zaterdag.. vrij:D - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu zaterdag.. vrij:D - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

zaterdag.. vrij:D

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Llandudno

Hallo Nederland, LET U EEEVEN OP!

Vandaag is voor mij een heerlijke vrije dag geweest. De dag begon voor mij rond 11.30, heerlijk uitgeslapen dus. Andy moest vandaag werken van 9 tot 14.50 dus ik had het huis voor mezelf alleen. Lekker de dag begonnen met het in mijn Pyjama een eitje met spek en kaas maken en daarbij rijst gegeten. WANT volgens de planning.. zwemtijd!!

Eerst nog even tijdens het koken een wasje gedraaid met mijn jas en sjaal, want die stonken NOG STEEDS naar haring..

Daarna op de fiets gestapt naar het zwembad. Kom ik daar vrolijk naar binnen gestuitert, MAG IK NIET NAAR BINNEN!! dit weekeinde en ook de volgende, zijn er wedstrijden waardoor er voor publiek geen plaats is!!!! WHEEEEEEH!! ik vond mij ineens heel zielig.

Dus ik al mokkend terug naar huis gefietst, en de was op gehangen en de 2e was erin gesmeten.

Toen bedacht ik mij dat mijn jas dus nog nat was,.... maar mijn sjaal was nog droog en rook HEERLIJK naar waspoeder.

Dan maar 4 lagen kleding aan getrokken en gewapend met een paar appels, Sjon, een fotocamera en wat snack geld naar het strand gefietst.

Gelijk wat foto´s gemaakt, wat ow wat is het hier mooi, blauwe lucht, bergen in de verte.. echt super.
Ik denk dat ik extra ruimte op deze site ga aanvragen, want ik heb ZOOVEEL foto´s:P

Het strand afgefietst. Aan mijn rechter kant fietste ik met een brede rivier mee, en aan de andere kant was het spoor met daarachter allemaal schattige huisjes. Elke bocht in de rivier bracht weer nieuw moois, totdat er in de verte....

Een kasteel zichtbaar werd:D Echt super mooi.. (zie de foto's) Daar ben ik dus maar even heen gefietst, denkend aan die zielige mensen thuis, in het vlakke landje, terwijl ik alle bergen enzo zag..

Ik ben natuurlijk naar dat kasteel toe gefietst en heb hem bezocht (zie foto's met Sjon).. er was ook een hele leuke souveniersshop.. daar ga ik over 5 weken echt nog wel even heen.. nu kon ik niks halen omdat ik te weinig geld had, gelukkig maar anders was de shop leeg:P

Nog een warme chocomelk gehaald. en daarna weer terug gefietst. Daar bewees het weer van Wales weer eens dat het heel snel kan veranderen.. Waar ik op de heenweg een lekker zonnetje had, had ik op de terugweg grijze wolken en een irritante koude wind. Wat ben ik blij dat oma van Dijken ooit een sjaal heeft gebreid. Deze had ik wel nodig op de terugweg.

Toen ik terug kwam hoorde ik van Andy, mijn huisbaas, dat de route langs de zee naar het kasteel ongeveer 4 miles is.. ongeveer 6 km dus. Oftewel, ik heb vandaag lekker 12 km weggepeddeld. Even thuis uitgerust en ben toen boodschappen gaan doen, moet tenslotte eten vanavond, of nie dan??

Ik heb gelijk een engeland-mobieltje gekocht, zodat ik (goedkoop) bereikbaar ben voor mijn werk en mijn huisbaas. 10 pond betaald voor het mobieltje, niet veel vind ik.
Als je het nummer wilt, stuur me dan even een e-mailtje, want ik vind het niet fijn om mijn nummer op het internet te zetten:P

Vanavond aardappelen, lamskotelet en erwten gegeten.. Morgenochtend denk ik even langs de kerk die schuin tegenover het huis van Andy staat. Dus ik kan niet zeggen dat het te ver weg is. Het is een Babtisten kerk denk ik, ben benieuwd.

Oke, geniet van de foto's ook al zullen die niet zo indrukwekkend zijn als hoe ik het vandaag heb meegemaakt:P

Groetjes en tot morgen!
XXX
Sanne


  • 08 Februari 2009 - 09:04

    Nanne :

    hoi Sanne,
    Wat een enthousiaste verhalen van je. Mijn postvak in bevat aardig wat Sanne berichten. Jammer van dat zwembad maar nu heb je toch een mooie andere route gezien. Het stadje wat je ziet op de foto's lijkt tocht wel een badplaats met een verleden als ik zo de gebouwen zie. Een prachtige omgeving met die heuvels en dat water. Er is ook een aardig verschil in eb en vloed gezien het droogvallen van de boten. Trekt jullie dierentuin ook bezoekers of bestaat het uitsluitend van donaties. Groetjes Nanne

  • 08 Februari 2009 - 13:39

    Dinie En Frits:

    hallo sanne
    ik heb je foto's ook weer eens bekeken
    die heb ik allemaal al opgeslagen
    met het verhaal er onder en de datum
    je ziet een heleboel en je maakt wat mee zeg
    het was wel pech dat je niet naar het zwembad kon
    maar volgende keer beter

    groetjes van je tante dinie en oom frits

  • 08 Februari 2009 - 15:31

    Tante Jonny:

    Dan maar even niet zwemmen.Volgende keer beter!Ligt er nog sneeuw?
    Tov,dat je naar de babtisten bent geweest vandaag.xxx Jonny

  • 09 Februari 2009 - 09:09

    Renske:

    Je hoeft toch niet te betalen voor de extra foto's: gewoon aankondigen dat je de foto's eraf gaat halen en dat mensen ze op de comp moeten zetten als ze ze willen houden. heb je weer ruimte voor nieuwe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Llandudno

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 32065

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: