12-02-09 - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu 12-02-09 - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

12-02-09

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Llandudno

Hallo beste mensen!

Ik dacht, laat ik eens proberen om niet dagelijks een berichtje te plaatsen, zo blijft het nog een beetje overzichtelijk in jullie e-mail boxen:P

Ik zal een korte samenvatting maken over de afgelopen 3 dagen.

dinsdag:
's ochtens een paar uurtjes vrij, heerlijk, lekker uit geslapen. 's middags in 'the farm' gewerkt. Achter geiten aan gezeten, kippen gevoerd, spinnenwebben weggehaald, vloertjes geveegd, badkuip voor de eenden schoongemaakt in de stromende regen.. standaard dingetjes eigenlijk. De dag vloog om.. heerlijk.

Woensdag:
1e en 2e blok meegeholpen bij de tijgers, hokken schrobben. Muren waren bruin, ze zijn nu weer braaf lime-groen. Het gebouw heeft niet zo veel ramen die open kunnen, omdat de tijgers er dan ook uit kunnen.. Dus ammoniak en stof heb ik wel genoeg geroken en ingeademd.

3e blok gingen we een paar 'eagles' vervoeren. De man van de 'q-yard' oftewel de quarantaine naar een verblijf gebracht.. en nog een paar anderen van plaats verwisseld. We liepen in een rij achter elkaar, 2 met een box met een eagle erin 2 met een vangnet.. 'hey ho hy ho' zingend.. (je weet wel, 7 kleine mannetjes in een disney film na het diamant hakken naar huis toe:P)
Echt super grappig. en maar discuseren wie grumpie en wie doodle was.. guess who whas doodle??(A)

Het 4e blok zijn we de tijgers en de sneeuwluipaarden gaan voeren.
In het binnenverblijf een brok vlees neerleggen en de schuif omhoog trekken. Komt er even +/- 300 kg oranje-zwart gestreepte spieren binnenstuiteren.. super gaaf om te zien. natuurlijk foto's gemaakt.


Donderdag (vandaag dus)
1e blok Lizzy geholpen bij de farm.. het valt me op dat ik daar steeds vaker geplaatst wordt. blijkbaar ben ik er goed in:P
Eigenlijk zou ik met iemand anders werken, een trainee-zookeeper die tegelijkertijd met mij begonnen is. Maar ze was te laat op haar werk. Tijdens de 2e pauze kwam Peter binnen lopen om te vertellen dat hij een e-mail van haar had binnen gehad. Het werk was toch niet wat ze verwachtte, ze stopte ermee. Later vonden we haar werkkleding voor de poort en 1 van mijn collega's kreeg nog een smsje met een soort van doei.
Doei meid! TJAH het is echt niet alleen knuffelen met dieren.. 70% is poepscheppen en verblijven schoon maken. 10% is voer klaarmaken, verwerken en de boel opruimen. en de overige tijd die je hebt is pauze houden, uitrusten en heel misschien even naar de diertjes kijken.

Maar jah, ik vind het leuk en ik hoef er niet rijk van te worden.. want dat wordt je ook niet:P
Verder heb ik vandaag meegeholpen om een grote levering kuikens en haring in de vriezer te dumpen. De kuikens komen trouwens uit 'Putten, Holland' herkenbaar??:P Verder nog foto's genomen van verschillende soorten vlees die de dieren hier krijgen.. Lever, onderbenen van koeien, kwartels... en nog wat verblijven van muizen schoon gemaakt, vis afgewogen voor de zeeleeuwen en de pinguins, een verblijf klaar gemaakt voor een nieuw dier en meegeholpen om the farm af te sluiten.

EENNN, klinkt helemaal niet speciaal, maar is het wel.. ik heb cavia's geboren zien worden! dat is zelfs een leraar op school die met cavia's werkt nog nooit gelukt:P die domme beesten doen dat meestal wanneer het heel rustig is.
Ik liep langs het verblijf.. toen ik ineens wat hoorde piepen en wat roods zag bewegen. heb gelijk mijn collega's erbij gehaald. NATUURLIJK had ik net niet mijn camera bij me (was met poep en water bezig, had die vast niet leuk gevonden) anders had ik echt een foto kunnen maken die veel waard was..:( toen ik de camera gehaald was, was de cavia al klaar.. dus ik heb wel een foto van een pasgeboren cavia, is toch ook goed??:P

Verder heb ik nog plannen gemaakt voor een soort van verjaardagsfeest. omdat er deze maand 5 mensen van het verzorgers-team jarig zijn, gaan we met zijn allen vrijdag 27 feb. vanaf 8 uur uit eten en daarna stappen in een kroeg ofzo. dus de planning is:
-za 14-02: naar een uitvoering van een of andere dansclub.
- za 20-02: shoppen
- za 28-02: uitslapen en toerist uithangen.
- za 7-03 : cadeautjes in huis halen enzo..
- za 14-03: op het vliegtuig terug naar huis.

Zo lijkt het eigenlijk helemaal niet lang he? :P

Nou, fijne avond verder mensjes, veel plezier met de foto's.
En Tante Jonny: Bedankt voor alle leuke kaartjes.. ze hangen bij me aan de muur hoor!!

-xxx- Sanne

  • 12 Februari 2009 - 20:47

    Ellen:

    Ja, zo kan het natuurlijk ook. Gewoon je bullen dumpen en wegwezen. Niet echt wat je noemt ladylike.
    Je hebt het echt naar je zin he? De pret spettert van het beeld af.
    goed zo deerne
    xxx mam

  • 12 Februari 2009 - 22:10

    Dinie En Frits:

    hallo sanne
    we zijn trots op je
    dat je zo naar de zin heb
    zo te zien heb je al een heleboel andere dingen weer mee gemaakt
    leuk hoor het was jammer dat je het foto toestel op dat moment niet bij je had
    maar dat kun je ook niet altijd
    maar je heb al weer een hele boel leuke foto's er op gezet
    leuk hoor en ik heb ze ook al weer opgeslagen met het verhaal er bij lief van mij he
    maar ome frits wil het dieren tuin graag weten hoe die heet
    weet jij dat ook?

    heel veel groetjes van ons

  • 13 Februari 2009 - 12:34

    Renske:

    Zo, je hebt je niet verveeld zie ik! Sanne isse Doodle :p

    ik ben echt heel erg benieuwd hoe je engels is als je terugbent en of je een accent hebt van die regio :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Llandudno

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 31991

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: