Maandag 23-02-09 - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Maandag 23-02-09 - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Maandag 23-02-09

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

23 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Llandudno

Hallo daar!

Zo, daar komt weer een heel verhaal hoor:P Waar was ik gebleven.. Oh jah, de donderdag avond. Andy is Vrijdag middag weer thuis gekomen, maar gelijk daarna weer weg gegaan, we hebben hem denk ik maar een paar keer gezien.. Heerlijk.. zo konden we gewoon kakelen wat we wilden zonder bang te zijn overlast te veroorzaken:D

Vrijdag ochtend hebben we heerlijk 'uitgeslapen' tot 9 uur. Daarna hebben we lekker uitgebreid ontbeten met eiren en spek. Andy was niet thuis, daarom konden we hem niet vragen of we een extra fiets konden lenen. Want of je het wilt geloven of niet, met 2 personen op 1 mountainbike, dat gaat niet echt:P
Dus we hebben maar een 'note' geschreven waarin stond dat we pleitos waren en dat we een extra fiets meegenomen hadden. Daarna zijn we, warm ingepakt, met de bikes gaan fietsen, ik wilde mam eerst het strand laten zien, die maar 3 minutjes verderop ligt. Uiteindelijk zijn we gewoon door gefietst naar het kasteel toe. Daar hebben we heerlijk rondgebanjerd, cadeautjes gekocht voor sommige mensjes thuis en onbeperkt door gekletst over van alles.. heerlijk. Na het kasteelbezoek nog wat gegeten en gedronken in een klein restaurantje ergens vlakbij het kasteel. Vervolgens nog doorgefietst naar het kleinste huis van Engeland en daarna weer terug naar ons huisje. Daar aangekomen ´betrapten´ we Andy in zijn eigen keuken. Het is duidelijk dat hij zich onconfortabel voelt als wij binnen komen stormen, best grappig. We hebben de cadeautjes gedumpt waarna we naar de winkel zijn gegaan en avondeten met een paar biertjes hebben gehaald.
Lekker samen gekookt, al kletsend in de keuken.. champignonnetjes, paprika, lenteuien, weet ik veel wat allemaal.. super lekker allemaal. ´s ovonds nog gekletst met thuis.

Zaterdag:
We zijn naar 'swallow falls' gegaan. Voordat iemand ook maar iets denkt: Dat was een waterval:P Alleen de verbinding tussen hier en daar is BAGGER! Op de heenweg wisten we niet eens welke bus we moesten hebben (internet gaf geen busnummers aan) en we moesten ongeveer 45 minuten wachten bij het overstappunt.
Maar jah, daar aangekomen was het echt zo'n toeristisch plaatsje, gelukkig wel met een duidelijke 'toerist information' die ons een kaart gaf van de omgeving. De vrouw achter de kassa gaf ons een alternative route naar de watervallen, getekend met pen op de kaart. Nou GEWELDIG en deze keer bedoel ik het echt zo, en niet sarcastisch. Over hekjes, langs de rivier.. door het bos heen over stenen.. gelukkig hadden we stevige schoenen aan.. Hele mooie foto's gemaalt, maar een foto kan nooit een bos zo mooi laten zien in al haar rust en schoonheid zoals wij het daar zelf hebben gezien. Gelukkig hebben wij de 'alternative' route genomen, want (persoonlijk gezien) waren de watervallen niet al te veel soeps.. je gooide een pond in een kastje om er in te kunnen, en je zag een grote hoeveelheid water een stukje naar beneden kletteren. Ik vond het bos mooier.

In het dorpje daar hebben we heerlijk rond gesnuffeld, ook weer cadeautjes gekocht en ik een zonnebril voor mezelf. en vervolgens wilden we terug.. tjah,dat ging nog niet zo makkelijk.. uiteindelijk voor de trein gekozen.. die kwam pas een uur later. Dus wij een biertje pakken (heel zielig he) en terug naar het station, nadat we daar een hele tijd gestaan hadden en de trein er al een half uur had moeten zijn, besloten we toch maar dat de trein niet zou komen en hebben we een bus genomen. Het was al lang en breed donker toen we nog 45 minuten moesten wachten op de overstap. om half 9 's avonds waren we (een beetje shaggerijnig) terug in Llandudno, niet helemaal zoals we gepland hadden. Daar hebben we een grote voorraad opwarm chinees gehaald bij de ASDA, een HUGE supermarkt. Zoveel dat we er samen ruim van hebben kunnen eten, ik er vandaag(maandag) nog van heb kunnen eten en morgen nog meer dan genoeg heb. 's avonds heeft mam haar koffer in gepakt en alle cadeautjes en dingetjes die ik hier heb gekocht heeft zij al in haar koffer gedaan. Verder heeft zij nog wat overtollige kleding van mij meegenomen (ik had !!6!! broeken bij me), ik heb natuurlijk veel t-shirts gekocht, dus een paar oude konden weer mee naar huis, heb ik wat meer ruimte in mijn koffer (A).

Zondagochtend ging om 7 uur de wekker, samen ontbeten en om 8.30 ging de taxi met mijn mama weg.. (8) daaaar gaaaat zeeee (8). Ik ben terug mijn bedje in gekropen, om vervolgens te laat wakker te worden en 20 minuten te laat te zijn voor de kerkdienst aan de overkant van de weg:P maar jah, ben er gewoon naar binnen gelopen. jammer dan.
Na de dienst heb ik nog een lekkere discussie gehad met de man die de preek had gehouden, was het niet helemaal met hem eens.. Verder heb ik de volledig uitgetypte preek gekregen van vorige week.. weten jullie nog? over de taken van de man en de vrouw in het huwelijk>??? nou jah, ik kreeg er zelfs handgeschreven aantekeningen bij:P

's middags heb ik heerlijk op mijn bed gelegen en een boekje gelezen, verder op het internet spelletjes gespeelt en gemsn't. 's avonds ging Andy koken, maar viel in slaap toen de kip in de oven zat.. *zucht* hele huis blauw van de rook. ik weet nu gelijk waar alle brandalarmen zitten, en hoe je ze uit moet SLAAN!!! de kip die over bleef was best lekker.

Vandaag (maandag) heb ik de gehele ochted samen gelopen met Simon, en de hele middag met Tom. Ik heb megeholpen met het ophangen van reuzachtige afgeknipte klimplanten in de voiliere van de afrikaanse vogels, ik heb een SNEEUWPANTER GEAAID en ik heb de kleine zoogdieren mogen voeren. Verder had ik de gehele dag de verantwoordelijkheid voor Jazzy en Frosty, de 2 "tamme" papagaaien..

Morgen loop ik de hele dag met de show afdeling mee, dus ik ruik dan echt helemaal naar vis:P

Ik beloof je, de fotos's komen snel, maar ik ga nu slapen:P
Toedelzz!!

Sanne

  • 24 Februari 2009 - 06:29

    Ellen:

    He pop,

    Waar is nu die mooie foto met je nieuwe "boskleding"? Ik heb fantastische dagen bij je gehad. Genoten! Zowel van het mooie Wales als van jouw gezelschap. Heerlijk om samen met jou een paar dagen ongein uit te halen. Xxx, mam

  • 24 Februari 2009 - 11:15

    Tante Jonny:

    Lieve Sanne,
    Zit je weer in je ritme?
    Nu je tweede helft van je stage nog...De tijd gaat snel.Goed gehad met je moeder he?
    Geniet en tot horens,
    Jonny

  • 24 Februari 2009 - 20:22

    Dinie En Frits:

    hallo sanne

    je staat er de mooi op in je onderjurk prachtig
    maar wat heb jij paar prachtige watervallen gezien met je moeder
    nou ik ben er jaloers op wand ik ben gek op watervallen
    nou mooi hoor en zo dat ik of wij begrepen hebben
    jij en je moeder goed genoten mooi hoor
    nou de reis terug naar nederland komt naderbij duurt nog twee weken en twee dagen
    en dan mag je engeland wales uitswaaien
    ik heb het park van de watervallen ook op de computer op gezocht
    nou prachtig een woord prachtig

    veel liefs van tante dinie en oom frits

  • 25 Februari 2009 - 15:51

    Nanne:

    Hoi Sanne,
    Het is leuk al je verslagen te lezen en het enthousiasme waarin je alles beleefd is aanstekelijk. Heb de indruk dat je het wel naar je zin heb is een understatement. Leuk dat je met Ellen even ontheven werd van je werkzaamheden zodat je haar de omgeving kon laten zien. Van je vader begreep ik dat een auto niet lukte vanwege het ontbreken van een creditcard. Dat is wel sneu want die busreis vergde wel veel van jullie geduld om de omgeving te verkennen en ja met een creditkaart reis je de hele wereld over zonder zelfs valuta te hoeven wisselen als je het ver door zet. Dat heb ik jaren geleden al in Nieuw Zeeland meegemaakt. 3 weken rondgereisd zonder lokaal geld op zak maar met de creditkaart. Ik hoop dat je enthousiasme blijft voortduren.
    Liefs Nanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Llandudno

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 31995

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: