Week 39 22 t/m 28 september Misjel 2 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Week 39 22 t/m 28 september Misjel 2 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Week 39 22 t/m 28 september Misjel 2

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hallo lieve mensen in Nederland,

Weer een week verder, weer een week voorbij. Er kan best veel gebeuren in 7 dagen tijd!

Maandag 22-09
Sanne:
Ugh.. verslapen.. Pascal maakt me om 06:16 wakker terwijl ik om 6 uur moet beginnen.. prut prut.. Opspringen, rondrennen en dingen in een tas gooien, tanden poetsen, autosleutel pakken en om 06:45 ingelogd op het werk. Tada! Zo doe je dat. *oeps*

Om 10:00 Sykes Pride Ambassadeur Meeting. Heel veel geleerd, een boekwerk gekregen met vragen die gesteld kunnen worden en de juiste antwoorden. Verder vroegen ze of wij nog een leuk idee hadden voor het organiseren van activiteiten binnen het gebouw.
Natuurlijk! *brainfart van Sanne*De herfst is vandaag begonnen, ‘Decorate your desk!’ En verder is het Halloween over 5 weken,.. Ook je bureau versieren + verkleed komen!

Eigenlijk was het gewoon een grap, maar er werd heel serieus op ingegaan. ’s Middags een email gestuurd met basis informatie over mijn ideeën.

Misjel heeft vandaag Arthurs Seat en de tweede heuvel ernaast beklommen. Daarna via Royal mile naar Carlton Hill gewandeld. Holy kanonne dat is een eind! ’s Avonds foto’s gezien van de route die hij heeft gelopen. Dat is echt wel een aantal grijze kilometers. Verder heeft hij een doos vol Fudge voor ons gekocht. Oh mjummie!! Daar gaan we dit weekeind van genieten :D

Verder een potje Magic gespeeld tegen Misjel en ik ben gigantisch ingemaakt..

Dinsdag 23-09
Sanne:
Vandaag wel op tijd op mijn werk. Julien heeft vandaag aangegeven dat aanstaande vrijdag zijn laatste dag is. Hij gaat terug naar Parijs om te studeren. Natuurlijk ga ik dan een afscheids- nom-nom-feestje organiseren! Gelijk mailtjes de deur uit om dat te regelen.
Verder een mail gekregen van Alice, de chef van de Sykes Pride. Ze is serieus geïnteresseerd in mijn ideeën rondom Halloween en Herfst. Of ik een document wil opstellen met al mijn ideeën uitgewerkt, de prijzen die gewonnen kunnen worden en do-and-don’ts.
Natuurlijk wil ik dat! Lekker de hele dag druk bezig mee geweest. Omdat ik vorige week een half uur heb overgewerkt en gisteren 45 min te laat was, werk ik vandaag ook nog 15 minuten over. Is dat ook weer recht getrokken.
Pascal heeft gisteren zijn uren omgewisseld. Hij werkt vandaag vanaf 7 uur, dan zien we elkaar tenminste nog.
Na het werk allebei zo moe dat we even gingen liggen.. om 6 uur weer wakker geworden en geen zin meer om te koken: Pizza!!
Na het eten ons even een half uurtje ‘boos’ gemaakt en heerlijk door het huis geroust. Opruimen, schoonmaken.. dat soort dingen, daar hebben we dit weekeinde geen tijd voor gezien.

Misjel is vanochtend om 8 uur in de bus gestapt voor een 2-daagse tour rond noord Schotland, die komt morgenavond wel weer ergens terug.

Woensdag 24-09
Vanochtend samen opgestaan. Ik ging een uur eerder weg naar het werk. Tijdens mijn lunchpauze kwam ik hem ook ineens tegen, dat gebeurt echt nooit! Normaal zien we elkaar de hele dag niet, ook al werken we in hetzelfde gebouw.. Nu konden we lekker samen lunchen en even frustratie uiten. Is soms ook lekker. Even klagen over een klant die we net aan de telefoon hebben gehad.

’s Avonds lol-esports kijken. Misjel komt rond 21.00 terug van zijn twee dagen Highland. Wijntje erbij en verhalen vertellen. Hij was bang dat hij in een groep van 80+ers zou komen, maar hij zat in een 16 koppige groep met voornamelijk leeftijdsgenoten. Was dus wel een geslaagde reis.

Donderdag 25-09
Misjel is vanochtend naar een hostel in de stad gegaan. Lekker student spelen en dan is hij dichter bij het centrum ‘waar alles gebeurt’.

Pascal moet weer om 9 uur beginnen helaas. Zijn tijden worden deze week nogal omgegooid. Vandaag desk-tidy-day. We moeten allemaal ons bureau extreem opruimen en we worden zelfs gecontroleerd. Pugh, lijkt wel een basisschool.. Als ze ook mijn lades willen inzien ga ik toch een beetje steigeren. Achteraf bleek ook dat die persoon niet eens had mogen vragen in mijn lades te kijken. Ik was de eerste die hierover protesteerde. De rest van de vloer (ruim 40 man) had het met gemor toegestaan. Moet je net mij hebben, deze Nederlandse dame houd haar grond wel! :P

Rond 13:00 ineens rumoer op de vloer een dame valt ineens om in het meidentoillet. ‘No worries, stay calm and call the first aid, she is having a seizure.’ Wait wut? No worries? Gelukkig werd alles goed geregeld en binnen 30 seconden lag ze in de juiste houding, werd iedereen weggestuurd en gingen de lichten van de wc uit.Binnen 5 minuten was iedereen weer aan het werk. Blijkbaar was dit 2 weken geleden ook gebeurd. De BHV’ers hier zijn goed getraind, dat is duidelijk.

Daarnaast heb ik 2 kaartjes voor de Sykes Winterball van 1 november binnen. Dresscode: 1920’s Dress preferred. (No Jeans, Trainers or foodball colours) AWESOME!!

Zo maak je nog wat mee op een dag.

Na het werk in bus 25 gestapt naar het centrum. Morgen laatste dag van Julien en ik wil zijn bureau een beetje aankleden. Verder heb ik geen zin om met het mooie weer de hele dag binnen te zitten. Lekker een paar uur in de stad gelopen, onderwijl op zoek naar bureau aankleding. Daarna de bus gepakt naar de ASDA en daar boodschappen gedaan voor het avondeten en het afscheids-nom-nom-feestje van Julien. Leuke Good luck banner gevonden en knutselspul in huis gehaald.

Daarna doorgelopen naar huis. Ik kwam 10 minuten eerder thuis dan Pascal. Ik moest tot 14:30 werken en hij tot 17:30. Jup, lekker een paar uur in de stad gewandeld.

’s Avonds weer live gekeken naar lol e-sports. Ik heb onderwijl het eten klaargemaakt en na het eten heb ik een aantal afscheids-kaarten gemaakt voor Julien. Logo van Slytherin (house of harry potter waarin hij is ingedeeld, ik ben Hufflepuff), Bye bye met giga veel glitters en een heel slecht getekend plaatje van zijn hoofd.

Vrijdag 26-09
Vanochtend met een tas vol voedsel in de bus naar het werk. Tussen 6 en 8 het bureau van Julien helemaal versierd met vlaggetjes en uitgeprinte plaatjes. Natuurlijk ook van ‘King Julien’ van Madagaskar. Lekker de gehele dag gewerkt, ondertussen steeds even langs het bureau met eten lopen. De kaarten worden langzaam volgeschreven met domme teksten. Mijn collega’s zijn helemaal enthousiast over het feit dat ik de kaarten zelf gemaakt heb en het feit dat we nu stiften, potloden, lijm en glitters op de afdeling hebben.. Uh oh.. wat heb ik gedaan? Mijn gedrag is besmettelijk :P

Verder een ‘dankjewel’ email gekregen van Janette en Alice, de hoofd van de afdeling HR, waar ook Sykes Pride is. Ze zijn echt heel blij met mijn input over het organiseren van alle dingen de komende maand. Ze weten niet zeker of het gaat lukken dat maandag het decorate-your-desk gedeelte al in gang wordt gezet. Blijkbaar is het toch moeilijker organiseren dan gedacht.
Ik krijg vanzelf wel een email als ze mijn hulp nodig hebben. Even logisch nadenken, taken delegeren en spijkers met koppen slaan… Oh wacht, dat is blijkbaar typisch Nederlands.. *giechel*

Net een gesprek gehad met Greta (mijn teamlead/TL), blijkbaar doet iedere afdeling apart iets organiseren voor Halloween.. Allemaal goed georganiseerd weer.. *zucht* iedereen is er enthousiast over maar wacht af wat een andere groep doet… *dubbel zucht* MENSEN!! SAMENWERKEN!! Alle budgetten op 1 grote hoop. Een team met enthousiaste mensen samenstellen die gaat brainstormen en massa is kassa,.. hopla!

*Sanne duikt achter de computer, typt even een mailtje naar Greta en voegt hier alle info aan toe die ze al heeft verzameld.* Zo.. Stuur DAT maar even het gebouw rond. Ik ga naar huis.. Tot maandag! :P

Julien was trouwens super blij met zijn kaarten. Iedereen had wel iets persoonlijks erop gezet of een tekeningetje gemaakt. En iedereen zit nu ook onder de glitters die van de kaarten afvallen (bedoeld en onbedoeld).

Vanuit het werk lekker het bos in gegaan. Met mijn kindle langs de rivier gaan zitten en ruim 1,5 uur in het zonnetje gelezen. Vogelgeluiden, kabbelend water, strakblauwe lucht en een lekker warm zonnetje. Dat is het leven mensen. Op de terugweg mooie bladeren opgepakt en thuis in een telefoonboek gelegd. Dat boek moest ik wel uit het plastic halen, nog nooit gebruikt.

Is er iemand die nog ooit een telefoonboek gebruikt? Behalve voor het drogen van bladeren?

Verder lekker rustig aan gedaan. Het is weekeind mensen!! YES!

Zaterdag 27-09
Vanochtend weer lekker samen boodschappen gedaan en over de car bootsale gelopen. Pascal heeft voor de maand augustus weer een bonus gekregen voor zijn goede werk. Die bonus wordt uitbetaald in tegoedbonnen, niet in geld. Deze maand heeft Pascal gekozen voor ASDA vouchers. Dus bij de kassa hadden we een stapeltje 10 pond pasjes in de handen.
'44 Pound please', 34, 24, 14, 4, This voucher still has 6 pound on it...

Kijk, dat is nog eens leuk boodschappen doen :P

Ondertussen contact opgnomen met Misjel. Om 13:00 afgesproken in het centrum. Pascal is lekker thuis gebleven, energie opdoen en bijkomen van de werkweek. Ik stuiter wel lekker door.

Samen met Misjel een Schotse fotoshoot gedaan. Ieder in een Schots costuum. Ieder een foto laten uitprinten en alle foto´s aangeschaft op CD. Daarna Misjel ´gedropt´ bij Edinburgh castle en via het centrum terug gedabberd naar de bushalte aan princesstreet.

Om 16:00 weer thuis. Lekker in een hoekje gekropen met een boekje. Rust.
's Avonds nog ruim 1,5 uur via Skype gekletst met Ellen en Sven. Plannen gemaakt voor wanneer we naar Nederland komen in November. Wait wut!! YES!! We hebben allebei 2 weken vakantie opgenomen om vrienden en gezin te kunnen huggen.

Met de boot heen en met het vliegtuig terug. Auto laten we in Nederland achter. OF we verkopen deze als we in Nederland zijn, of we laten haar achter om door anderen verkocht te worden. De auto gebruiken we nu maar 1 keer per week, om boodschappen te doen. Verder gebruiken we bijna dagelijks de bus. Met 2 fietsen en fietstassen kunnen we hetzelfde doen. En ach, mochten we een keertje een weekeindje weg willen, huren we gewoon een auto.

Rond half 8 kwam Misjel met koffer en al terug uit het centrum. Wij zijn dan nog met Ellen en Sven aan het kletsen. Rond half 9 brak ik ongeveer af bij de enkels.

Lekker slapen. Pascal bleef wakker en maakte mij om 23:30 wakker.. *UGH..*

Opstaan, kleding aan, wakker worden en de auto in gaan.. Misjel naar het vliegveld brengen.
Hij gaat weer terug naar Nederland, zijn vakantie is voorbij. Daarna rustig terug naar huis rijden en verder slapen.. *snurk*

Zondag 28-09
Dan zijn we alweer bij vandaag. Vanochtend pas om 10.30 het bed uitgekomen. Rustig wakker worden, kopje koffie, uitgebreid ei-ontbeit. Huisje opruimen en kijken wat we voor de rest gaan doen.

Morgen weer beginnen om 6 uur. Pascal draait deze week vanaf 8 uur. Dus we hebben de avonden weer samen.

Groetjes uit Schotland!
Sanne

  • 28 September 2014 - 15:29

    Berdien:

    Mooi verslag weer.
    Ik kan me wel voorstellen dat jullie zo af en toe 'afbreken bij de enkels' met dit levenstempo.
    Niemand kan jullie 'verwijten' dat je niet alles uit je leven haalt :-).
    Leuk november in Nederland. Dat wordt plannen 8-) anders wordt je geleefd, maar dat zijn jullie wel gewend.

    Ik hoor het wel of je nog een gaatje voor ons hebt.

    Dikke hug!

  • 30 September 2014 - 21:00

    Regina:

    Hallo Sanne en Pascal

    Jullie zijn ontzettend druk geweest met het werk en Sanne heeft weer van alles georganiseerd maar ja laat dat maar aan Sanne over fijn dat jullie straks twee weken vakantie hebben en naar Nederland komen om familie vrienden en kennissen te bezoeken .
    ik wens jullie voor de rest een hele goede week en Sanne succes met het organiseren van de herfst en hello ween nu hartelijke groetjes van Regina

  • 30 September 2014 - 21:58

    Henk:

    Hoi Pascal en Sanne,
    Als ik het zo lees moeten jullie heel hard werken maar gaat het heel goed met jullie. Blij dat jullie samen in Edinburgh werk hebben? Moet nog steeds een hele uitdaging zijn om in een andere cultuur te leven. De open Nederlandse cultuur, waarbij alles gezegd moet kunnen worden, wijkt niet veel af van de Engelse humor, maar is toch significant anders. Als jullie naar Nederland komen en zin hebben (of voor Pascal alleen) kan ik in november iets organiseren met Fred, David en Jacques, een hapje eten of zo en even bijpraten. Geef even aan of jullie daar tijd voor hebben. Ik kan mij echter ook voorstellen dat jullie vooral met de familie door willen brengen.
    Bedankt voor alle leuke verhalen tot nu toe en ik hoop dat jullie dat lang volhouden.
    Tot horens en hopelijk ook een keer tot ziens.
    Henk

  • 04 Oktober 2014 - 17:19

    Tante Jonny:

    Hele goede tijd in november in Nederland!
    Misschien ontmoeten we elkaar nog en anders,...gewoon lekker genieten!!

    Ik denk aan jullie,vooral in gebed...!
    Liefs, Jonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 32019

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: