Donderdag 26-02-09 - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Donderdag 26-02-09 - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Donderdag 26-02-09

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Llandudno

Hallo daar dan!

Jaah ben ik weer met allemaal verhaaltjes hoor:P

Dinsdag 24-02-09
De hele dag op de show afdeling gestaan, zoals ik in het vorige bericht al had gezegt. En nee, niet op het dak gestaan.. laat ik het anders zeggen. Ik heb de hele dag meegeholpen met het verzorgen van de dieren die behoren bij de schowafdeling. Zo beter?? :P 's ochtends eerst voor de hele afdeling vis gewogen enzo. Dat betekend: een ijsblok van +/- 12 kilo uit de vriezer halen. Dit blok ligt in een krat zodat het bloed van de vissen niet op de grond terecht komt. Dit blok(met vis) gooi je in de wasbak en zet de koude kraan aan.. de warme mag niet, want dan gaan alle goeie vitaminen en mineralen uit de vis en gaan de schubben loslaten... Vervolgens pak je de ontdooide vis en gooi je die in een emmer.. je weegt de vis af en klaar.
Nou, leuk om te weten toch???:P

Na de 1e pauze mocht ik de dieren in de 'locus-room' verzorgen. Dat zijn de sprinkhanen, krekels en de muizen. Lekker warm daar:D:D
In de grote pauze (12.00-13.00) wordt er een zeeleeuwen show gegeven, maar omdat er nu geen peopletjes waren, werden de dieren gewoong getraint. Heb daar een paar fototjes van gemaakt. Voeg ik wel toe. Verder heb ik die dag de verblijven van de zeeleeuwen schoon gemaakt en alle ramen in de zoo schoon gemaakt.

Woensdag 25-02-09.
Deze week zijn er heel veel vrijwilligers en stagaires aanwezig. En hebben de mensen eigenlijk niet zoveel meer te doen, vandaar dat ik een dagje vrij kreeg:D:D:D:D:D ben dus met de bus naar hetzelfde dorp als afgelopen zaterdag gegaan. verbinding was nu iets beter. Hoefde nog maar 20 minuten bij de overstap te wachten i.p.v. 45. Daar weer lekker rond gelopen en wat spulletjes gehaald.. Wat?? cadautjes.. meer zeg ik lekker niet.. lekker puh uh!! 's middags weer terug, deze keer met de trein, ging wel wat sneller. De trein stond alleen wel 15 minuten stil op het station Llandudno Junction. 1 stop voor mijn eindstation. *zucht* Ik vertrok om 9 uur 's ochtends en was pas om 4 uur weer terug. Daarna ben ik het dorp in gegaan, en vond ik een winkel waar alles belachelijk in de aanbieding was. (maar ik klaag niet hoor.. neeeeh echt nie!!)
dus daar heb ik een leuke trui achtig iets gehaald en een nette overhemd met zwart cober jasje. Echt heel leuk ( en netjes.. juck:P)
Toen ik thuis kwam bleek de alarm label nog aan het shirt te zitten!! zo'n ding met verf die ontploft als je ermee naar buiten loopt! dus ik ga er zaterdag wel ff mee terug. Het is alleen een probleem HOE ik dat ding de winkel in krijg, want hij is nog niet ontploft. Dus ik ben bang dat als ik er de winkel mee in loop, dat dat (*#*&*@&) Ding dat alsnog doet. en daar is het shirt veel te leuk voor. Maar jah.. we zien wel.

Donderdag 26-02-09
Vanochtend weer naar mijn werk gegaan, waar ik de keuze had om of de hele dag met Tom mee te lopen (katten en kleine zoogdieren) of lekker huiswerk te gaan maken. Heb het laatste gedaan. Ben nu ruim over de helft met alles, in 1 dagje.. haha lol.. Ook kwamen er elke keer mensen binnen lopen die naast mij op de bank neer ploften en heel veel vragen voor mij konden beantwoorden. Ik denk dat ik mijn werkstuk maar in het Engels ga maken, dan kunnen ze het na lezen en eventuele verbeterpunten mee geven.
Echt.. ze zijn ZOOO behulpzaam!! vanmiddag was er een grote vergadering. Dit ging over inkomende en weggaande dieren en nog veel meer, helaas was het alleen voor de senior-staff. Dus in die tijd heb ik een beetje opgeruimd en kleine dingetjes gedaan.. en ik heb een heleboel informatie uit de logboeken in de kuiken gevonden.. even overgepent natuurlijk. om half 4 kwam Peter (hoofd dierverzorging) naar me toe en die vroeg of ik hem nog nodig had. We hebben tot 5 uur zitten kletsen en hij heeft een heleboel formulieren ingevult die ik nodig had. Ook heeft hij beloofd kopietjes te maken van een heleboel dingen zodat ik dat kan bijvoegen in mijn werkstuk. Echt ik kon hem wel zoenen! (rustig maar mensjes, heb ik niet gedaan.. heb hem alleen maar een echte Sanne HUG gegeven:P) Ook hebben we de afspraak gemaakt om volgende week een paar opdrachten samen te gaan doen die ik gedaan moet hebben voor mijn werkstuk, zoals medicijnen geven aan dieren en dat soort dingen.
Wat alleen wel SUPER irritant is, alle formulieren die ik van school heb gekregen, zijn in het NEDERLANDS!! Dus de dingen die hij moest aanvinken of ik het niet, onder begeleiding of zelfstandig kon, moest ik allemaal voor hem vertalen. Dat was ook wel grappig, want hij geloofde eerst niet dat de vragen zo simpel waren. (het oppakken van een zwaar krat met gebogen knieen en een rechte rug) dus toen verzon ik allemaal belachelijke dingen.. Kan ik eten? niet, onder begeleiding, of zelfstanding.. Kan ik tandenpoetsen, kan ik mijn veters strikken??

Echt super veel lol gehad. Vanavond 'even' alle informatie in het Engels uittikken en op het internet info opzoeken. Ik heb de Arctic Fox (poolvos) als hoofdonderwerp gekozen voor een heleboel opdrachten. Leuk beestje joh! hij kan zelfs poepen op commando. Dit moet ik ff uitleggen. Voor een opdracht moet ik kijken wat voor soort ontlasting die dieren hebben, en of dat afwijkt voor normaal. Dus ik tegen dat dier (in het NL) SCHIJTEN KRENG!! dat beest kijkt me raar aan, keert zijn kont naar me toe en.. jah hoor!! BINGO:D
Maarjah..mijn moeder zegt altijd: 'toeval bestaat niet.' ik ben dus gewoon een schijtwijf. Weten we dat gelijk ook weer.. gewoon een onderstreping van een bestaand feit. *zucht*

Morgen avond is het grote verjaardagsfeest, uit eten in Pen-Y-Brin (een pub in Colwyn Bay) en daarna met +/- 14 mensen gezellig 'wat drinken'. HEB ER ZOOOOON ZIN IN:D:D:D
Dus nu ga ik braaf mijn opdrachten uitwerken, terwijl ik internet,en een spelletje speel, en film kijk en en en jullie snappen het wel..

Groetjes!!!

Sanne

  • 26 Februari 2009 - 18:55

    Berdien:

    Wat goed van jou.

    Eerst het huiswerk en dan het feestje.
    en het dan ook nog laten lukken.
    petje af.
    Met af en toe een msnnetje er tussendoor.
    dikke kus.

  • 26 Februari 2009 - 18:57

    Berdien:

    En oh ja, aan de foto's te zien vond Ellen het helemaal niet leuk hè bij jou ;-)

  • 27 Februari 2009 - 08:18

    Sophie:

    Oooh wat gaaf een op-commando-schijtende poolvos! Echt super schattig!

    Zo te lezen gaat het daar goed! Hoeveel weken moet je nog?

    Toedels!
    Sophie

  • 27 Februari 2009 - 08:49

    Ellen:

    Tja, of jij bent een schijtwijf.. of dat beest heeft gewoon schijt aan je...........
    Trek zelf je conclusie maar.
    En? Week de stront nog af van het normale of was 't "business as usual?"
    Xxx, mam

  • 27 Februari 2009 - 11:53

    Daniëlle:

    Leuk werken hé met zeeleeuwen. succes met je opdrachten

  • 28 Februari 2009 - 10:37

    Tante Jonny:

    Hoi Sanne,
    Is die poolvos nu een hond of een vos?.Wat een prachtige foto trouwens!
    Geniet er nog even lekker van joh!Brief is onderweg.
    liefs,
    Jonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Llandudno

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 32006

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: