Woensdag, 3e stagedag - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu Woensdag, 3e stagedag - Reisverslag uit Llandudno, Verenigd Koninkrijk van Sanne Dijken - WaarBenJij.nu

Woensdag, 3e stagedag

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Llandudno

Hallo beste mensjes!!

Vanochtend was ik een uur te laat op mijn stage adres. Mijn bedje was NET iets te warm.. ook al stonk hij naar haring..

's ochtends met Dan (Daniël) de roofvogels verzorgd. Ze hebben daar meerdere vogels waar in de zomer vogelshows mee worden gegeven. Niet in de winter, want dan worden ze wat dikker gehouden om ze tegen de kauw te beschermen, nu zijn ze zo 'mollig' dat ze niet fatsoenlijk kunnen vliegen.. lol

Terwijl Dan de vogels 1 voor 1 uit het verblijf haalde ( in elk verblijf 1 vogel ) sjeesde ik erin om het water te verversen, voer van de grond af te halen en ontlasting van de boomstronken af te halen.

Na de 10 uur pauze met Tom (Tomas) mee gelopen. Eerst gezien hoe een baby zeehond dwangvoeding kreeg. Volgens mij heb ik helemaal niet verteld dat de dierentuin gestrande zeehonden op ving? Nou hierbij dus:P Ze hebben momenteel 2 diertjes zitten. 1 is er als sinds november. Zijn naam is iets van tommy bommy dymmmy. iedereen noemt hem anders.

De 2e is dinsdagavond laat binnen gekomen. Hij wordt nu 'vissoep'gevoerd. dat is een halve liter warm water en 6 haringen in een blender.. lol. Dat wordt via een slang in zijn maag gebracht. NEE DAT IS NIET ZIELIG!! het zou pas zielig zijn als ze het niet deden. dan zou het beestje dood gaan van de honger.

Anyway.. na de zeeleeuwen liepen we door naar de sneeuwluipaarden waar we de nachtverblijven gingen schoonmaken. oftewel: oud stro eruit en nieuw stro erin. Dit terwijl de beestjes buiten lagen te slapen.

Daarna door gelopen naar de Tijgers. Dat was zo super gaaf! Ik moest ook hier het stro weg halen, het enige verschil was dat ik dit op 1,5 meter hoogte moest doen terwel de dieren daaronder (achter gaas) heen en weer liepen!!
Oftewel, ik was gewoon boven de hoofden van de tijgers stro aan weg halen.. ik moest wel opletten, want als ik tegen het gaas leunde, konden ze me pakken..

Voor de pauze ging ik met Tom nog snel langs de kleine zoogdieren (poolvossen,wilde fret en panda) om wat vers water te geven.

Na de pauze mocht ik de 'scatter feeding' aan de beren geven. Dat betekend dat ik een emmer met brokken en appels over het hek heen gooien en zien hoe ze erachter aan rennen..

Tijdens de 'tea break'da's rond 3 uur. was Simon aan het schelden dat er geen melk meer was. Met een heleboel F*ck en maar weinig andere woorden. Dus ik zeg, voordat hij het zegt nog een keer F*ck voor hij het kan zeggen.. was best grappig.

Daarna begon hij weer te schelden dus ik bedenk me niet en zeg om me truttigst: Well. I see you don't have a whide spread vocabulary.. ( gelukkig stotterde ik niet terwijl ik het zei..) Iedereen keihard lachen, en ik maar snel zeggen dat ik het niet zelf bedacht had maar dat ik het had van de film 'boondock saints.. dus die ben ik nu aan het downloaden en laat ik binnenkort wel zien op mijn laptop.

Na de middag moest ik samenwerken met Simon, ik helemaal bang dat hij boos was, maar hij vond het alleen maar super grappig dat ik zo snel reageerde. Met hem heb ik de birds of pray gevoerd die in de volieres buiten wonen. Best gaaf.

Simon blijkt op het terrein van de dierentuin te wonen in een klein huisje dat rechtstreeks uit een sprookje lijkt te komen. best gaaf.

'S avonds heb ik wat rijst met gebakken ei klaar gemaakt en ben ik rond 7 uur mijn bed in gedoken. om 9 uur werd ik wakker en besefte me dat ik mijn werkkleding nog aan had. heb het toch maar even omgewisseld voor mijn PJ en ben gaan slapen. vandaar dat ik niks op mijn blog heb geschreven beste mensen..

Maar hierbij alsnog:P
groetjes,
sanne

  • 05 Februari 2009 - 19:58

    Aukje:

    Heb een abonnement op je blogjes genomen, echt leuk om te lezen wat je beleefd lol
    :)

    Groetsels Aukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Llandudno

Sanne

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 32058

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 14 Maart 2009

Llandudno - Wales

05 Mei 2014 - 30 November -0001

Edinburgh - Schotland

Landen bezocht: