Week 34 18 tot en met 24 augustus - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Week 34 18 tot en met 24 augustus - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Week 34 18 tot en met 24 augustus

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Week 35

Hallo lieve mensen,
deze keer maar wat eerder begonnen met schrijven. Een maand later is toch wel een beetje afgezaagd aan het worden :D

Het werk
Deze week begint Pascal om 10:30, ik begin om 12:30. Dit betekend dat we 's ochtends samen nog wat tijd hebben. Pascal is vervolgens om 19:00 klaar en om 21:00 mag ik ook naar huis.

Ik zit nu op de 1e verdieping van het gebouw. 's Middags kom ik binnen gehuppeld op het moment dat mijn collega's al minimaal 4 uur aan het werk zijn. Daarom heb ik deze hele week maar eerst koffie e.d. Voor de dames en heren gehaald voor ik begon met werken. Aan het einde van de week kreeg ik opmerkingen van de andere afdelingen: “Can I get a capuchno?””Will you get something to?”Best leuk eigenlijk. Vrijdag moest ik zelfs 2x lopen.. want er passen maar 6 kopjes op mijn draag tray. Hi hi hi.. Altijd een leuk begin van de dag. Van die vrolijke koppies boven de beeldschermen uit.. “Double espresso for me!”

Verder ben ik heel blij dat ik vorige week de Kindle heb gekocht. Op zondagavond en maandagochtend heb ik een aantal boeken geüpload. Op de site van Amazon kan ik allemaal GRATIS boeken downloaden. En ja, dat weet ik zeker, want ik heb NOOIT mijn bankrekeningnummer doorgegeven. Hoe Amazon denkt dat ze hier geld mee kunnen verdienen.. ik heb géén idee.

Verder kun je de naam van je Kindle veranderen. Ik moet toch een beetje giegelen elke keer als ik in mijn beeldscherm zie staan: book has been uploaded on 'Sanne's Spider Splatter'.

Rond 20:00 zit ik elke dag alleen op de afdeling. Over het algemeen is vanaf 17:30 de telefoon akelig stil. Dus vanaf 17:30 tot 21:00 zit ik om mij heen te kijken. Gelukkig kan ik nog wel emails van een andere afdeling beantwoorden, maar die zijn op een bepaald moment ook allemaal op.
Dan kan ik kiezen om online spelletjes te gaan spelen op de computer.. Maar persoonlijk vind ik dat ECHT te ver gaan. Daarom heb ik iedere avond mijn Kindle meegenomen om lekker te lezen.

En voor mensen die zich afvragen hoe lang de batterij van zo'n ding mee gaat: Ik heb hem vanaf het moment van aanschaf tot vanavond (zondag 24-08) nog NIET opgeladen.Ik doe nu al een volle week met de batterij die nog niet eens voor de helft vol was. Met gemiddeld 4 uur per dag lezen. Ja, ik ben echt heel blij met mijn digi-lees-ding.

Verder is deze week heerlijk verlopen op het werk. Na de meiden-middag van vorige week zaterdag zijn alle meiden een stuk losser gekomen. We kletsen nu een stuk meer onderling, grapjes worden over een weer gemaakt en over het algemeen is de sfeer echt nog meer verbeterd. Woot woot! Leuk!

Door de weeks hebben we niet echt veel tijd gehad om wat dan ook te doen. In de ochtend waren we nog niet helemaal wakker en ik was pas om half 10 thuis. Wel kwam halverwege de week een heel leuk en goed bericht. De digitale camera die we zaterdag hebben besteld, is binnen gekomen!!

De rest:
Zaterdag 23 augustus.
Weer heerlijk over de markt gestruind, ik heb een leuke puzzel gevonden om de komende week in de ochtenden te doen. Verder weer uitgebreid boodschappen gedaan. Voor een week boodschappen + extra dingetjes. Nog niet eens 50 pond. Echt, boodschappen doen is zo heel erg leuk :p

Na het boodschappen doen kwamen Jesse en zijn moeder een kop (of 2) koffie halen. De mams van J is met de auto vanuit België gekomen en ze hebben gevraagd of ze de auto bij ons op de parkeerplaats mogen parkeren. Ja TUURLIJK mag dat. Gelijk de visitor pas op het dashboard gelegd en ze ontvoerd voor koffie.

Wat een super toffe mams heb je J! Hele enthousiaste verhalen samen over de Edinburgh Zoo en de andere dingen die ze samen hebben gedaan. Na 2 koppen koffie met stroopwafels zijn ze weer met de bus naar huis gegaan en zijn wij het centrum in gegaan omm....
De digitale camera op te halen!!

Woot woot! ( verder ben ik er he-le-maal niet enthousiast over ofzo :P) We waren eerst van plan om met de camera het centrum in te gaan, maar uiteindelijk zijn we 's middags thuis gebleven omdat de afgelopen week toch wel vermoeiend was. Ik lekker boekje lezen en Pascal de gebruiksaanwijzing van voor naar achter doorlezen en verschillende dingen van de camera uitproberen.

Rond 9 uur hadden we allebei 'lekkere trek' dus ik ben even naar de supermarkt aan de overkant van de straat gewandeld en heb daar een avond-picnic gehaald. Lekkere broodjes, smeersels, olijven.. je snapt het wel. Heerlijk dat de supermarkt tot 10 uur open is :D

In het donker ook buiten de camera uitgeprobeerd. De infra-rood functie werkt ook heel goed.

Zondag 24 augustus.
's ochtends lekker uitgebreid ontbeten en rond 10:30 richting de bus gelopen. Vandaag gaan we voor het eerst in lange tijd geplant ergens heen. Het weer werkt super goed mee. Lekker zonnetje, wolkjes drijven voorbij om te voorkomen dat het al te warm wordt en een windje koelt regelmatig de warme lucht af. We hebben een nieuwe camera (heb ik nog niks over gezegd he?? :P) dus die moet goed getest worden. Daarom: Vandaag gaan we 'Arthur's Seat' bezoeken :D

Dit is het hoogste punt van heel Edinburgh. Om precies te zijn de grootste heuvel in het midden van Edinburgh, de 'berg' steekt 250 meter boven de stad uit en er is een prachtig park omheen. De makkelijkste manier om deze plek te bezoeken is de royal mile aflopen richting het Schotse Parlement. Van daar kun je zo het park in lopen en de heuvel beklimmen.

Wij zijn met de bus vanuit ons huis naar het einde van de Royal Mile gegaan. We stapten voor het parlement uit en liepen zo de natuur in. Het was een prachtige dag samen. We hebben ruim 3 uur in het park doorgebracht. Rustig heuvelopwaarts lopen, via een prachtig glooiend pad door de groene velden en goed te doen.
Verder natuurlijk genieten van de omgeving, het prachtige weer, een ruïne van een kapel, de rust, de prachtige honden die enthousiast rond renden en natuurlijk prachtige foto's maken. Helemaal naar de top zijn we niet gegaan. De laatste 15 meter omhoog was heel rotsachtig en er liep een stroom aan toeristen naar boven en beneden om te poseren op 'het hoogste punt'. Wij zijn een stukje lager lekker op het gras gaan zitten om te genieten van de prachtige natuur. Zo hebben we een havik gezien die duidelijk op jacht was. Eerst rondvliegen met de kop omlaag, daarna 'bidden' oftewel op exact dezelfde plek blijven hangen en daarna als een speer naar beneden.

Prachtig om te zien ook dat de stad Edinburgh helemaal rondom het park 'gegroeid' is. De verschillende wijken zijn ook goed te zien. Studentenhuizen, villa's, industrieterrein.. We hebben nog gekeken of we ons huis konden zien, maar niet gevonden. Geen 'I can see my house from here' dus.. Jammer :P

Verder hebben we een foto gemaakt van een gigantisch golfparcours, voor Henk, een oud collega/teamleider van Pascal.

Natuurlijk moest ik ook even op een uitstekende rots gaan zitten om een foto te laten maken. Was best stijl naar beneden van waar ik zat :P Toen we 'genoeg' hadden gezien zijn we weer naar beneden gelopen, deze keer via een andere route. Deze was wat minder rustig, groen en glooiend.
Als in.. Het was bijna stijl naar beneden via een natuurlijk ontstaande 'trap'. We hebben amper om ons heen gekeken omdat we goed moesten opletten waar we liepen.. Nope, die route is NIET aan te raden.. Zowel naar beneden als naar boven niet :P

Beneden aan de trap gekomen weer even gaan zitten om uit te rusten. Daarna via de andere kant van de berg weer terug gelopen naar het parlement. Eerst wilden we daar weer in de bus stappen naar huis. Maar eigenlijk hadden we daar nog helemaal geen zin in. Dus de Royal Mile weer een heel stuk opgelopen en helemaal terug naar de Princess Street gelopen waar we uiteindelijk weer in de bus zijn gestapt.

Thuis aangekomen waren we allebei op, tot de sokken toe afgebrand en kort gezegd: MOE! :D
Schoenen uit en PLOF, in de stoelen neergevallen.. Foto's op de computer geladen en daarna genoten van de prachtige plaatjes.

Na even uitgerust te hebben samen gekookt en oh mjummie! Dat was lekker:
Ham-Kaas-Spek Pannenkoeken-taart! Oftewel: 8 pannenkoeken op elkaar stapelen met laagjes ham, spek en kaas ertussen en dan aansnijden als een taart. Oh heerlijk,.. echt waar.

Als toetje had Pascal Pannekoek met vanille ijs en ik pannenkoek met APPELMOES!! Hoe Nederlands wil je het hebben:P

Nu is het alweer 9 uur geweest. We zitten samen met rode wangetjes achterover geleund achter de computer. Nog even een blog typen, een aflevering van LCS kijken en daarna lekker slapen.

De komende week werk ik weer van 12.30 tot 21.00. Ik hoop dat wanneer Jesse terug komt van vakantie, ik weer mijn ochtenddienst terug krijg.. Pascal heeft tot nu toe vroege dienst. Hij moet dus beginnen om 7 uur.. We zullen elkaar dus niet zoveel zien. Hij gaat proberen om zijn dienst te verschuiven.

Mensen, ik wens jullie een hele goede week toe met veel zon, lach en plezier.

Slaap lekker.

Groetjes en tot snel.

-xxx- Sanne



  • 24 Augustus 2014 - 22:46

    Nelleke:

    Hallo Sanne en Pascal,

    Jullie hebben een leuk weekend gehad, lees ik, en volgens mij hebben jullie het goed naar je zin in Edinburgh.
    Leuk hoor, om van jullie belevenissen mee te genieten.
    Mooi dat het weer ook wat goed is, want ik weet niet of het waar is of niet, maar Schotland en regen horen wat bij elkaar, dacht ik.
    Hier was het vandaag Hollands weer, blauw met wolken en zo af en toe een bui.
    's avonds wordt het echt al eerder donker, dus de herfst ligt op de loer. Daar ontkomen we hier niet aan, en jullie ook niet, denk ik zo.
    Maar met een kindle en een mooi fototoestel komen jullie de tijd wel door. Ik wens jullie een fijne week, en tot het volgende leesverslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 32020

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: