donderdag - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu donderdag - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

donderdag

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Llandudno

wel hallo beste mensjes,
vanochtend heb ik als test een bus later genomen. ik was nog gewoon op tijd, dus voortaan kan ik 15 minuten later mijn bed uit komen.. jippy!!!

Verder heb ik op mijn werk verteld dat ik geen hepatitis B injecties heb gehaald. Waren ze niet zo blij mee. Nu mag ik niet met de chimps gaan werken. Eerlijk gezegt vind ik dat niet zo heel erg. Er zijn interesantere diertjes in de dierentuin. zoals de bruine beren!! I LOVE THEM!

Omdat ik vandaag met Claire samen moest werken, en de chimps een onderdeel van haar ronde is, moest ik andere dingen doen. Dus ik heb in de ochtend de buitenweide van de kamelen schoon gemaakt en in de voor-middag het voer klaar gemaakt voor de geiten en voor de kamelen.

Verder heb ik in een weiland gestaan om te zorgen dat de paardjes het eten op konden eten zonder dat de hertjes het afpikten..

MAAARRR.. Na de middag pauze werd het een stuk leuker we gingen naar de beertjes.. de dieren werden in het binnenverblijf 'opgesloten' terwijl wij het buitenverblijf in gingen, we moesten trouwens eerst 3 sloten openen voor we naar binnen konden. Vervolgens hebben we van alles in het verblijf verstopt, appels, druiven, hondenkoekjes en brokken. deze dingen gingen in holen, in bomen, in plastic vaten. overal in zodat ze het moeilijk te pakken zouden krijgen.
daarna lieten we dieren naar buiten en konden we de binnenverblijven schoon maken.

Er zitten 3 beren in dat verblijf.
1 oude, van een jaar of 24, zei heeft eerst in een circus gewoond en is daar uit gered. ze was een jaar of 15 toen ze in de dierentuin kwam.
Het is duidelijk aan haar te merken dat ze anders is. haar vacht is ongelijk, ze heeft krabplekken in haar vacht, en ze is wat meer gewend aan mensen. De andere 2 zijn een jaar of 11 oud en komen van een andere dierentuin.

We hadden de 24-jarige berin even apart gezet om haar wat extra te kunnen voeren.. en guess what? DAT MOCHT IK DOEN!! ik mocht haar wortels enzo geven! weliswaar door het gaas heen, maar toch! even een wortel geven aan een beer klinkt best saai. Maar als je daar staat, en er zit een 200KG dier tegenover je wat makkelijk je hand ervanaf kan scheuren, is toch wel anders dan een paard een handje hooi geven.

Ik moest de wordtel met mijn nagels aan het uiterste puntje vasthouden, en dan voorzichtig door de tralisch steken, als ze hem vast had,moest ik gelijk los laten, nou geloof me, dat wilde ik wel hoor..

Mijn begeleider heeft haar zelfs even afgeleid waardoor ik haar neus kon aanraken, eng,maar SUPER GAAF!!

Verder mocht ik nog meehelpen met het trainen van de zeeleeuwen. Terwijl de trainster bezig was, moest ik af en toe gaan springen en rare geluiden maken. (ben ik best goed in..) De dieren mochten daar niet op reageren.

Deze training wordt gedaan zodat de dieren niet worden afgeleid door het vele publiek wat 's zomers naar de shows komt kijken.

Verder heb ik niet veel te vertellen eigenlijk. dus tot morgen!!

PS. als ik een keertje niet gelijk mijn internetsite bijwerk.. dat kan best kloppen. Als ik thuis kom van mijn 'werk' ben ik zo moe dat ik het liefst gelijk mijn bedje in duik.

Groetjes!!
sanne

• 06 Februari 2009 - 06:41

Ellen:

Vannacht lekker geslapen ?
    Je maakt een heleboel spannende dingen mee pop. Menige griet zou gillend wegrennen, maar jij niet. Jij vindt het allemaal even spannend he?
    En dat ze jouw beste kwaliteit(springen en maf doen)nodig hebben komt toch helemaal goed uit. Staat goed op je cv,specialisatie:beesten afleiden door idioot gedrag.
    xxx, mam

• 07 Februari 2009 - 14:46

Tante Jonny:

Je bent een bofkont,dat je dit mag meemaken!Geniet en blijf jezelf.
    xxx Jonny