luieren en logeren - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu luieren en logeren - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

luieren en logeren

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 Juni 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Maandag 16 juni
Nieuwe week, nieuwe kansen, nieuwe avonturen. We gaan ervoor!!

Maar eerst wakker worden. Vroeg opstaan. Heerlijk. Lekker duf op mijn werk aangekomen, schoenen uitgeschopt en gaan zitten. Net mijn lunchpauze heel goed besteed. In de stilte-ruimte, in een hoekje gekropen met mijn wekker aan.. en lekker een half uurtje geslapen.. heerlijk!!

Ben je vervolgens rustig aan het ‘werk’ staan er ineens 4 mensen in pak achter je.. officiële hotemetoten van een bedrijf waar we voor ‘werken’… Ik schrok me helemaal kapot :P

’s middags hoorde ik thuis ineens een ‘schreeuw’ onder mijn raam. Mijn eerste gedachte was: Dat is een grote rat, wat voor roofvogel heeft die te pakken? Toen ik keek, zag ik een huis-tuin en keuken kat langslopen met een volwassen konijn in de bek. Nou jah, lopen.. het zag er meer uit als slepen.. En ik altijd maar denken dat kattenvoer met de smaak ‘konijn’ belachelijk was, net als kalkoen en rund…. Oke, natuur is natuur, maar dit zag er meer uit als in een humorfilm ofzo.. een kat van max 5 kg die een (nog spartelend) konijn van 2,5kg probeert onder een schutting door te trekken..

Toen Pascal thuis kwam en ik het verhaal vertelde zat de kat in het avondzonnetje te knikkebollen alsof er niks gebeurd is.. Ik vraag me af of de eigenaar van de kat een ‘cadeautje’ op de deurmat heeft gevonden…

Dinsdag 17 juni
Vandaag weer lekker vroeg begonnen. Dat schoenen uitschoppen op het werk ga ik denk ik volhouden. Denken jullie dat het over-the-top is als ik mijn sloffen meeneem naar het werk?? Ook het half uurtje slapen tussen de middag was lekker.. Verder gezellig met collega’s gepraat.. meer eigenlijk niet… ’s middags heen en weerom gewandeld naar de supermarkt in plaats van een boswandeling.. Er moest toch nog wat in huis gehaald worden.. Iets met visite donderdagavond..

Woensdag 18 juni
De week is alweer doormidden. Mijn collega Jesse luistert weer mee met de telefoongesprekken.. Nu hoef ik nog minder te doen :p, hij noteert alle informatie die tijdens het gesprek gegeven wordt en verwerkt de informatie in de ‘aftercall’. Dit voor zijn training. Van wel alle 3 de gesprekken die ik heb gehad tussen 8 en 14:30.. *zucht* Vanaf morgen neemt Jesse zelfstandig te telefoon op. AL de NL telefoontjes worden dus tussen ons verdeeld :P

Vandaag mocht Pascal ook vroeger beginnen dus hij was om 4 uur ook lekker thuis. Zo konden we vanavond gezellig samen koken.

Vanavond is de 2e voetbalwedstrijd van Nederland. Deze keer tegen Australië. We hadden de wedstrijd op de computer in de logeerkamer als achtergrondgeluid aanstaan. We hoorden een paar minuten niks, bleek de live stream uitgevallen te zijn. Weer aangezet.. Oh 1-1.. oke :P
Uiteindelijk heeft Nederland gewonnen met 3-2. Mooi, heb ik morgen geen sjachie collega’s op mijn werk.

Verder vanavond toch maar een stofzuiger aangeschaft bij de Sainsbury’s aan de overkant. Voordeel: geen prutjes meer op de grond :D Nadeel is alleen dat ik morgen moet stofzuigen :P Dat is echt iets waar ik GEEN zin in heb in het huishouden.. Net als strijken trouwens, ook zo’n baggerklus.

Donderdag 19 juni
Bijna weekeind! Ik heb bij de koekjesfabriek aan de overkant 2 zakken met koekjes gehaald. Als ‘cadeautje’ voor Rens en Mark. Mijn ‘zakje’ koekjes is trouwens nog steeds nie leeg.. We doen er nu al 4 weken mee.. nom nom nom

Awhh.. ik krijg net een berichtje van Pascal.. Hij heeft vanochtend de stofzuiger in elkaar gezet en het hele huis gestofzuigd!! Daar ben ik echt blij mee :D

Vandaag niet veel te melden over het werk. Niet veel telefoontjes, wel veel uit mijn nek gekletst met collega’s

Toen ik vanmiddag thuis kwam zag ik gelijk dat er iemand binnen was geweest. Er stond een lamp aan, deuren waren dicht die wij altijd open laten staan, dat soort dingen. Na een totale paniekaanval (van 5 seconden) besefte ik ineens dat er ook een koffer met kleding in de logeerkamer stond. Renske en Mark hadden gewoon de logeerspullen alvast in het huis gezet voor ze met de bus naar het centrum gingen.. *voelt zich best blond nu*

Daarna lekker het huis opgeruimd, logeerbedden klaargezet en rond gerommeld. Rond half 6 kwamen Rens, Mark en Simen terug van het centrum. Simen was helemaal enthousiast “Tante Sanne!!” en in mijn armen springen. Wat een heerlijk jochie toch.

Met z’n 4en gezellig gegeten. Rond half 8 kwam Pascal ook terug van zijn werk. De rest van de avond de foto’s van Rens’ en Mark’s vakantie bekeken, gezellig gekletst, herinneringen opgehaald en nieuwtjes uitgewisseld. Verder lekker dom gedaan met Simen elke keer als ik even de kamer uitliep (iets in de keuken halen ofzo) hoorde ik uit de huiskamer “Tante Sanne wat ga je doehoeen!!” schitterend..

Ik kan mij nog herinneren dat ik een jaar geleden de naam ‘Tante Sanne’ verschrikkelijk vond. Ik was er verschrikkelijk op tegen dat Simen deze naam aangeleerd kreeg voor mij. Nu wil ik niks anders meer.

Vrijdag 20 juni
Vanochtend in alle stilte ons huis ‘uitgeslopen’. Als het goed is ben ik stil genoeg geweest om iedereen te laten slapen. Gisteravond al uitgebreid iedereen geknuffeld en afscheid genomen. Voelt best raar als je vervolgens gewoon in hetzelfde huis gaat slapen…

Ik kreeg een paar uur later op mijn werk via een berichtje van Pascal te horen dat de familie was vertrokken.. Op weg naar Dover om de boot te pakken naar Nederland. Bye bye… zwaai zwaai.. *snik*

Verder is er vandaag weer niet veel te doen. Ik heb nu de laptop naast me staan van een ‘client’ waar het wat drukker is. Dit bestaat voornamelijk uit de zin “Goede middag (…) receptie, hoe kan ik u helpen?” En dan iemand doorverbinden met de juiste persoon.
Een collega heeft heel veel mailtjes te beantwoorden waar ik nog (STEEDS!!!) niet voor getraind ben. Ik hoop dat ik daarvoor volgende week getraind ga worden.. heb ik weer wat te doen :D

Inmiddels ben ik alweer thuis. Vanavond om half 8 komt Pascal ook weer thuis van het werk.
Buiten hoor ik de vogels weer fluiten en de lucht is mooi strakblauw, af en toe dwarrelt er een wolk voorbij.
Deze week is het echt super lekker weer geweest. We zouden (als echte Nederlanders) bijna gaan klagen.. ‘We zijn hiernaartoe verhuist met de verwachting een koud en druilerig land aan te treffen.. niet dat we een hele zomer garderobe moeten aanschaffen!!’ Hi hi hi..

Ik heb juist lange broeken, truien en t-shirts met lange mouwen ingepakt voor ons leven hier :P Dit weekend toch maar op zoek naar sandalen en zomerkleding :D

Over weekeind gesproken: Ik ga lekker van mijn vrije dagen genieten. Misschien zelfs een paar foto’s weer online zetten.

Dag lieve vrienden en tot spreeks.

  • 20 Juni 2014 - 18:12

    Berdien:

    Hee lieffies,

    Wat een wisselende informatie toch!

    Leuk voor jullie om een paar dagen met Mark, Renske en Simen te hebben doorgebracht, wat jammer dat je al die tijd niet omkomt in het werk.

    Groetjes B en G

  • 20 Juni 2014 - 23:27

    Dinie:

    HALLO SANNE EN PASCAL

    hoe is het bij jullie dan zo dat ik hoor zit je ook regelmatig voetballen te kijken net als oom frits en dan ook nog even lekker stappen er bij nou leuk hoor
    wij zijn vrijdag de 13de naar giethoorn geweest het was onzettent gezellig
    we hebben de booten zien aankomen dat was zo leuk gezicht
    maar eerst hebben we helemaal rondgevaren met bootje dat was heel erg leuk
    en afgelopen dinsdag zijn we vertrokken naar limburg zijn we bij van der valk hotel 2 nachten gelogeerd en daar was achter heel leuk kasteel dat hete ter worm
    en een klein eindje verder was een hele leuke tuin er bij
    dat hebben we ook bezichtigt
    en de volgende dag zijn we naar gaia zoo geweest dat was heel erg leuk
    en heel grote dieren tuin was dat zo mooie dierentuin die heb ik nog nooit gezien
    en savonds tv kijken van de WK dan kregen we er bitterballen er bij
    het was een heel goed hotel
    ze hadden zelfs koffie met amareto

    nou sanne we wensen je nog heel veel plezier
    groetjes van dinie en frits


  • 21 Juni 2014 - 22:07

    Regina Hobo:

    Hallo Sanne en Patrick

    leuk weerceven gelezen te hebben hoe julliecweekmis geweest
    wij zijn ook druk geweest deze week onze zoon gaat verhuizen dus helpen in zijn huis
    Vandaag Zaterdag 21 juni even bij Femmy in de winkel geweest en lekker even staan kletsen
    nu ik zou zeggen tot de volgende keer maar weer ben benieuwd hoe jullie de vragen vinden van alle mensen succes met de antwoord geven een fijne Zondag en een fijne werk week gewenst
    groeten van Regina

  • 21 Juni 2014 - 22:08

    Regina Hobo:

    Sorry naan verkeerd het moet Pascal zijn lol doei Regina

  • 23 Juni 2014 - 21:35

    Renske:

    Ik wist helemaal niet dat je zo geschrokken was van dat we even in huis geweest waren. Arme, hart doet t nog?

    Ik vond het echt gezellig, we hebben al zitten uitzoeken wat de mogelijkheden zijn met het vliegtuig voor een eventueel kort bezoek, rond kerst ofzo :p mochten jullie dat leuk vinden.

    Heb je ze inmiddels al zover gekregen dat ze je gaan inwerken?

    Rens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 32038

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: