegaan. Penny en Sergio gingen nog door naar een bar om een biertje te pakken, maar wij waren er wel klaar mee. Voor mij was de week al vermoeiend genoeg.

Nederland, tot HEEEL snel..
Groetjes, Sanne