Week 33 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Week 33 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Week 33

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Week 33
Ik weet het, ik weet het.. Ik heb een paar weken overgeslagen.
rustig maar lieve mensen, deze komen vanzelf online.
Ze liggen ‘ergens’ in het huis, totaal uitgeschreven op papier. Van sommigen heb ik zelfs de foto’s al geselecteerd om toe te voegen.. Alleen het uittypen van deze tekst heb ik continu voor mij uitgeschoven :P

Ik typ nu mijn verhaal in de pauze van mijn werk gelijk in een document. Zo heb ik 2 vliegen in 1 klap. Dan zie ik later wel wanneer ik het document online zet.

Terug naar vorige week, week 33.

Deze week is een week van verhuizing. Gelukkig niet ons woonadres. Nope. Daar blijven we de komende tijd lekker zitten.
Nee, binnen ons werk worden de afdelingen opnieuw ingedeeld. Omdat er steeds meer mensen worden aangenomen is er natuurlijk ook steeds meer werkruimte nodig. Daarom heeft Sykes besloten een gebouw aan de overkant van de parkeerplaats erbij te huren.

Zover nu bekent is blijft Pascal op zijn eigen plekje zitten. Zijn afdeling krijgt de gehele bovenverdieping van het huidige gebouw. De andere afdelingen die daarboven zitten verhuizen OF naar de overkant, OF naar beneden.

Mijn afdeling zal over een week of drie ook naar de overkant verhuizen. Tot die tijd kunnen we helaas niet blijven zitten op ons eigen stekkie, want die wordt al ingericht voor andere afdelingen. Daarom zijn we deze week verhuist naar ‘de midden afdeling’. Hier was ik nog nooit eerder geweest. Het is daar veel meer als een ‘callcenter’. Bij binnenkomst loop je bijna tegen een muur van geluid op. Overal zitten mensen met de headset tegen het hoofd ‘gelijmd’ en het ene naar het andere telefoontje wordt opgenomen. Aan de muur hangen beeldschermen waar reclames van de verschillende bedrijven op langskomen.

Gedurende de hele week zijn we bezig geweest met onze documentatie ‘uitdunnen’. Hebben we de info nog op papier nodig of staat het ook op het intranet? Verder hebben we allemaal een ladekast onder ons bureau met (meestal) troepjes die verzameld zijn in de loop der maanden. Het was heel leuk om te zien wat voor een onzin iedereen uit die lades trok om weg te gooien. De een trok kranten van de afgelopen 3 maanden uit de kast, de ander genoeg snoep om een Halloween party door te komen. Ik vond nog een paar lolly’s die Renske mij had meegegeven toen we naar Schotland vertrokken. Die zijn nu dus ook op :P

Op vrijdag zijn we naar de midden afdeling verhuist. Ik heb geen idee hoe lang we hier zitten maar ik vind het eigenlijk wel gezellig. Nogmaals, ik mag niks zeggen over de bedrijven waar we voor werken. Maar jongens, als ik zeg dat de muren versierd zijn met een X, een O, een vierkant en een driehoek.. zegt dat genoeg? Ik zit met mijn rug naar de muur en kan over de hele afdeling kijken, over mijn scherm heen. Genoeg te zien hier :D

Verder heb ik deze week vroege dienst, dus van 6 tot 14:30. Pascal werkt van 7 tot 15:30. HEERLIJK!! We zijn allebei vroeg klaar en hebben de rest van de dag samen. Samen lekker koken, en ’s avonds een beetje het huis opruimen en samen een filmpje of een serie kijken. Dat is wel wat anders dat de afgelopen weken waar we elkaar praktisch niet zagen.

Vrijdag was de laatste dag van onze collega Brett. Hij gaat nu werken voor Lothian Busses. Dus we zullen hem misschien nog regelmatig langs zien komen. Zoals het hoort hebben we natuurlijk een afscheidsfeest voor hem georganiseerd. Met z’n allen hebben we een taart en een kaart aangeschaft. Op allebei hebben we onze namen geschreven. Verder had ieder wat lekkers meegenomen. Zo had ik stokbrood, zelfgemaakte knoflooksaus en kruidenboter meegenomen. Nogmaals bedankt Lia en Pascal, voor het leren hoe ik dat spul klaarmaak. Eenvoudig.. maar LEKKER!

Vrijdagmiddag hebben we ons loon gekregen. Omdat we deze maand allebei een bonus hadden gekregen van het werk, 2 maanden goed hadden gespaard en ik vond dat we iets extra’s hebben verdiend, heeft Pascal een digitale camera besteld en heb ik een Kindle gehaald. Hier zullen we allebei de komende paar jaar plezier van hebben. En jullie ook een beetje, van de mooie foto’s die Pascal gaat maken :D

Vrijdagavond hadden we afgesproken om ‘weekeind en vrijheid’ te vieren bij Jesse. Hij moest alleen werken tot 21.00 dus we zouden om 22.00 voor zijn deur staan. Pascal was te moe om te gaan dus ik ging alleen. Na het missen van de bus besloten om te lopen. Een half uur later toch maar de volgende bus genomen :P Weer geleerd dat ‘amper 10 minuten’ met de bus echt niet binnen een half uur te lopen is..

Wat ik dacht dat een echte mannenavond zou worden, werd uiteindelijk bijna een meidenavond. Samen met Jesse, zijn huisgenote en ik een Disney spel gespeeld. En samen een halve fles Bacardi soldaat gemaakt.

Gedurende de gehele week hadden de meiden in het team een ‘meidenmiddag’ georganiseerd. Uiteindelijk konden 2 meiden niet komen, dus we hebben een feestje gevierd met z’n drieën. Bij mij was een stellige regel aangemaakt. Ik was niet welkom ZONDER kruidenboter en knoflooksaus. Ik denk dat ze het lekker vonden :P De hele middag gezellig gekletst, geroddeld en de meest lekkere dingen gegeten. De andere 2 meiden zijn Frans en Japans. Mjummie voedsel! Uiteindelijk nog de film Tangled gekeken. Jup. Een hele geslaagde meiden middag.

’s Avonds uitgeput bij Pascal thuis gekomen.. Humpf… liggen en slapen :P

Zondag ochtend zijn Pas en ik samen het centrum in gegaan. Hier hebben we samen over een markt heen gestruind die geheel was gericht op luxe zelfgemaakte producten. Gewoon kijken, verder niks. Hand in hand in de zon genieten van al het moois dat een mens kan maken. Nog getwijfeld over een ketting met ‘elvenstof’.. maar jah, wat moet je ermee??
Daarna samen door de Princes garden gelopen naar onze vaste zondag-middag-lunchplek.. Onderweg kreeg ik nog een sms van Jesse, ‘waar ben je? Ik ben nu in het centrum’. Kijk ik op van het scherm, loop ik bijna letterlijk tegen die gozer aan!!

He jij! Meekomen, niet alleen over straat lopen.. :P

Met z’n drieën doorgelopen en gelunched. Daarna besloten bij hem te gaan gamen. Nee, niet op een xbox, wii of iets anders.. Gewoon op de grond met een potje monopoly en goede muziek op de achtergrond. Super gezellig, even ouderwets een spelletje spelen.
Rond half 5 had Jesse Monopolie gewonnen en gingen we naar huis.
Ouch! Volgende keer bij ons thuis.. waar we niet op de grond zitten maar gewoon een tafel en stoelen hebben :P
Jesse, neem de Monopolie mee :P

En dan is het alweer zondagavond 17 augustus. Time flies when your having fun.

Ik probeer zo snel mogelijk de andere weken online te zetten..
Groetjes en ik zie of spreek jullie snel.

Sanne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 32029

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: