Week 38 15 t/m 21 september - Misjel - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Week 38 15 t/m 21 september - Misjel - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Week 38 15 t/m 21 september - Misjel

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

21 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hallo lieve mensen in Nederland,

Deze week werk ik van 06:00 tot 14:30 en Pascal werkt van 10:30 tot 19:00.

Op maandag 15-09 en dinsdag 16-09 is er niet veel gebeurt.
Lekker gewerkt, grapjes gemaakt maar niet veel te melden.

Wo 17 september, cursusdag
Vandaag heb ik een cursus van het werk van 10.00 tot 16.00.
Het gaat over een band opbouwen met de mensen aan de telefoon. Ook al heb je ze maar 5 minuten aan de lijn, de klant moet het gevoel hebben serieus te worden genomen. Dat soort dingen.
Heel leerzaam, maar ook heel erg vermoeiend. Na 1,5 uur over te hebben gewerkt was ik blij dat ik naar huis kon. Omvallen en slapen :P
Na een uurtje plat te hebben gelegen, heb ik mijzelf naar de ASDA gesleept om boodschappen te doen. Verder ook nog wat verjaardagsversiering gehaald.

Do 18 september, nom nom dag
Om 6 uur op het werk. Gelijk begonnen met het bureau van Claire versieren. We mogen geen ballonnen hebben omdat iemand op de werkvloer hier allergisch voor is. Ik heb een lange slinger gekocht en een button die licht geeft.
Verder vanochtend allemaal plaatjes uitgeprint en vervolgens met punaises overal op haar bureau opgehangen. Toen Claire binnenkwam moest ze bijna huilen. Dit had ze niet verwacht. Mooi, verrassing is goed gelukt :D

Vandaag is onze collega Claire 30 jaar jong geworden. Naast bureau versieren is dat natuurlijk een goede reden voor een nom nom dag!! :D Ik heb weer de gezonde nomnom’s, knoflooksaus en kruidenboter meegenomen. Andere collega’s hebben ook allemaal lekkere dingen meegenomen. Diana heeft chocolade cake gemaakt en zo was er weer meer dan genoeg. Ik had mij al voorbereid en geen lunch ingepakt..

De afdelingen rondom ons kwamen toch maar even vragen waarom wij zo vaak zo veel eten hebben. Ze moesten lachen toen wij uitlegden ‘Omdat het kan’.

Vandaag is een lekker drukke dag. Mensen moeten terug gebeld worden, dingen moeten worden uitgezocht.. De tijd vliegt voorbij! Ik heb zelfs een half uur moeten overwerken!

Thuis aangekomen vind ik mijn kerel in bed. Hij is rond half 1 met buikgriep naar huis gegaan..
**Zorgzame Sanne Modus Activeer**

De rest van de middag/avond in het huis rondgedabberd, Pascal geprobeerd met rust te laten en opgeruimd/schoongemaakt. Morgen visite, dan moet het wel een beetje toonbaar zijn natuurlijk.
's avonds voelde Pascal zich niet zo heel lekker, dus we hebben heel eenvoudig gegeten: Verse pizza van de Saintbury's. Daar kun je kiezen welke pizza, welke saus, welke (3) toppings en welke grootte.. Voor £4.75 hebben we een 14” pizza, gebakken en alles. Nou, daar ga ik geen moeite voor doen voor het zelf klaarmaken :P

Vrij 19 september, visite!
Pascal voelt zich nog steeds niet lekker, hij blijft nog een extra dagje thuis en gaat het weekeind gebruiken om bij te komen.

Vanochtend met de auto naar het werk. Lekker druk begonnen met werken, mailtjes wegwerken voor de andere afdeling, etensresten van gisteren opruimen en plannen maken voor het weekeind.
Omdat ik woensdag 1,5 uur over heb gewerkt voor de cursus mag ik vandaag 1,5 uur eerder weg.
Dat komt echt HEEL goed uit. Want:
Om 12:50 landt een vliegtuig vanuit Nederland op het vliegveld van Edinburgh.. 1 van de passagiers? Misjel!! Woot Woot!

Om 13:00 stap ik in de auto, rij ik naar het vliegveld, kom ik eerst in de ‘drop zone’ terecht, waar ik NIET moet zijn, vervolgens rij ik (soms een beetje verkeert) weer terug naar de ingang waar ik uiteindelijk op de ‘short stay’ parkeerplaats terrecht kom. Ik chaotisch? Nee joh..

Vervolgens Misjel gebeld die al halverwege de 'long stay' parkeerplaats was gelopen, waar we in eerste instantie hadden afgesproken. Uiteindelijk toch op de zelfde plaats uitgekomen, zijn hutkoffer (en hem) in de auto geladen en naar huis gereden waar we rond 14:30 aankwamen.

Lekker tosties gegeten, spullen gedropt, kleingeld gepakt voor de bus en vervolgens met z'n tweeen de stad ingegaan. Op de Princes Street uitgestapt, via achterafweggetjes naar de Royal Mile gelopen, museum van de geschiedenis van de Kilt bekeken, even het kasteel binnengehuppeld en Misjel heeft gelijk een 2 daagse tour naar het noorden van Schotland geboekt. Dit zal van dinsdag ochtend tot en met woensdag avond duren. Daarna met de bus weer terug naar huis.

Via onze achtertuin (het bos) het laatste stukje terug gelopen naar huis waar we rond 18:00 aankwamen. Daarna had ik ECHT geen zin meer om te koken. Daarom samen met Misjel naar de overkant gelopen waar we 3 pizza's besteld hebben. Gisteren met z'n 2en 1 pizza.. vandaag met z'n 3en 3 pizza's. Why not? :p

Daarna alle mogelijke folders en informatie tevoorschijn getrokken die in ons huis rondslingerd en voor Misjel neergegooid. Samen hebben we een weekplanning in elkaar geflanst om zoveel mogelijk van Schotland te zien in de week dat hij hier is. Zondagochtend 28 sept. 6.00 uur vertrekt zijn vliegtuig weer terug naar Nederland.

Na het plannen trok Misjel zijn setjes Magic tevoorschijn en hebben we nog een paar potjes Magic the Gathering gespeeld. Daarna gaf ik het op en ben ik het bed in gedoken.

Za 20 september, Stirling Castle
Soort van uitgeslapen, ontbeten en naar de winkel. We wilden ook nog even over de 2e hands markt struinen maar helaas werkte het weer niet mee. Mist, kou, regen, blech.. Er stonden wel mensen op de markt maar alles was afgedekt met plastic. Daarom gelijk doorgelopen de winkel in.

Binnen de standaard weekboodschappen gedaan + een beetje extra. Een extra eter brengt natuurlijk ook extra boodschappen mee. Daarna nog even naar de kledingafdeling gelopen om Misjel te laten zien hoe giga groot de ASDA is. Terwijl we daar liepen kwamen we ook langs een schoenenafdeling en Pascal zegt heel droog: Je had toch nog schoenen nodig? Wat denk je daarvan?
5 minuten later, Sanne heeft een paar schoenen gevonden. Zo makkelijk dit :P Gewoon een paar blauw/bruine gympen. Het zal me niks verbazen als het mannenschoenen zijn. Maakt mij niet uit, ze zitten lekker en ze zijn waterdicht.. dit in tegenstelling tot mijn oude gympen waar langszaam toch wel de gaten invielen.

Afgerekend, auto volgeladen en naar huis gereden. Best wel handig, een paar extra handen, nu kunnen we alle boodschappen in 1 keer de trap op zeulen.

En het is zaterdag middag en we hebben visite.. dus?? Giga-Sanne-Lunch!!
Halve kilo gehakt, 7 eieren, paprika, champignons, lente-ui.. je begrijpt het wel.
En oh jah,.. ook nog een heel stokbrood. Er bleef zelfs nog eten over.. en met 3 bunkeraars betekend dat, dat er heel veel eten was :p

Nadat het eten naar binnen gewerkt was zijn Misjel en ik in de auto gestapt. Pascal is thuis gebleven, die gebruikt vandaag om nog extra energie op te doen en te ont-zieken.

Op weg naar Stirling bedacht ik mij ineens dat het laatste stukje een smalle klinkerweg, stijl omhoog is waar de auto regelmatig moet stilstaan in de rij naar de kassa om een parkeerkaart te kopen.. uh-oh.. Els vind stationair draaien niet zo leuk, en zeker niet tegen een stijle helling op.. hmm..

Onderweg naar Stirling slaat het weer totaal om, regenwolken verdwijnen, het wordt lekker warm weer en de lucht doet goed zijn best om strakblauw te worden. Aangekomen bij het kasteel is het al lekker warm en ik ben blij dat we niet in een rij hoeven staan om parkeerkaartjes te halen. Snel Els geparkeerd in de schaduw en een vreugdedansje gemaakt. We zijn heel aangekomen en de auto is niet oververhit geraakt!!

De jas heb ik in de auto achtergelaten en de trui om de heup geknoopt. Het grootste deel van de dag hebben we heerlijk in een t-shirt rondgestruind. Alleen binnen af en toe een extra laagje aan.

We hebben de hele dag door het kasteel heen gestruind, maar vooral buiten doorgebracht. De actrices die rondliepen waren ook heel erg goed. Zo was er een dame die net ging zitten op het moment dat wij de kamer binnen waren gelopen en gelijk weer opstond..
Sanne: “No please, stay seated, take a bit of a break.”
Dame: “Yes, I am quite tired, did you know this dress I am wearing is a total of 14 pounds?”
En vervolgens kwam er een STROOM aan informatie, perfect aansluitend op alle reacties die wij gaven. Die vrouw kwam geen moment uit haar rol. Prachtig gewoon.

In de volgende kamer die we inliepen liep ook een actrice, geen oogcontact maken, op haar nagels bijten en duidelijk 'niet op haar gemak'. Heel goed in haar rol als kamerdame. Wij hebben haar genegeerd en zijn vervolgens doorgelopen waarna ik mij bedacht: Wat als iedereen dat doet? Je ziet een actrice die volgens haar rol niet zomaar mag beginnen met praten. 'Only speak if spoken to'.

Niemand praat vervolgens met haar.. Heeft ze een heel verhaal ingestudeerd over haar leven aan het hof, kan ze het aan niemand vertellen! Lijkt me best rot :P

Na bijna het hele kasteel te hebben gezien zijn we buiten op een grasheuvel in de zon gaan liggen. Lekker een half uur niks doen en over Schotland gerelateerde onderwerpen praten.. *not* Dispicable me, PAPOI! Liedje van de minions: Underweaaree!!

Rond 17:00 zijn we weer in de auto gestapt op weg naar huis. Bewust de touristische route gevolgd en Els raakte niet oververhit, maar jah... bijna de hele rit was bergafwaards.
's avonds heerlijk gegeten en daarna een potje Harry Potter Cluedo gespeeld. I WON!!
Mevrouw Rommella had gezien dat Kwast vergetelheidsdrank had gevoerd aan Ron. 't is maar dat je het weet.

Zo 21 september, Wandeling door het centrum
Vandaag laat opgestaan (8 uur) huisje opgeruimd, afwas gedaan, ontbeten en daarna met z'n drieen om 10:50 de bus gepakt naar het centrum.
Via Princes street, Waverly Bridge Over Ramsal Lane naar Castle hill. Daar hebben Pascal en ik onze buspas voor de komende maand opgeladen.

Achter de Royal mile terug gelopen naar het weverij museum waar we ruim een half uur hebben rondgelopen. Misjel en ik wilden eigenlijk wel een kilt uitproberen en hier een foto van maken maar dat was helaas niet toegestaan. Alleen passen om aan te schaffen.. Jammer hoor.
Dit kwam omdat je voor £ 24.95 met z'n tween in een officieel kostuum op de foto kunt.. en als je dan gratis op de foto gaat is dit natuurlijk niet goed voor de zaken.

Daarna doorgelopen naar de Whisky Experience. Misjel gaat hier volgende week heen maar wij wilden ook even kijken in de shop. Daar staat (bijna letterlijk) de wereld aan whisky's te koop. Ook een fles voor £ 14.500,-. WAIT WHAT!! Natuurlijk wel even een foto van gemaakt. Een fles van Echt kristal, gouden versiering op de fles. En dan weet ik zelfs niet wat voor whisky erin zit..

Vervolgens zijn we de Royal Mile opgelopen waar een goed doel stond om geld te verzamelen. Normaal lopen we daar met een grote bocht omheen maar nu toch even niet.. Waarom niet? Het was een goed doel voor de opvang en verzorging van UILEN!! En ze hadden ook 2 uilen op de arm!

De grootste uil was 13 weken oud, de kleine was een half jaartje oud. Ik ben even de rasnamen kwijt. Voor een 'bijdrage' van £3,- mocht een uil vastgehouden worden en voor een kleinere bijdrage mocht een van de uilen geaait worden. Ik gelijk in mijn tas gedoken voor kleingeld en de uil geaait natuurlijk. Ik schrok wel even toen te uil naar mij hapte, maar toen de dame zei 'It does not hurt, she just looks if you are edible.' Liet ik het toe. Geloof mij, zo'n uil van een paar kilo die haar snavel om je vinger heen sluit, toch wel eng hoor.. maar het voelt alsof je een knip beweging maakt met je eigen vingers. Oftewel: je voelt haast niks.

Toen zag ik Pascal, zijn ogen glinsterend en een dikke glimlach om zijn mond. Paaahaaas?? wil jij toevallig wel die uil op je arm? *Pascal knikt heel enthousiast* Natuurlijk wilde hij hier geen foto van gemaakt hebben, dus dat hebben we niet gedaan.. maar meneer Pascal heeft dus wel een giga uil op zijn arm gehad terwijl hij het dier recht in de ogen keek en kon aaien. Pfff. 3 pond.. Volgende week weer :D

Daarna doorgelopen en heeft Misjel ons heeft getracteerd op lunch. Na de lunch de gehele straat uitgelopen tot aan het Hollyrood Palace en Hollyrood parc. Onze ogen uitgekeken naar handgemaakte notitieboeken, zwarte kerstbomen in winkeltjes die het gehele jaar open zijn, een winkel voor handgemaakte Fudge en nog veel meer.
Onderaan de Royal Mile hebben we Misjel laten zien waar hij maandag de berg op moet lopen om Arthur's Seat te bereiken. En waar NIET heen te gaan om de trappen te ontwijken.

Vervolgens terug de Royal Mile opgelopen, onder de brug door naar de Princess mall. Daar hebben we even gezeten om onze trillende benen rust te geven. We hebben vandaag al aardig wat grijze kilometers gelopen en schuin omhoog, schuin omlaag... best vermoeiend.

Daarna doorgelopen naar de bus, onderweg zagen we nog een protestgroep met spandoeken voor 'peoples climate march'. Iets met vredestekens en een vreedzaam protest. Thuis nagekeken en het bleek wereldwijd te zijn om aandacht te vragen voor de natuur in de climate converentie die binnenkort door de grote landen wordt gehouden.

Vervolgens met de bus naar huis waar we om 16.30 aankwamen. Ik was best moe en daarom ging ik 'even' in bed liggen om uit te rusten. Om 18:00 werdt ik wakker gemaakt door Pascal. Blijkbaar was ik iets vermoeider dan verwacht.
Vervolgens met z'n drieen stokbrood met knoflooksaus en kruidenboter nommen terwijl we aan het koken waren. Kip en aardappels uit de oven.. ach wat zijn we toch weer zielig.

De avond gevuld met een samenvatting maken voor deze blog en daarna omvallen in bed.

Pff best vermoeiend zo'n weekeind. Komende week maar weer uitrusten op het werk :P

Slaap lekker lieve vrienden en familie in Nederland,
Tot snel.

Knuff,
Sanne

  • 24 September 2014 - 09:23

    Oma Mien:

    Wat een geweldig relaas weer Sanne,van jullie doen laten daar, en zo lang......
    Jullie hebben ook best wel een druk leven daar, maar ook wel goed.
    Veel plezier en succes in de komende tijd en ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Zo raak ik ongemerkt een beet bekent met een land waar ik nooit geweest ben, leuk
    Lieve groeten ,ook voor Pascal van Oma

  • 24 September 2014 - 17:25

    Renske:

    Gaaf om te lezen. Leuk dat misjel er was!

    Ik vergeet steeds de tekening van Simen op de post te doen. ik krijg dagelijks een reminder, maar mis hem steeds. beetje chaos met dingen regelen. Zp, volgens mij heb ik de tekening voor jou gemaakt gevonden. Hij is kreukelig, maar dat komt omdat Simen dan gelijk de tekening wil oprollen om hem cadeau te geven ^^

    Grote knuffel, zie ernaar uit om je te zien!

    Oh ja, heb een nieuwtje, zal het zo even mailen ;)

    Rens

  • 24 September 2014 - 21:36

    Pappa Sjoerd:

    Wat weer een leuk verslag.
    ik kijk al naar jullie uit
    liefs
    Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 32001

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: