Week 40 29-09 t/m 5-10 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Week 40 29-09 t/m 5-10 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Week 40 29-09 t/m 5-10

Door: Sanne van Dijken

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Week 40
Vorige week elke dag een stukje geschreven op het werk. Mede omdat er in het weekeinde niet veel was gebeurd, is het ook daadwerkelijk in de blog terecht gekomen. Kijken hoe het deze week loopt.

Maandag 29-09-2014
Vannacht amper geslapen. Pascal had vorige week last van verkoudheid, nu heb ik de sniffels. In de kast gedoken en daar kwam ik zowaar nog een potje Etos neusspray tegen.. gelukkig maar..

Natuurlijk vervolgens de neusspray vergeten mee te nemen naar het werk.. Zucht.. maar goed..
Vandaag op het werk een email gekregen. Iedereen in mijn team is ziezo 25 december vrij. Hoera!! Ik heb de gehele week vrij gevraagd, maar dit is al super lekker. We krijgen eind deze week te horen wie wanneer vrij is.

Verder heeft een afdelingschef van een andere afdeling mijn hulp ingeroepen voor het ontwerpen van posters voor de Halloween party. Blijkbaar is er een internationale groep opgezet om dingen te organiseren voor alle Sykes vestigingen in heel Europa. En ik mag helpen met het mede-ontwerpen van bijvoorbeeld de posters! Ik krijg vanmiddag de mail toegestuurd zodat ik morgenochtend aan de slag kan.

’s Middags naar huis. Ben moe, heb het warm en heb nergens zin in.. Pff wat vermoeiend als je neus verstopt is.. 's avonds hebben we allebei geen zin om te koken. Daarom heeft Pascal lekker tosties gemaakt. Daarna lekker in bed gaan liggen met een boekje.

Dinsdag 30-09-2014
Vanochtend gelijk enthousiast begonnen met de posters voor de Halloween party. Plaatjes zoeken, teksten schrijven, spullen samenrapen. In de loop van de dag mijn info doorgegeven. Ik hoop dat ze er wat aan hebben.

Verder is vandaag de herfst-competitie online gegaan!
'On your own, or as a team decorate your desk space with an autumnal theme and you could win some Pride points. Starts: Monday 29th September, Finishes: Friday 10th October. Email pictures of your desks with your name and department (and those of your team mates for a team entry) no later than 5pm on Friday 10th October. Winners will be announced the following week. A prize of £50 of Pride points will be awarded to the best individual and best team entry.'
Dan voel ik mij toch wel een beetje trots. Ik ben 1 van de organisatoren van deze competitie en het staat gewoon op het web! Lekker de hele dag gewerkt, onderwijl met Claire ideeën uitgewerkt wat we met de afdeling willen gaan doen, versieren enzo.

’s Middags met Claire het centrum in. Ze begint echt steeds meer te lijken op een andere dame met een C die in Nederland woont. We hebben heerlijk in het winkelcentrum rond gelopen. Winkel in, winkel uit.. Ideeën opdoen en dingetjes aanschaffen om de afdeling te versieren. Verder lekker Disneyliedjes zingen. Claire in het Frans, ik in het Nederlands..
“In ons dorp, is het altijd rustig… Nee iets nieuws, dat gebeurd hier niet!!” (Belle en het beest)
“Onze wereld is mooi. Spannend, schitterend, stralend. ’t Is een wereld waarin je al je zorgen snel vergeet.” (Aladin)
“Laat je leiden door je goed vertrouwen, 1 ziel 2 werelden. Volg je hart, het lot bepaald, de levens die we zien!” ( Tarzan)

Oke, oke, ik hou al op! :P Je had de mensen op straat moeten zien.. heel verbaast kijken… Wut? Mogen 2 dames (30 en 25) niet luid lachend en zingend over straat lopen? Uiteindelijk bijna 2 uur in het centrum rondgebracht en het wereldbedrag van 8 pound uitgegeven.. poeh poeh..
Dat gaat leuk worden de komende dagen. Op het moment dat het wat rustiger is tussen het beantwoorden van telefoontjes en emails door, kunnen we de afdeling langzaam ombouwen naar een herfstlandschap.

Rond half 6 was ik weer thuis. Samen met Pascal gekookt, huisje opgeruimd en daarna weer vroeg gaan slapen.

Woensdag 01-10-2014
Vandaag voel ik mij al een stuk beter. Goed geslapen vannacht. Met poster-gum een aantal bladeren aan de muur gehangen. Die had ik vrijdag meegenomen uit het bos en in een telefoonboek gedaan. Dat ziet er al gelijk goed uit!

Verder een deel van mijn bureau leeg gegraven om plek te maken voor mijn herfst landschap. Ik heb nog stiften en potloden liggen van het maken van Julien’s kaarten.. Dus ’s ochtends wat tekeningen uitgeprint en tussen mails en telefoontjes door wat ‘woodland creatures’ oftewel bosdieren ingekleud en pootjes onder gemaakt zodat ze rechtop kunnen staan.

’s Middags komt Greta naar mij toe, of ik een minuut de tijd heb om te praten.. uh oh..
‘Sanne, is it correct that you asked the entire week of Christmas as a holiday?’
Uhm… Yes?? Well, I am sorry to tell you but I had to decline some requests..
Oh prut..

JOKING!! You got the entire week off!!
WHAA!!! YES YES YES!!

Oke, dat had ik verdiend.. ik had gisteren en vandaag Greta een paar keer goed te pakken gehad... En nu had ze mij goed te pakken.. Maar oke, ik ben de hele week van Kerst gewoon vrij!! Whoei!
Nu moet ik erbij vertellen dat kersttijd in Edinburgh echt super groot gevierd wordt. Een kerstmarkt door het gehele centrum heen.. Bomen in het park worden versiert met honderden lampjes en alles versiert. Ik heb er zin in!

Pascal heeft ook de hele week vrij gevraagd.. hij krijgt het antwoord pas over een paar weken te horen. Spannend!

’s Middags weer lekker het bos in. Extra versiering voor mijn herfst landschap zoeken. Boomschors, denneappels, kastanjes, noem maar op.

Donderdag 02-10-2014
Claire is ziek vandaag, dus ik zit van 6 tot 8 ‘alleen’op kantoor. Veel tijd om de boel te versieren dus. Verder vandaag te horen gekregen dat we volgende week gaan verhuizen naar een ander kantoor. Sykes is de kantoorruimte aan het omgooien. Kleinere afdelingen gaan naar een pand aan de andere kant van de parkeerplaats en de grote afdelingen krijgen meer groeiruimte in het hoofdgebouw.

Verder lekker gewerkt vandaag.

Vrijdag 03-10-20
Om half 4 mijn bed uit... uch.. daarna krijg ik een sms van Claire. Blijkbaar werkt ze wel vandaag!! *Sanne duikt terug het bed in* Nog heerlijk een uur slapen :D
Gewoon om 6 uur beginnen. Op het werk mijn herfst-decoratie-dinges afgemaakt. Nu met bladeren, papieren diertjes en verdere decoratie. Volgende week de foto’s opsturen om mee te doen met de wedstrijd.
’s Middags lekker in het huisje rondgedabberd. ’s Avonds pizza gehaald aan de overkant. Ik had echt geen zin om te koken.

Zaterdag 04-10-2014
Dierendag!!
Dit doet mij denken aan mijn vorige werk, in Nederland. Daar werkte ik in een dierenspeciaalzaak (Pets Place Nunspeet). Dierendag op zaterdag.. dat betekend smink, verkleedpartijdjes en heel gezellig de hele dag rondstuiteren in de winkel. Hier in Schotland is dierendag veel minder bekend. Eigenlijk helemaal niet. Verder is vandaag de trouwdag van mijn zus en zwager.
Gefeliciteerd Renske en Mark!

Vanochtend weer lekker over de markt gestruind en boodschappen gedaan. Verder een heerlijke rustige dag gehad. Ik hoor soms mensen klagen dat het heel saai als je niet met elkaar praat. Daar ben ik het niet mee eens. Het is soms heerlijk om naast elkaar te zitten, ieder verdiept in zijn of haar eigen ding, maar toch samen zijn.
Het volgende heb ik vandaag op facebook gezet:

Silence
It isn't always bad
Just sitting next to each other
doing your own thing
sometimes looking to each other and smile
and going back to what you are doing
Knowing you don't have to say anything to say everything
Silence

En daar ben ik het nog steeds mee eens. Pascal was aan het gamen, ik zat een boekje te lezen. Af en toe keken we opzij, keken we elkaar aan, even glimlachen en daarna weer door gaan met ons eigen ding. Heerlijk. Even weer energie opdoen voor de komende week.

Verder lekker in het huisje gerommeld.

Zondag 05-10-2014
Tijd om weer wat te gaan doen. Daarom in de bus gestapt naar het centrum.
Vandaag zijn we naar ‘Royal Botanic Garden Edinburgh’ (of RBGE in het kort) geweest.

De entree is gratis en we hebben super genoten van alle prachtige bloemen en planten die buiten bloeiden. Ook al is het hier nu herfst en zijn de meeste planten wel uitgebloeid, er is nog meer dan genoeg moois te zien. Vooral de overgang van zomer- naar herfstkleuren vond ik persoonlijk prachtig. Te zien dat de natuur langzaam overgaat naar de winter, en zich beschermt tegen de kou om in de lente weer opnieuw te beginnen... En ondertussen nog prachtige kleuren kunnen voortbrengen. We hebben zo min mogelijk over de betonnen paden gelopen en zo veel mogelijk kris kras over de ‘graspaden’ over de kleine weggetjes tussen de planten door. Prachtig gewoon. Als je denkt dat de herfst vooral dode planten, donker bruin en oranje is.. think twice.. Rood, oranje, roze, geel, groen, paars.. prachtige kleuren geeft de natuur nog weer in de herfst.

Naast de gewone ‘botanic garden’ zijn er ook nog ‘glasshouses’ waar bloemen en planten van over de gehele wereld worden gehouden in een verwarmde omgeving..

En whouw wat was dat mooi! Iedere kas was een ander deel van de wereld.. en ze zijn zo onderhouden dat de planten gedeeltelijk de ruimte krijgen om te ‘woekeren’. Zo staan de planten niet netjes in rijen maar groeien over en door elkaar heen. Verder zijn de paden niet rechttoe- rechtaan maar kronkelen door de kassen heen. En soms moesten we echt om de planten heen lopen of zelfs bladeren opzij duwen omdat ze gewoon over de paden heen groeien!!

‘Get your tropical helmet ready, we are going on an adventure!!’

Pascal had vandaag natuurlijk zijn digitale camera bij zich. Hij heeft een paar (293) fotos gemaakt... Vooral in de kassen natuurlijk. Waar ik vooral overzichtsfoto’s zou maken, zat hij op zijn hurken een foto te maken van 1 detail die ik totaal over het hoofd had gezien omdat ik er al lang voorbij gestuiterd was.

Een rotsformatie waar 1 enkele plant tegenop groeit en een prachtige bloem geeft. In de woestijn tuin een groep met vetplanten die op een prachtige manier gebruik maken van de schaduw om zo te kunnen overleven.. Verder was er een waterpartij in een andere kas waar ik alleen maar een bruine ‘vlek’ zag met wat groen ervoor. Pascal ging op zijn hurken zitten en maakte een foto waarbij je de bruine planten niet zag. Alleen de groene vleesetende planten met daarachter de rest van de jungleplanten. Prachtig gewoon.

Nadat we ruim een 1,5 uur door de kassen hadden gestruind liepen we weer rustig door het park naar de uitgang. We zagen nog een vogel trots rondstruinen met een visje die ze gevangen had.. en een op zichzelf staande boom die eruit zag alsof hij geschilderd was.

Daarna moe maar voldaan weer met de bus terug naar huis.

Thuis aangekomen natuurlijk gelijk de foto’s op de computer gezet en opnieuw bekeken. Als iemand mij had gezegt dat de foto’s zijn gemaakt in de jungle had ik het ook geloofd.
Pascal heeft de foto’s zodanig gemaakt dat er zo min mogelijk ‘men made’ dingen opstaan. Zoals bijvoorbeeld paden, stalen balken, lampen, naamkaartjes of dat soort dingen.

Soms is dat niet te ontwijken, bijvoorbeeld als je een foto maakt van een hoge plant in een kas, dan zie je de glazen panelen op de achtergrond, maar alleen als je er op let.

Daarna de foto’s uitgezocht en een paar van de mooiste op facebook gezet.

Nu lekker slapen. Morgen weer om 6 uur beginnen.

Slaap lekker Nederland, en tot snel. Xx
Sanne

  • 18 Oktober 2014 - 21:40

    Oma :

    Hallo Sanne, bedankt voor je uitvoerige verslag. Heel gezellig , en ik lees het met veel plezier
    Wat ben je toch ook een heerlijke genieter samen met Pascal, maar ook op je werk.
    Wat moet het leven daar toch anders zijn dan in Holland. Fijn dat ze je op je werk ,ook zo betrekken en waarderen bij allemaal leuke dingen zoals voor de Herfst, Halloween en straks de maand December. Kennen ze daar ook Sinterklaas feest, ik denk het niet.
    Nou geniet maar van je werk en alle leuke dingen eromheen, en van de mooie natuur daar.
    Lieve groeten ook voor Pascal, en tot je volgende verslag. Oma

  • 20 Oktober 2014 - 22:03

    Regina Hobo:

    Beste Sanne&Pascal

    Leuk om te lezen wat jullie gedaan hebben, en volgens mij hebben jullie heerlijk genoten van de plantenkassen, en hoop voor Pascal dat hij ook een week vrij is dan kunnen jullie samen genieten .
    Nu ik eindig met de vriendelijke groeten en een dikke knuffel vanuit Nunspeet van Regina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 32032

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: