Tadaa!! ik heb het gered! - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Tadaa!! ik heb het gered! - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Tadaa!! ik heb het gered!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Llandudno

Dag beste internetters en mensjes in Nederland.

Ik heb het overleefd hoor..
Gisteren om 9.25 op het vliegtuig gestapt en om 9.55 ben ik aangekomen op het vliegveld in Liverpool.

In totaal heb ik er meer dan een uur over gevlogen. Ja, er is dus een tijdsverschil van een uur. Als het bij mij 19.30 is, is het bij jullie 20.30, snap je het nog??:P

Vanochtend was dat wel handig, kon ik een uurtje langer slapen.

Maar laat ik bij het begin beginnen. Aangekomen op het vliegveld was het net zo'n weer als thuis, en iedereen hier klagen hoe koud het is! Nou jah, ik met mijn loeizware hutkoffer en een super grote 'handtas' het vliegveld verlaten. En nu?

Een beetje hulpeloos rond gekeken en toen kwam er een behulpzame kerel op mij afgelopen in zo'n fel geel jasje. Die wees mij naar de goede bus toe en vertelde de chaufeur waar ik er uit moest.

1,60 pond betaald, best veel dacht ik, maar ik heb ruim een uur in die bus gezeten! Blijkt dat er dan een bonnetje ergens uit komt, nou die heb ik dus niet, dus daar kan ik ook geen vergoeding voor vragen.Vervolgens naar het treinstation gelopen, ongeveer 600m.

Het kostte mij 15,60 om naar Llandudno te gaan, de plaats van bestemming. Da's 2 uur met de trein, en dan ook een overstap waar ik een uur moest wachten, in totaal dus 3 uur. Beetje geslapen in de trein, daar ben ik heel goed in (A).

En daar stond ik dan op station Llandudno, wat een naam eigenlijk. Wie verzind dat nou? Ondertussen was ik er achter gekomen dat Welsh echt een totaal andere taal is. Elk bord op de weg had 2 verschillende dingen op zich staan, een naam die ik wel kon lezen en een paar klinkers met medeklinkers achter elkaar, dat laatste bleek de Welshe naam te zijn.

Vervolgens vroeg ik de man bij de informatiedesk waar ik moest zijn (ik had een briefje met het adres bij me, slim hea) Nou dat was niet zo heel moeilijk. gewoon rechtdoor, links alsmaar rechtdoor en dan was ik er.. NOU ECHT NIET!!!
een 45 minuten rond gelopen met mijn zware koffer en een nog zwaardere tas (want die heeft GEEN wieltjes).
Tot een behulpzame man met zijn mobiel het nummer op mijn papiertje belde. 5 minuten later kwam Andy shanks, mijn huisbaas in een afgeroste VW golf aan gesjeest. En heeft mij mee genomen naar zijn huis.

vervolg van dit verhaal in het volgende bericht.

  • 07 Februari 2009 - 08:14

    Jeannette:

    hey Sanne

    Schrijf zelf maar een bon voor die 1,60 zolang je die dan maar wel in je schriftje plakt hehehe

    groetjes en veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Llandudno

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 32062

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: