Week 36 1 t/m 7 september, Comic-Con - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Week 36 1 t/m 7 september, Comic-Con - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Week 36 1 t/m 7 september, Comic-Con

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hallo lieve mensen

Weer een week voorbij, weer allemaal leuke dingen gedaan in het weekeinde.

De tijd door de weeks ging eigenlijk heel snel.
1, 2 en 3 september
Jesse is nog steeds op vakantie en ze hebben een Nederlander nodig voor de avonddienst dus ik ben ‘de sjaak’. Werken vanaf 12:30 tot 21:00 en vanaf 18:00 komen er eigenlijk geen telefoontjes meer binnen. Ik heb wel tijd gehad om het papierwerk in, op (en onder) mijn bureau op te ruimen, uit te dunnen en weer een beetje logisch te maken. Verder heb ik wat songteksten van Disneyliedjes uitgeprint en op mijn bureau opgehangen. Nu weet ik wat te tekst is van de liedjes die ik de hele dag door neurie (en hardop zing als er niemand meer is).
In de ochtend zet ik de muziek wat harder en rommel ik al dansend door het huis heen.

Pascal heeft deze week middagdienst, dus we zien elkaar amper. Tegen de tijd dat ik eindelijk thuis kom ligt hij al bijna te slapen en als hij ’s ochtends naar zijn werk gaat ben ik nog in dromenland.

Daarom heb ik contact opgenomen met Jesse en geregeld dat als hij terug komt van vakantie dat hij gelijk de avonddienst in gaat en ik zijn middagdienst overneem.

4 en 5 september
Diensten omgewisseld ik werk nu van 08:00 tot 16:30. Echt veel beter. Als ik thuis kom van het werk is er nog licht en heb ik daadwerkelijk nog trek in avondeten. Ik ben echt veel meer een ochtendmens dan een avondmens, dat blijkt maar weer. Gelukkig heb ik nu wel meer tijd door te brengen met Pascal en algemeen wat meer tijd om te kunnen slapen.

6 september
Vandaag hebben we weer ingesteld als rustdag. In de ochtend boodschappen doen en over de markt struinen en daarna de hele dag heerlijk in het huis rond rommelen.
Avonddienst is echt he-le-maal niks voor mij. Mijn volledige klok is omgegooid, ik ben een stuk minder energiek en ik krijg een chronisch tekort aan vitamine-zon. Nope.. niks voor mij. Gelukkig willen mijn twee Nederlandse collega’s liever geen vroege diensten nemen. Dan kan ik die claimen. Lekker om 6 uur beginnen, rond 8 uur wakker worden en om 3 uur alweer thuis.

Ik ben lekker gaan prutten. Afwassen, wasjes draaien, algemene prutjes op een andere onlogische plek neer leggen.. Dat soort dingen :P Pascal heeft ’s middags met Lia ruim een uur heerlijk kunnen bijkletsen op Skype. Dat soort dingen zijn ook broodnodig om gezond en blij te maken.

Op de achtergrond hoorde ik de woefies Luna en Sofie blaffen en op een gegeven moment reageren op de stem en het fluitje van Pascal. Luna zat achterin de tuin te blaffen, Lia zet het geluid van haar laptop wat harder en Pascal fluit een keer en zegt: Luna! Naar binnen!

Binnen 2 seconden zat de woef in de huiskamer. Helemaal verbaast, “Wat gebeurt me nu dan?” En vervolgens kwamen er 2 enthousiaste woefies het beeld in. WAAR IS DE BAAS!?!?

Jup. Wij moeten echt een keertje terug naar Nederland.. We hebben een chronisch tekort aan knuffels. Van zowel mens als dier…

Na het gesprek met Lia hadden we allebei wat afleiding nodig. Daarom op het internet kijken wat er allemaal te doen is morgen.. Op google ingetikt: ‘Scotland 7 september 2014’

Een van de eerste dingen die naar boven kwamen: Comic-con Scotland 6-7 September 2014
WHAAAAA!!! SERIEUS?? WHAAA!!! *stuiter stuiter stuiter*

Nadat Pascal mij heeft laten uitrazen (inclusief een rondje om buiten :P) hebben we gekeken wat het zoal zou gaan kosten.. Treinreis naar Glasgow, entree tickets, treinreis terug.. Jup, gaat lukken!!

Zondag 7 september
Om 9 uur de deur uit, naar de overkant lopen om verse broodjes en lekkers te halen. Om half 10 zitten we in de bus en op 10 uur stappen we in de trein. Hotseflots lekker opschieten :D

Lekker een uur in de trein gezeten. We hadden allebei iets te lezen mee genomen maar daar zijn we helemaal niet aan toegekomen. Lekker naar buiten kijken naar de prachtige natuur. Ideeën op doen om een dagje te gaan ‘treinen’ en zo de verschillende plaatsen aan het spoor te bezoeken en lekker gezellig samen kletsen.

Rond 11 uur stapten we uit de trein en stonden we midden in Glasgow. Wouw wat een verschil met Edinburgh! Waar Edinburgh een prachtige open stad is met vergezichten alle kanten op, ook al sta je in het centrum, Overal natuur, cultuur en prachtige indrukken is Glasgow toch IETSJES anders.

Voor ons gevoel staan de gebouwen veel dichter op elkaar, is er veel meer beton, zijn de gebouwen donker, hangen over ons heen en is de algemene sfeer ook veel meer ‘meh’.
Nee, wij zijn geen fan van Glasgow. Wat een wereld van verschil zeg.. De ene stad en de andere. Ik ben echt blij dat we in Edinburgh terecht zijn gekomen.

Door middel van de verschillende kaarten die overal in de stad staan lopen we naar het gebouw toe waar de Comic con wordt gehouden. Ongeveer een half uurtje lekker struinen. Ik ben blij als we na 15 minuten de grote, donkere en ‘verstikkende’ gebouwen achter ons laten en het laatste kwartiertje lopen we langs de kade in het zonnetje. Pfiew.. echt een stuk beter!!

Langzaam zien we in de verte het gebouw verschijnen. Hoe weten we zeker dat we bij het goede gebouw staan? Overal lopen mensen in Role-Play. Levensgrote karakters uit games, films, series en andere fantasiewerelden lopen om ons heen. Gelukkig heeft Pascal zijn camera bij zich, want we komen ogen tekort!

De ingang voor de kaartjes in aan de zijkant van het gebouw. Daar is een lange wachtrij gecreëerd door palen met tape ertussen, waar we rustig doorheen kunnen struinen tot het einde. Ik ben blij dat we geld hebben gepind, want voor betalen met de pin staat een rij van wel 8 hele minuten :P

Daarna lopen we de Comic-con hal in. En tjah, hoe is dat te beschrijven? Voor ieder Nerd-gerelateerd onderwerp staat wel een stand (of 6) Doctor Who, Youtube daily vloggers, League of Legends, Minions, World of Warcraft, Harry Potter, Game of Thrones, VEEEEL!!

Bijna alles wat je kunt bedenken wordt daar verkocht. Natuurlijk de games maar vooral merchandise. Kleding, Speelkaarten, Sieraden, Beeldjes, buttons, Tassen, Posters en tekeningen.. ALLES!!

We hebben daar ongeveer 4 uur rondgelopen. Gewoon rustig, handjes op de rug, genieten van al dat moois. Regelmatig even naar buiten voor frisse lucht, ogen rust geven en een broodje kaas uit de rugtas. Aan het einde van de zoveelste ronde door de hal hebben we pas geld uitgegeven. Eerst kijken, vergelijken, wil ik het echt hebben? Ik 2 buttons van my little pony (JEEEJ!!!) en samen hebben we een basis set gehaald voor het kaartspel Magic the Gathering. Speed vs Cunning
Pascal heeft daar al een heleboel kaarten van, maar die zijn veilig opgeslagen op een zolder in Nederland.

Na al het lopen, kijken en indrukken verwerken waren we allebei best wel kei kapot. Daarom hebben we besloten maar de trein terug naar het centrum te pakken, dat was weer een 20 minuten stevig doorstappen minder. Daarna met de trein terug naar huis, waar we allebei heerlijk in een boek verdiept in stilte de indrukken konden verwerken.

Thuis aangekomen natuurlijk gelijk het smel MTG opengetrokken, in beschermhoesjes gestopt en daarna 3 rondes gespeeld. Ik weet niet hoe, maar ik won deze avond met 2-1 :D

En dat was alweer een week..
Tot de volgende keer lieve mensen

Groetjes,
Sanne

  • 19 September 2014 - 14:07

    Oma:


    Lieve mensen,
    Bedankt voor je gezellige verslag weer. Erg leuk
    Wat zullen jullie moe geweest na zo'n hele dag slenteren.
    Nog een fijne tijd daar
    Lieve groetjes van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 32018

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: