woensdag 04-03-09 - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu woensdag 04-03-09 - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

woensdag 04-03-09

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 Maart 2009 | Verenigd Koninkrijk, Llandudno

Hallokidokie daar!

Weer een tijdje geleden, dus ik zal maar weer een veel te lang verhaal op het internet zetten:D

Zondag 1-03-'09
's ochtends naar de kerk geweest. gezellig gekletst met de mensen daar. Daarna naar huis gegaan en mijn tas ingepakt voor de rest van de dag. Na de lunch (eindelijk) naar het zwembad gegaan. Daar heb ik heerlijk 45 minuten baantjes getrokken. Gewoon heen en weer, heerlijk. Na het zwembad gelijk met het fietsje richting het strand. Daar ben ik langs al die winkeltjes gelopen en heb ik voor 1,50 pond veel lol gehad in een automaten-hal. Vooral door te kijken naar de andere mensen. Hoe 'normale' mensen helemaal kunnen doordraaien met gokautomaten, belachelijk.
Vervolgens was ik van plan om naar de top van de berg te gaan. In het toeristen seizoen gaat er zowel een bus als een trein de berg op... raad eens, NU DUS NIET.. dus ik moest de berg op met de fiets...

OOOOHH dat doe je wel even.. nou nee dus:( Het was geen mountainbiken meer, eerder mountainkrawling. Met de fiets in mijn hand tegen de heuvel op, en de 'iets' meer vlakke stukken fietsen.. Bovenop een heuvel zag ik een treinstation, dus ik met veel moeite erheen gefietst, JEEJ ik ben er!! 'halfway station.." *zucht* ik ben er dus nog niet.. ik had toch niet zo veel moeten zwemmen:P
Nog even een toeristische route genomen, oftewel, verkeerde afslag:P Daar kwam ik langs een begraafplaats, met op de ingangspoort: "Danger! for your own safety, please keep to the paths".. Uhm... wat gebeurt er anders, worden de bewoners boos?? *..bibber..* Neeehh, er is vast kans op verzakkingen.. hoop ik...
Nou jah, uiteindelijk ben ik WEL op de top aangekomen, heb daar lekker een broodje gehaald en HEEL veel foto's gemaakt. Ook een filmpje gemaakt van de omgeving. Dus ik haal het filmpje van de tijgers van het internet om deze erop te kunnen zetten. Ik ben lekker tegen de 'topsteen' gaan zitten en heb naar pap en mam gebeld. 'I'm the queen of the world'!! Helemaal zo'n euforisch gevoel. Zo'n gevoel dat je alles kan... want tjah, ik was wel even ongetraind tegen zo'n berg opgefietst.. Ik heb wel genoeg energy, dat weet iedereen wel.. maar een conditie?? Nee, dat staat niet in mijn woordenboek:P
Dus terwijl ik daar bovenop de berg zat en om mij heen keek, verloor ik toch wel mijn "I am the best" gevoel. Allemaal mensen die met de auto even naar boven reiden, een foto maken en weer naar beneden gaan. Inclusief een busje vol met (hoe zeg je dat) huiskamer olifanten. Je kent ze denk ik wel. Mensen die 2 stappen kunnen zetten en dan bijna aan de zuurstof moeten.. zo erg is de welvaart in de vorm van vet aan hun botten blijven kleven. De aanwijzingen bij de toillettten zijn trouwens ook om te gieren.. In het gebouw was ik al een klein trappetje op geklommen toen ik een bord tegen kwam (zie foto's) 'please ask for assistance' en dan pictogrammen erbij. van een blinde, een slechtziende een slechthorende en een persoon in een rolstoel. JUISTTT... blind + slechtziend--> hoe moeten die dat bordje zien? Slechthorend --> dan kun je toch wel naar het toilet?? rolstoel --> die konden daar niet komen i.v.m. de traptreden. ECHT rare mensen die engelsen. Maar jah.. ik weer op mijn fietsje gesprongen en met ingeknepen remmen keihard van de berg af.. HUH??
Jah.. mijn remmen zijn niet de beste, dus als ik ze helemaal inknijp, ga ik nog vooruit. Conclusie: zelfs op de weg naar beneden moest ik de grootste stukken lopen.. * zucht *

Beneden aangekomen ging de zon al bijna onder, ik dus naar het strand vlak bij mijn huisje gefietst en een paar hele mooie foto's genomen van de zons ondergang. Ik kreeg zo'n heerlijk romantisch gevoel.. jammer dat mijn Maus er niet bij was.. 's nachts om half 1 besloot Andy (mijn huisbaas) dat het maar eens tijd werd om de keuken op te ruimen, met de muziek hard aan.. Die nacht niet fijn geslapen.

Maandag 2-03-09.
Niet veel te vertellen. Het was heel rustig waardoor ik aan mijn huiswerk kon werken. Scooby, het irritante geitje, is nu naar een school voor moeilijk lerende kinderen. Daar wordt hij gebruikt in de lessen. Wat een rust ineens zonder die stuiterbal! 1 stuiterbal (ik) is al meer dan genoeg:P Verder heb ik een afspraak met Peter gemaakt. Volgende week zijn er een heleboel stagaires en vrijwiligers, ik mag dan met mijn laptopje in de staffroom gaan zitten en mijn opdrachten uitwerken. Heb weer wat fototjes gemaakt van de poolvosjes en van de educatieruimte.
's avonds een ovenschotel gemaakt voor dinsdag. Hij is heel goed gelukt:D

Dinsdag 3-03-09
's ochtens met Chris gelopen. Veel lol gehad, veel gepraat en ondertussen ook een beetje gewerkt. Met hem afgesproken dat hij foto's van mij gaat maken terwijl ik doe alsof ik aan het werk ben:P Het regende trouwens de hele ochtend terwijl wij op de afdeling 'paddocs' liepen. Dat zijn de grote planteneters. Dus de paarden, herten, geiten, en dat soort dieren. Die verblijven zijn heel groot waardoor je op deze afdeling een heleboel moet lopen en heel weinig kunt schuilen. om 12 uur waren we dan ook helemaal doorweekt. Maar nog steeds melig.. Met als gevolg dat we een watergevecht hebben gehouden en in plassen gingen dansen,.. 'I'm singing in the rain' zingend.. In de grote pauze hebben we al 'vechtend' voor de grote electrische kachel gezeten om weer enigsinds op te drogen..'s middags op de boerderij gewerkt. Daar is het echt heerlijk rustig zonder Scooby en hebben we heel veel tijd over voor andere dingen. Zo heb ik de (ex) stal van scooby helemaal schoongemaakt en uitgemest en hebben we achter de schermen een heleboel kunnen opruimen en schoonmaken. De cavia's hebben nog steeds als hobby om de baby caafjes op te eten. Er zijn er nu nog 11 over.. van de 17. Dat kunnen er ook orgineel meer geweest zijn.. 's avonds genoten van mijn ovenschotel en deze avond vond Andy het nodig te gaan rommelen in de huiskamer om middernacht. Nog steeds met de muziek in de keuken aan. Oh jah.. vergeten te vertellen.. ik slaap in de kamer boven de keuken.

Woensdag 4-03-09.
Vandaag dacht ik dat ik mijn camera niet bij me had.. Had ik wel.. maar dus geen foto's gemaakt DOM DOM DOM.. Wel heel veel leuke dingen meegemaakt. Zo was bijvoorbeeld het weer van Engeland vandaag dronken, bezopen, in de war, hyperactief.. Ik weet het niet, maar er klopte geen hout van. Laat ik dat maar even uitleggen:P
's Ochtends was het heerlijk weer, zonnetje.. maar wel koud. Toen ik in de bus zat naar mijn werk tenminste. Toen ik uit stapte en naar het station liep begon het te hagelen. Op mijn werk aangekomen was de hagel weg en was het weer lekker weer.. Voor 10 minuten.. Daarna begon het te sneeuwen, eerst gewoon, daarna sneeuwde het zo hard dat je buiten een straal van 2 meter om je heen haast niks meer kon zien. Ik wilde heel graag foto's maken, maar omdat ik dacht dat ik geen camera bij me had heb ik dat niet gedaan *zucht*.
Na 1 uur hield het even snel op als het begonnen was en werd het heerlijk warm weer.. Dus terwijl we het lekker warm hadden hebben we een (natte) sneeuwballengevecht gehouden. Echt hylarisch!! 's Middags liep ik met Vicky en Zoe op de show afdeling. Eerst mocht ik de pinquins voeren en daarna heb ik voor morgen al het vis afgewogen en de keuken een goede schrobbeurt gegeven. Vicky had mij daarna nodig voor een 'verassing'... oh oh..:P Wat bleek nou, ik mocht meehelpen met iets nieuws wat ze bedacht had..
De zeeleeuwen trainen:D:D:D:D:D
Normaal worden ze getraind op het land. Met als onderdeel: target practice. Je hebt dan een bezemsteel met op het uiteinde een grote zachte witte bal. Als de zeeleeuw deze punt op commando aanraakt krijgt hij vis. Nu stonden we ieder bij een ander raam van het bassin, en moesten de dieren het glas aanraken op de plek waarachter de trainer (Vicky of IK) de target tegen het raam aan hield. Ik moest Cousto, de grote man bezig houden terwijl Vicky bij een ander raam de 4 meiden aan het trainen was. Echt super gaaf! en alweer.. BAGGER!! Ik had mijn camera gewoon bij me! Maar jah, misschien mag ik het morgen weer doen:P En dan laat ik dus ECHT WEL foto's maken:P In de pauze hebben we een discussie/ gesprek gehad over wat wel en niet lelijke dieren zijn.. We waren het er allemaal over eens dat honden die kleiner zijn dan jack russels echt OERLELIJK en eng zijn. Zoals bijv. de chiuaua, vlinderhond, keeshond, mopshond en nog veel meer:P Ook zijn alle dieren die van nature haar hebben maar nu niet meer echt lelijk, zoals de naakte molrat, naakte kat, chineese naakthond en de naakte rat. en nog veel meer andere dieren die gewoon van nature lelijk zijn. kalkoenen bijvoorbeeld.
Vanavond weer een deel van mijn ovenschotel op gegeten. Andy vond hem ook lekker.. Als het aan hem lag werd MIJN schotel ingevroren 'voor later'. Echt niet:O ik eet hem helemaal op:D
Vanavond lekker een filmpje kijken en daarna mijn bedje in.. morgen weer vroeg dag. Laat me weten wat je van de foto's vind!

oh jah, nog maar iets meer dan een week en dan ben ik al weer tuis, dus verstevig je fundamenten, zet de stoelen stevig tegen de muur, Doe je kniebeschermers om en ga met een matras boven je hoofd in de badkuip liggen.. want ik heb een heleboel gestuiter in Nederland in te halen.. MOUHAHAHAHAHAHAHA

-xxx- Sanne

  • 05 Maart 2009 - 12:05

    Daniëlle:

    Je was je PTC pet toch kwijt??? haha succes met de zeeleeuwen!

  • 06 Maart 2009 - 14:38

    Tante Dinie:

    hallo sanne

    ik heb je wel een mailtje gestuurt
    maar ik denk laat ik hier ook maar even keer hier weer wat op zetten het was een lang verhaal dit keer om te lezen maar we zijn er uit gekomen
    je heb weer veel belevenisen op gedaan
    ik vond jouw foto's weer prachtig mooi
    vooral die zon ondergang nou sanne over het weer geproken
    jij heb daar nog mooi weer gehad zo te zien maar het is hier helemaal maar nik
    het lijkt wel dat die ook in de crisis zit grouw en grijs en koud en regen
    maar het is maar raar dat daar geen treinen rijden he
    en nou kun je ook eens zeggen
    ik ben in engeland wezen zwemmen

    veel liefs van tante dinie en oom frits

  • 06 Maart 2009 - 21:22

    Nicolette:

    Lieve Sanne, de zonsondergangen op jouw foto's zijn minstens zo prachtig als op je ansichtkaart,waarvoor veel dank trouwens!!! Je verhalen lees ik met plezier, in mijn beleving wordt de dierentuin steeds groter! Wens je gezellige laatste loodjes! Time flies,'t is alweer weekend, hebben stagaires dan geen dienst eigenlijk?
    xxx nic

  • 08 Maart 2009 - 10:20

    Tante Jonny:

    Lieve Sanne,

    Goede afronding en tot ziens!mooie foto's.
    Jonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Llandudno

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 31997

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: