zondag 8-03-09 - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu zondag 8-03-09 - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

zondag 8-03-09

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 Maart 2009 | Verenigd Koninkrijk, Llandudno

Zo.. Nog 6 nachtjes slapen, en dan is ik weer in Nederland.

(let op, heel lang verhaal, ga er maar voor zitten en pak je overlevingspakket) De tijd gaat eigenlijk best snel. Gister nog de laatste cadeautjes in huis gehaald. Stel je voor dat ik iemand vergeet:P Maar weer ff beginnen bij waar ik geeindigd was.

Donderdag 5-03-09
Het is heel erg. Maar ik kan eigenlijk wel zeggen: deze dag is zoals een heleboel andere dagen. De boerderij helpen openen. In de keuken gestaan om diervoeders klaar te maken. De beren, pinquins, chimps, paardjes, reeen en de stekelvarkens gevoerd. Verder zijn er een paar vogels van verblijf verwisseld. 's avonds heb ik het laatste stukje ovenschotel gegeten. Andy had het inderdaad ingevroren.. Heel irritant. Ik had hem nog zo gezegt dat dat niet hoefde omdat ik het vandaag ging opeten. Verder heb ik weer een cake gebakken voor mijn collega's. Ook deze is weer heerlijk geworden:D

Vrijdag 6-03-09
De collega's vonden de cake echt heel erg lekker, ik ben blij dat ik van te voren een paar stukken appart had genomen, want tegen 1 uur was de cake al op.. Claire en Zoe als hoofdverdachten voor het stiekum 'achter over drukken' van grote stukken tegelijkertijd:P Vandaag mocht ik ook weer de pinquins voeren. Terwijl ik aan het voeren was, kwamen er een paar kinderen langs. Dus ik heb ze ook een paar vissen gegeven.. NEE niet om op te eten maar om aan de dieren te voeren:P Toen ik later terug kwam op de 'jard' oftewel de achterplaats waar alle personeelsgebouwen staan kreeg ik een boze Peter op mijn dak.
Blijkbaar betalen sommige bezoekers 50 pond om een half uurtje samen met een verzorger een dier te verzorgen, en deze dan ook te voeren. Dan is het dus niet de bedoeling dat een 'work experience' oftewel: ik.. Gratis dieren laat voeren. Oeps:S Ik er maar niet bij verteld dat ik dat wel eens vaker heb gedaan bij de kamelen... nou jah, niemand is perfect toch??
Blijkbaar was het echt niet de dag van Peter, want toen ik later samen met Zoe de pinquins nogmaal aan het voeren was, kwam hij langs om te vertellen dat deze manier echt totaal niet kon. De dieren worden aan de bezoekerskant gevoert, gewoon uit de hand. Op deze manier komen de dieren elke keer naar voren als er iemand langs komt. Dat is niet de bedoeling, dus moest er stantepede een nieuwe manier gevonden worden om de dieren te voeren. Op de oude manier (zo doen ze het al minstends 4 jaar) mag per NU niet meer.. 1 van de pinguins is trouwens ook niet zo lekker, ze krijgt de hele tijd aanvallen. Dan valt ze op haar rug en gaat ze heel hard trillen. Echt zielig om te zien. Maar jah, blijkbaar is dat normaal als ze ouder worden.

MAAR nu weer ff positief:P Chris, mijn collega, heeft tegen mij gezegt dat als hij nou 10 pond aan mij geeft, of ik alsjeblieft wekelijks zo'n heerlijke cake naar engeland stuur:P Ze vinden de Cake dus echt lekker:P Ik heb ze toch maar verteld dat het gewoon een pakketje is die ik bij de ASDA heb gekocht en de aanwijzingen op de verpakking gevolgd:P Dat geloofden ze eerst niet.. Maar nu gelukkig wel.
's avonds had ik echt geen zin in koken, dus heb eieren met spek, lenteui, champignons en paprika gegeten. niks bijzonders.

Zaterdag 7-03-09
Vandaag naar Chester geweest. 1.05 uur in de trein. Het is echt een hele mooie stad. De middeleeuwse muur bestaat nog bijna helemaal. Je kunt er ook gewoon nog op lopen. Dat heb ik ook gedaan, een wandelroute van ongeveer 4 mijl. Da's denk ik bijna 6 km. Daarna de stad zelf in gegaan. Daar een kathedraal bezocht. Raar maar waar: ik moest entree betalen om de kerk in te mogen:P Blijkbaar kost het de kerk alleen al 10.000 pond per maand om de boel warm te houden:O dus dan wil ik gerust wel 4 pond entree betalen. Hele mooie kerk, waar duidelijk verschillende stijlen in verwerkt zijn. Gratis autiotour met heel veel details die me nooit opgevallen zouden zijn. Daarna NATUURLIJK de winkels 'ingedoken'. Wat een super heerlijke winkelcentrum hebben ze daar:P het is trouwens wel frapant. Ik had gewoon mijn eastpak rugtas bij me, dus alles wat ik kocht gewoon daarin gepropt. Ik heb het daadwerkelijk uitgeprobeerd. Als je met verwaaid haar, een loshangende zwarte jas en een volle rugtas een winkel insjokt met je handen in je broekzak, voel je gewoon de ogen van het personeel in je rug branden.. "gaat die wat jatten??"
vervolgens mijn haar netjes gekamd, kleding op orde gemaakt, alle plastic tasjes uit mijn rugtas gehaald en met mijn klauwen vol met die zooi een andere winkel in, lopen ze gelijk naar je toe: "can I help you, do you need something??" Die heeft al veel geld uitgegeven, die willen wij wel ff helpen.. Ze moesten is weten dat de meeste tasjes gewoon zooi van mezelf bevatten:P handschoenen, sjaal, etc.etc. heerlijk :D Om 6 uur weer de trein naar huis en mijn schoenen uitgeschopt.

Toen ik mij bedacht dat ik wel heel veel spullen had, heb ik geprobeerd mijn koffer in te pakken. Helemaal vol, maar hij kon wel dicht:D Ik helemaal gelukkig.. Tot ik mij bedacht dat ik ook nog een paar kisten op mijn werk heb liggen, nog een wasje in de wasmachine had en dat er ook nog een laptop en een stapel boeken mee naar huis moet:P Ik zie er echt uit als een michelenvrouwtje als ik op schiphol aan kom.. Puur en alleen omdat alle kleding die niet meer in mijn koffer paste, ik dus aan moet trekken:P
Eigenlijk wilde ik 's avonds nog stappen, maar mijn voeten gingen protesteren, dus ben maar thuis gebleven.

Zondag 8-03-09
's ochtends naar de kerk geweest, waar iedereen duidelijk aangaf het jammer te vinden dat het alweer mijn laatste bezoek was. Veel gepraat, echt iedereen verzekerd dat ik ooit nog een keertje terug kom. En veel geknuffeld.. Ik denk dat ik woensdag nog ff langs ga bij de bijbelstudie, met een 'dank-je-wel" cake:P Na e kerk een uurtje wezen zwemmen. En na het typen van dit (eigenlijk veeel te lange) verhaal, ga ik de fotocollage voor mijn collega's in elkaar knutselen. Weet je wat ook best slecht is? ik ben nu al bijna 6 weken in Wales, en ik heb nog geen slok wiskey gehad, heb zelfs nog niet eens een fles gekocht.. wat is echt een goede?? ik weet alleen dat het geen 'blended' ofzo mag zijn, en dat hij minsteds 10 jaar oud moet zijn:P Maar jah, de zon is al onder. en ik heb nog aardig wat foto's uit te knippen. Spreek jullie laters lieve mensen! En nogmaals BEDANKT voor al jullie reachties, mailtjes, smsjes, post en morele steun.

-xxx- Sanne

  • 08 Maart 2009 - 19:39

    Pappa Sjoerd:

    wat een verhaal weer meid. blij dat je het zo naar je zin hebt daar maar het wordt ook weer tijd dat je naar huis komt. Wij komen je zaterdag weer halen op Schiphol. ik zie je weer op MSN

  • 08 Maart 2009 - 20:33

    Tante Dinie:

    hallo sanne
    het is wel weer een heel verhaal
    maar als je zoveel mee maak dan krijg je z'n verhaal en het verhaal word dan steets grote
    en zo te zien heb alweer heel wat beleeft op een andere wijze
    maar over inpakken gesproken
    als je ruimte te kort kom dan haal je toch een tas er bij
    dat gaat gemakkelijker en doe kalm aan zorg dat je heel thuis komt

    veel liefs van tante dinie en oom frits

  • 09 Maart 2009 - 10:58

    Ellen:

    Het is dat ik geen handschoenen aanhad anders had ik op de 1e de beste dag dat ik de Zoo binnenkwam al samen met je collega de pinguins staan voeren. Ze vroeg zelf of ik dat wilde.
    Tis dat ik geen behoefte had aan stinkende klavieren gnagnagna.....

  • 11 Maart 2009 - 21:35

    Tante Dinie:

    nou sanne nog twee dagen dan mag je weer naar nederland je zult er wel naar uit kijken

    groetjes van tante dinie en oom frits

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Llandudno

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 32044

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: